Sukces właściciela Uniqlo. Firma osiągnie kolejny rekord sprzedaży?
Japońska firma odzieżowa Fast Retailing, znana na świecie głównie dzięki marce Uniqlo, cieszącej się popularnością również w Polsce, odnotowała dynamiczny wzrost przychodów i zysków. Według prognoz, w obecnym roku finansowym spółka osiągnie rekordowe wyniki już po raz czwarty z rzędu. Przewiduje się, że przychody wzrosną o 9,5%, a zysk netto o 3,5%.
Dokładne wyniki
W ostatnim kwartale, zakończonym w listopadzie 2024 roku, japoński holding wypracował zysk netto na poziomie 810 mln euro, znacząco przewyższając rynkowe oczekiwania. W tym samym okresie przychody wzrosły o 10,4%, osiągając 5,5 mld euro. Co istotne, tak dobre wyniki udało się osiągnąć mimo trudności na kluczowym rynku chińskim. Sprzedaż w Japonii wzrosła o 9%, a w Ameryce Północnej aż o 17%. Jeszcze bardziej imponujący wynik Fast Retailing osiągnął w Europie, gdzie obroty zwiększyły się o 42%. W ostatnich miesiącach holding otworzył wiele nowych sklepów, szczególnie na terenie Stanów Zjednoczonych.
Problemy w Chinach
Podobnie jak w poprzednich kwartałach, słabym punktem Fast Retailing pozostają wyniki na kluczowym rynku chińskim. W Chinach kontynentalnych grupa zanotowała spadek sprzedaży oraz znaczący spadek zysków. Jednym z powodów była nieodpowiednio dostosowana oferta produktowa do wyjątkowo łagodnej zimy. Uniqlo, zmagające się z silną konkurencją ze strony tanich sprzedawców odzieży online, zapowiedziało restrukturyzację swojej sieci sklepów w Chinach. W planach jest zamykanie mniejszych, mniej rentownych placówek i zastępowanie ich większymi salonami w bardziej dochodowych lokalizacjach.