Dzisiaj mamy: Niedziela, 28 Maj 2023

Trzech na czterech Polaków kupuje online

2021.09.02

Zeszłoroczny wybuch pandemii zmienił nasze przyzwyczajenia zakupowe. Trend związany z kupowaniem online znacznie przyspieszył, doprowadzając do sytuacji, w której prawie 68,8% Polaków i Polek w różnym wieku interesuje się nabywaniem produktów przez Internet.

Kto robi najwięcej internetowych zakupów?

Jak można się domyślić, zakupów online dokonują głównie najmłodsi, w wieku 18-29 lat (96,8%). Jednak, co zaskakujące, już co trzeci senior powyżej 60. (31,1%) i 70. (34,5%) roku życia jest otwarty na wirtualne usługi. Korzystają z nich przede wszystkim mieszkańcy średnich i dużych miast (ponad 70%), a także rodzice (86%) i osoby z wyższym wykształceniem (88,3%). Zakupów w sieci dokonuje także sporo osób mieszkających na wsi – 64%. Problem stanowi jednak mała liczba restauracji, z których mogliby zamawiać jedzenie z dostawą, a oprócz tego – dostępnych paczkomatów, umożliwiających odbieranie przesyłek.

Co dokładnie Polacy kupują w sieci?

Wśród zamawianych produktów najpopularniejsze są książki (35,7%), szczególnie w gronie młodych. Ponad połowa badanych w wieku 18-29 lat kupiła w ostatnich miesiącach przynajmniej jedną książkę przez Internet. Drugie miejsce zajmuje odzież (35,6%), a trzecie – posiłki (29,5%). Te ostatnie także najczęściej zamawiają osoby przed 30. rokiem życia, przeważnie kobiety. Zakupy spożywcze jednak wciąż wolimy robić stacjonarnie. Wiele Polaków kupowało w sieci też sprzęt elektroniczny (23,1%). Mimo zniesienia większości obostrzeń, trend związany z zakupami online zyskuje coraz większą popularność.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...
EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

2023.04.27
Większość z nas zdaje sobie sprawę, że trudnych klientów nie brakuje – wielu sprzedawców przekonało się o tym na własnej skórze. Wina nierzadko leży po stronie przedsiębiorcy, jednak nie zawsze. Czasami ataki i pretensje konsumentów okazują się zupełnie nieuzasadnione. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik...