Dzisiaj mamy: Niedziela, 5 Maj 2024

Styczniowy BaseLinker Index. Spadki sprzedaży w e-commerce

2024.02.09

W styczniu br. wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 121. Przed miesiącem było to 140 pkt, a rok temu – 113 pkt. Analiza danych pokazuje, że sprzedaż internetowa w styczniu 2024 była wyższa od tej przed rokiem o 7,9%. Na ten wynik składa się 6,8-procentowy wzrost liczby zamówień oraz wzrost średniej wartości zamówienia do 186,4 zł.

Siła cross-border w polskim e-commerce

W porównaniu z grudniem 2023 roku najnowszy odczyt BaseLinker Index odznacza się spadkiem sprzedaży o 13,4% – składa się na to spadek liczby zamówień o 16,8% przy wzroście średniej wartości zamówienia o 4,1%. Zebrane dane pokazują, że handel cross-border jest siłą napędową polskiego e-commerce – wartość tej sprzedaży zwiększyła się o 10,1% rdr.

Niższe spadki niż w ubiegłym roku i spowolnienie wzrostu średniej wartości koszyka

Podobnie jak w poprzednim roku sprzedaż w styczniu była dużo słabsza niż w grudniu, jednak tegoroczny spadek sprzedaży o 13% był wyraźnie niższy niż ubiegłoroczny, kiedy wynosił aż 18%. Można zaobserwować również spowolnienie wzrostu średniej wartości koszyka – między styczniem 2023 a styczniem 2022 wartość koszyka zwiększyła się o 8% – w tym roku między styczniem 2024 a styczniem 2023 wzrost ten wyniósł jedynie 1%.

Polecamy