Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Trzech na czterech Polaków kupuje online

Czwartek, 2 Wrzesień 2021

Zeszłoroczny wybuch pandemii zmienił nasze przyzwyczajenia zakupowe. Trend związany z kupowaniem online znacznie przyspieszył, doprowadzając do sytuacji, w której prawie 68,8% Polaków i Polek w różnym wieku interesuje się nabywaniem produktów przez Internet.

Kto robi najwięcej internetowych zakupów?

Jak można się domyślić, zakupów online dokonują głównie najmłodsi, w wieku 18-29 lat (96,8%). Jednak, co zaskakujące, już co trzeci senior powyżej 60. (31,1%) i 70. (34,5%) roku życia jest otwarty na wirtualne usługi. Korzystają z nich przede wszystkim mieszkańcy średnich i dużych miast (ponad 70%), a także rodzice (86%) i osoby z wyższym wykształceniem (88,3%). Zakupów w sieci dokonuje także sporo osób mieszkających na wsi – 64%. Problem stanowi jednak mała liczba restauracji, z których mogliby zamawiać jedzenie z dostawą, a oprócz tego – dostępnych paczkomatów, umożliwiających odbieranie przesyłek.

Co dokładnie Polacy kupują w sieci?

Wśród zamawianych produktów najpopularniejsze są książki (35,7%), szczególnie w gronie młodych. Ponad połowa badanych w wieku 18-29 lat kupiła w ostatnich miesiącach przynajmniej jedną książkę przez Internet. Drugie miejsce zajmuje odzież (35,6%), a trzecie – posiłki (29,5%). Te ostatnie także najczęściej zamawiają osoby przed 30. rokiem życia, przeważnie kobiety. Zakupy spożywcze jednak wciąż wolimy robić stacjonarnie. Wiele Polaków kupowało w sieci też sprzęt elektroniczny (23,1%). Mimo zniesienia większości obostrzeń, trend związany z zakupami online zyskuje coraz większą popularność.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...