Trzech na czterech Polaków kupuje online
Zeszłoroczny wybuch pandemii zmienił nasze przyzwyczajenia zakupowe. Trend związany z kupowaniem online znacznie przyspieszył, doprowadzając do sytuacji, w której prawie 68,8% Polaków i Polek w różnym wieku interesuje się nabywaniem produktów przez Internet.
Kto robi najwięcej internetowych zakupów?
Jak można się domyślić, zakupów online dokonują głównie najmłodsi, w wieku 18-29 lat (96,8%). Jednak, co zaskakujące, już co trzeci senior powyżej 60. (31,1%) i 70. (34,5%) roku życia jest otwarty na wirtualne usługi. Korzystają z nich przede wszystkim mieszkańcy średnich i dużych miast (ponad 70%), a także rodzice (86%) i osoby z wyższym wykształceniem (88,3%). Zakupów w sieci dokonuje także sporo osób mieszkających na wsi – 64%. Problem stanowi jednak mała liczba restauracji, z których mogliby zamawiać jedzenie z dostawą, a oprócz tego – dostępnych paczkomatów, umożliwiających odbieranie przesyłek.
Co dokładnie Polacy kupują w sieci?
Wśród zamawianych produktów najpopularniejsze są książki (35,7%), szczególnie w gronie młodych. Ponad połowa badanych w wieku 18-29 lat kupiła w ostatnich miesiącach przynajmniej jedną książkę przez Internet. Drugie miejsce zajmuje odzież (35,6%), a trzecie – posiłki (29,5%). Te ostatnie także najczęściej zamawiają osoby przed 30. rokiem życia, przeważnie kobiety. Zakupy spożywcze jednak wciąż wolimy robić stacjonarnie. Wiele Polaków kupowało w sieci też sprzęt elektroniczny (23,1%). Mimo zniesienia większości obostrzeń, trend związany z zakupami online zyskuje coraz większą popularność.