Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

UOKiK sprawdzi działanie spółki Vinted

Wtorek, 19 Październik 2021

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) rozpoczął postępowanie wobec spółki Vinted, której zarzuca ukrywanie przed klientami istotnych informacji. Ich widoczność mogłaby zapobiec niekorzystnym finansowo wyborom.

Skargi w związku ze sprzedażą na Vinted

Litewska firma Vinted zyskała w ostatnich latach ogromną popularność. Pozytywnie przyczynia się do obrotu towarami z drugiej ręki, głównie ubraniami, butami i akcesoriami. Niedawno została wprowadzona także tzw. Ochrona Kupującego. Do UOKiK wpłynęły jednak skargi z związku z koniecznością przekazywania danych osobowych: zdjęcia dowodu osobistego czy wyciągu z konta bankowego, aby potwierdzić swoją tożsamość. Jest to warunek konieczny, by otrzymać pieniądze ze sprzedaży.

Niepełny regulamin

UOKiK zaznacza, że tego typu informacje powinny znaleźć się w regulaminie. Zamiast tego, w zbiorze zasad można natrafić na punkt, który mówi o swobodnym przelewie środków z e-portfela na konto bankowe – bez żadnych opłat i dodatkowej weryfikacji. Wspomina się o tym w Polityce prywatności, jednak zdaniem Urzędu to nieodpowiednie miejsce.

Trudności z rezygnacją z Ochrony Kupującego

Spółce Vinted zarzuca się również niejasny przekaz dotyczący Ochrony Kupującego, która gwarantuje zwrot pieniędzy, jeżeli dany przedmiot nie zostanie wysłany lub dotrze w innym stanie niż na zdjęciach czy w opisie. Zapewnia także bezpieczne płatności, bez udostępniania danych osobowych sprzedającemu. Ochrona Kupującego ustawiona jest domyślnie, nie da się jej uniknąć w prosty sposób, co również nie zostało opisane w regulaminie. Vinted grozi kara do 10% rocznego obrotu przedsiębiorcy.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...