Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Trzech na czterech Polaków kupuje online

2021.09.02

Zeszłoroczny wybuch pandemii zmienił nasze przyzwyczajenia zakupowe. Trend związany z kupowaniem online znacznie przyspieszył, doprowadzając do sytuacji, w której prawie 68,8% Polaków i Polek w różnym wieku interesuje się nabywaniem produktów przez Internet.

Kto robi najwięcej internetowych zakupów?

Jak można się domyślić, zakupów online dokonują głównie najmłodsi, w wieku 18-29 lat (96,8%). Jednak, co zaskakujące, już co trzeci senior powyżej 60. (31,1%) i 70. (34,5%) roku życia jest otwarty na wirtualne usługi. Korzystają z nich przede wszystkim mieszkańcy średnich i dużych miast (ponad 70%), a także rodzice (86%) i osoby z wyższym wykształceniem (88,3%). Zakupów w sieci dokonuje także sporo osób mieszkających na wsi – 64%. Problem stanowi jednak mała liczba restauracji, z których mogliby zamawiać jedzenie z dostawą, a oprócz tego – dostępnych paczkomatów, umożliwiających odbieranie przesyłek.

Co dokładnie Polacy kupują w sieci?

Wśród zamawianych produktów najpopularniejsze są książki (35,7%), szczególnie w gronie młodych. Ponad połowa badanych w wieku 18-29 lat kupiła w ostatnich miesiącach przynajmniej jedną książkę przez Internet. Drugie miejsce zajmuje odzież (35,6%), a trzecie – posiłki (29,5%). Te ostatnie także najczęściej zamawiają osoby przed 30. rokiem życia, przeważnie kobiety. Zakupy spożywcze jednak wciąż wolimy robić stacjonarnie. Wiele Polaków kupowało w sieci też sprzęt elektroniczny (23,1%). Mimo zniesienia większości obostrzeń, trend związany z zakupami online zyskuje coraz większą popularność.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...