Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Tutorial: jak zrobić logo w Canvie?

Wtorek, 27 Lipiec 2021

Gdy tworzysz własną markę, potrzebujesz identyfikacji wizualnej. Najważniejszym jej elementem jest oczywiście logo, po którym będą Cię rozpoznawać klienci.

Możesz zatrudnić grafika, by stworzył logo specjalnie dla Ciebie. Jeżeli jednak nie masz na nie środków (wszak początki własnej działalności bywają trudne), zależy Ci na czasie albo po prostu nie chcesz na nie wydawać pieniędzy, możesz z łatwością stworzyć własne logo za darmo. Z pomocą przyjdzie Ci serwis Canva, który umożliwia proste i wygodne projektowanie dowolnych grafik na potrzeby Internetu, plakatów, ulotek czy właśnie logotypów. 

Krok 1. Załóż konto w serwisie Canva

Założenie konta nic nie kosztuje. Możesz oczywiście postawić na konto premium, lecz już darmowa wersja serwisu Canva zapewnia tysiące szablonów logotypów w różnych stylach. Możesz się zarejestrować za pomocą konta Google, Facebooka lub adresu e-mail.

Krok 2. Wybierz jeden z gotowych szablonów lub stwórz własny

Po zalogowaniu się zobaczysz duży fioletowy baner z ikonkami. Kliknij w ikonę Marketing, a pod spodem wyświetlą Ci się różne propozycje projektów. Wybierz Logo. Kliknięcie przeniesie Cię do obszaru roboczego. 

Po lewej stronie znajdziesz menu z szablonami, elementami i fontami do wyboru. Możesz do projektu dołączać własne elementy z dysku. Szablony logotypów posegregowane są według kategorii, np. logo dla lekarza, logo związane z komputerem, edukacją albo jedzeniem. Dzięki temu łatwiej wybierzesz szablon w zależności od profilu Twojej firmy. Jeżeli jednak wolisz stworzyć logo od podstaw, obszar roboczy jest do Twojej dyspozycji. W darmowej wersji Canvy możesz zaprojektować logotyp w rozmiarze 500x500 pikseli. 

Krok 3. Spersonalizuj swoje logo

Z menu po lewej możesz wybrać elementy takie jak kształty, linie czy ramki. Poniżej, w zakładce Tekst możesz wybrać gotowy element tekstowy - wystarczy przeciągnąć go do obszaru roboczego i podmienić tekst na własny. Możesz też dodać tekst i samodzielnie dobrać font, kolory i efekty z menu na górze. Możesz także wybrać kolor lub grafikę tła. Ogromną zaletą Canvy jest możliwość pracy na warstwach - dzięki temu łatwo przeniesiesz każdy element pod spód lub na górę “stosu”. Obsługę warstw znajdziesz pod prawym przyciskiem myszy. Każdy element wybrany z biblioteki możesz dowolnie modyfikować - zmieniać kolory, rozmiar, ustawić przezroczystość itp. Jeśli chcesz, możesz również dodać animacje. Niech kolory wykorzystane przez Ciebie w logotypie będą charakterystyczne dla Twojej marki. Używanie ich w późniejszym czasie zapewni spójność Twoim materiałom.

Krok 4. Przygotuj odpowiednie wersje logotypu na każdą okoliczność

By w pełni wykorzystać potencjał Twojego logo, musisz zastanowić się, gdzie będzie się ono pojawiać. Wyłącznie w nagłówku strony? Jako znak wodny? Jako element ulotek, banerów i innych fizycznych materiałów reklamowych? A może będziesz potrzebować firmowych torebek? Dla każdego z tych zastosowań potrzebujesz inaczej przygotowanego logotypu. Oprócz głównego projektu warto przygotować przede wszystkim jednokolorowe wersje logo - czarną oraz białą - ta pierwsza przyda się przede wszystkim do umieszczania na rozmaitych drukach, druga natomiast może na przykład stać się nadrukiem na T-shircie. Zapisz swój projekt logo, a następnie wejdź w menu plik > utwórz kopię. 

Kopię możesz swobodnie modyfikować, zmieniając kolory każdego z elementów. Użytkownicy Canvy premium mają możliwość zapisania swojego projektu z przezroczystym tłem. Najlepiej wybierać format png. Jeśli Twoje logo jest animowane, zapisz je w formacie gif.

Krok 5. Pobierz swoje logo i korzystaj!

Gdy już wszystkie potrzebne Ci wersje logotypów będą gotowe, pobierz swoje projekty (przycisk w prawym górnym rogu ekranu). Następny krok to umieszczenie ich wszędzie tam, gdzie są potrzebne! Zamieść logo na swojej stronie oraz jako zdjęcie profilowe na Facebooku i Instagramie. Wykorzystaj je, by dodawać je do swoich materiałów reklamowych, gadżetów itd. Niech stanie się rozpoznawalne i od razu przywodzi klientom na myśl Ciebie i Twoją firmę!

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...