Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

UOKiK sprawdzi działanie spółki Vinted

2021.10.19

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) rozpoczął postępowanie wobec spółki Vinted, której zarzuca ukrywanie przed klientami istotnych informacji. Ich widoczność mogłaby zapobiec niekorzystnym finansowo wyborom.

Skargi w związku ze sprzedażą na Vinted

Litewska firma Vinted zyskała w ostatnich latach ogromną popularność. Pozytywnie przyczynia się do obrotu towarami z drugiej ręki, głównie ubraniami, butami i akcesoriami. Niedawno została wprowadzona także tzw. Ochrona Kupującego. Do UOKiK wpłynęły jednak skargi z związku z koniecznością przekazywania danych osobowych: zdjęcia dowodu osobistego czy wyciągu z konta bankowego, aby potwierdzić swoją tożsamość. Jest to warunek konieczny, by otrzymać pieniądze ze sprzedaży.

Niepełny regulamin

UOKiK zaznacza, że tego typu informacje powinny znaleźć się w regulaminie. Zamiast tego, w zbiorze zasad można natrafić na punkt, który mówi o swobodnym przelewie środków z e-portfela na konto bankowe – bez żadnych opłat i dodatkowej weryfikacji. Wspomina się o tym w Polityce prywatności, jednak zdaniem Urzędu to nieodpowiednie miejsce.

Trudności z rezygnacją z Ochrony Kupującego

Spółce Vinted zarzuca się również niejasny przekaz dotyczący Ochrony Kupującego, która gwarantuje zwrot pieniędzy, jeżeli dany przedmiot nie zostanie wysłany lub dotrze w innym stanie niż na zdjęciach czy w opisie. Zapewnia także bezpieczne płatności, bez udostępniania danych osobowych sprzedającemu. Ochrona Kupującego ustawiona jest domyślnie, nie da się jej uniknąć w prosty sposób, co również nie zostało opisane w regulaminie. Vinted grozi kara do 10% rocznego obrotu przedsiębiorcy.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...