Dzisiaj mamy: Sobota, 2 Grudzień 2023

Tutorial: jak zrobić logo w Canvie?

2021.07.27

Gdy tworzysz własną markę, potrzebujesz identyfikacji wizualnej. Najważniejszym jej elementem jest oczywiście logo, po którym będą Cię rozpoznawać klienci.

Możesz zatrudnić grafika, by stworzył logo specjalnie dla Ciebie. Jeżeli jednak nie masz na nie środków (wszak początki własnej działalności bywają trudne), zależy Ci na czasie albo po prostu nie chcesz na nie wydawać pieniędzy, możesz z łatwością stworzyć własne logo za darmo. Z pomocą przyjdzie Ci serwis Canva, który umożliwia proste i wygodne projektowanie dowolnych grafik na potrzeby Internetu, plakatów, ulotek czy właśnie logotypów. 

Krok 1. Załóż konto w serwisie Canva

Założenie konta nic nie kosztuje. Możesz oczywiście postawić na konto premium, lecz już darmowa wersja serwisu Canva zapewnia tysiące szablonów logotypów w różnych stylach. Możesz się zarejestrować za pomocą konta Google, Facebooka lub adresu e-mail.

Krok 2. Wybierz jeden z gotowych szablonów lub stwórz własny

Po zalogowaniu się zobaczysz duży fioletowy baner z ikonkami. Kliknij w ikonę Marketing, a pod spodem wyświetlą Ci się różne propozycje projektów. Wybierz Logo. Kliknięcie przeniesie Cię do obszaru roboczego. 

Po lewej stronie znajdziesz menu z szablonami, elementami i fontami do wyboru. Możesz do projektu dołączać własne elementy z dysku. Szablony logotypów posegregowane są według kategorii, np. logo dla lekarza, logo związane z komputerem, edukacją albo jedzeniem. Dzięki temu łatwiej wybierzesz szablon w zależności od profilu Twojej firmy. Jeżeli jednak wolisz stworzyć logo od podstaw, obszar roboczy jest do Twojej dyspozycji. W darmowej wersji Canvy możesz zaprojektować logotyp w rozmiarze 500x500 pikseli. 

Krok 3. Spersonalizuj swoje logo

Z menu po lewej możesz wybrać elementy takie jak kształty, linie czy ramki. Poniżej, w zakładce Tekst możesz wybrać gotowy element tekstowy - wystarczy przeciągnąć go do obszaru roboczego i podmienić tekst na własny. Możesz też dodać tekst i samodzielnie dobrać font, kolory i efekty z menu na górze. Możesz także wybrać kolor lub grafikę tła. Ogromną zaletą Canvy jest możliwość pracy na warstwach - dzięki temu łatwo przeniesiesz każdy element pod spód lub na górę “stosu”. Obsługę warstw znajdziesz pod prawym przyciskiem myszy. Każdy element wybrany z biblioteki możesz dowolnie modyfikować - zmieniać kolory, rozmiar, ustawić przezroczystość itp. Jeśli chcesz, możesz również dodać animacje. Niech kolory wykorzystane przez Ciebie w logotypie będą charakterystyczne dla Twojej marki. Używanie ich w późniejszym czasie zapewni spójność Twoim materiałom.

Krok 4. Przygotuj odpowiednie wersje logotypu na każdą okoliczność

By w pełni wykorzystać potencjał Twojego logo, musisz zastanowić się, gdzie będzie się ono pojawiać. Wyłącznie w nagłówku strony? Jako znak wodny? Jako element ulotek, banerów i innych fizycznych materiałów reklamowych? A może będziesz potrzebować firmowych torebek? Dla każdego z tych zastosowań potrzebujesz inaczej przygotowanego logotypu. Oprócz głównego projektu warto przygotować przede wszystkim jednokolorowe wersje logo - czarną oraz białą - ta pierwsza przyda się przede wszystkim do umieszczania na rozmaitych drukach, druga natomiast może na przykład stać się nadrukiem na T-shircie. Zapisz swój projekt logo, a następnie wejdź w menu plik > utwórz kopię. 

Kopię możesz swobodnie modyfikować, zmieniając kolory każdego z elementów. Użytkownicy Canvy premium mają możliwość zapisania swojego projektu z przezroczystym tłem. Najlepiej wybierać format png. Jeśli Twoje logo jest animowane, zapisz je w formacie gif.

Krok 5. Pobierz swoje logo i korzystaj!

Gdy już wszystkie potrzebne Ci wersje logotypów będą gotowe, pobierz swoje projekty (przycisk w prawym górnym rogu ekranu). Następny krok to umieszczenie ich wszędzie tam, gdzie są potrzebne! Zamieść logo na swojej stronie oraz jako zdjęcie profilowe na Facebooku i Instagramie. Wykorzystaj je, by dodawać je do swoich materiałów reklamowych, gadżetów itd. Niech stanie się rozpoznawalne i od razu przywodzi klientom na myśl Ciebie i Twoją firmę!

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...