Trzy nowe formaty reklamowe na Snapchacie
Reklamodawcy zyskają trzy nowe opcje, by wypromować daną ofertę na Snapchacie. Mamy na myśli „First Lens”, „Catalog-Powered AR Shopping Lenses” oraz „Profile Engagement Custom Audiences”. Na czym właściwie polegają te rozwiązania?
Soczewki w aplikacji
„First Lens” to nowy model emisji kampanii reklamowych z wykorzystaniem soczewek. Snap Soczewki są dostępne w aplikacji już od jakiegoś czasu i pozwalają na stworzenie brandowanej maski AR (augmented reality), pojawiającej się jako filtr dla użytkowników, którzy korzystają z niego średnio przez 20 sekund. W Polsce codziennie soczewek używa ok. 1,4 mln osób. Z kolei „First Lens” pozwoli na posiadanie first impression z kamery Snapa przez 24 godziny. Soczewka reklamodawcy wyświetli się na pierwszej pozycji w karuzeli soczewek, dzięki czemu zwiększą się jego zasięgi.
Pozostałe opcje
Funkcja „Catalog-Powered AR Shopping Lenses” z kolei jest dostępna w panelu reklamowym Snapchata. W specjalnym katalogu reklamodawcy znajdą gotowe szablony do budowania soczewek, dzięki którym bardzo łatwo stworzą swoje własne. Tę opcję kieruje się przede wszystkim do osób związanych z branżą e-commerce. Użytkownicy aplikacji będą mogli wirtualnie przymierzać ubrania czy dodatki, a przy tym zostaną przekierowani na landing page. Narzędzie „Profile Engagement Custom Audiences” umożliwia dodatkowe sposoby na targetowanie kampanii, zbieranie m.in. na podstawie interakcji użytkowników z profilami publicznymi danej marki.