Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Trzech na czterech Polaków kupuje online

2021.09.02

Zeszłoroczny wybuch pandemii zmienił nasze przyzwyczajenia zakupowe. Trend związany z kupowaniem online znacznie przyspieszył, doprowadzając do sytuacji, w której prawie 68,8% Polaków i Polek w różnym wieku interesuje się nabywaniem produktów przez Internet.

Kto robi najwięcej internetowych zakupów?

Jak można się domyślić, zakupów online dokonują głównie najmłodsi, w wieku 18-29 lat (96,8%). Jednak, co zaskakujące, już co trzeci senior powyżej 60. (31,1%) i 70. (34,5%) roku życia jest otwarty na wirtualne usługi. Korzystają z nich przede wszystkim mieszkańcy średnich i dużych miast (ponad 70%), a także rodzice (86%) i osoby z wyższym wykształceniem (88,3%). Zakupów w sieci dokonuje także sporo osób mieszkających na wsi – 64%. Problem stanowi jednak mała liczba restauracji, z których mogliby zamawiać jedzenie z dostawą, a oprócz tego – dostępnych paczkomatów, umożliwiających odbieranie przesyłek.

Co dokładnie Polacy kupują w sieci?

Wśród zamawianych produktów najpopularniejsze są książki (35,7%), szczególnie w gronie młodych. Ponad połowa badanych w wieku 18-29 lat kupiła w ostatnich miesiącach przynajmniej jedną książkę przez Internet. Drugie miejsce zajmuje odzież (35,6%), a trzecie – posiłki (29,5%). Te ostatnie także najczęściej zamawiają osoby przed 30. rokiem życia, przeważnie kobiety. Zakupy spożywcze jednak wciąż wolimy robić stacjonarnie. Wiele Polaków kupowało w sieci też sprzęt elektroniczny (23,1%). Mimo zniesienia większości obostrzeń, trend związany z zakupami online zyskuje coraz większą popularność.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...