Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Sprzedaż detaliczna zwalnia – jednak nie wszędzie. Znamy dane GUS

2023.03.24

Z danych GUS wynika, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2023 roku była niższa niż rok wcześniej o 5% (wobec wzrostu o 8,1% w lutym 2022). W porównaniu ze styczniem br. odnotowano spadek sprzedaży detalicznej o 3,6%. Z kolei w okresie styczeń-luty 2023 sprzedaż zmniejszyła się o 1,9% rdr. (wobec wzrostu o 9% w analogicznych miesiącach 2022 roku).

Luty 2023 a luty 2023

W lutym 2023 roku największy spadek sprzedaży detalicznej w cenach stałych – w porównaniu z lutym 2022 – zarejestrowały jednostki handlujące paliwami stałymi, ciekłymi, gazowymi (o 26,2% wobec wzrostu o 22,1% przed rokiem). Sprzedaż zmalała również w następujących grupach: „pozostałe” (o 12,3%), „meble, rtv, agd” (o 10,3%), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 8,9%), „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 4,6%). Wzrost sprzedaży odnotowały podmioty zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (o 9,9%), „pojazdy samochodowe, motocykle, części” (o 7,5%) oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 2,7%).

Porównanie ze styczniem 2023

W porównaniu ze styczniem br. w lutym 2023 roku zarejestrowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej online (w cenach bieżących) o 1,7%. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem zwiększył się z 8,3% w styczniu do 8,7% w lutym. Wzrosty raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,9% przed miesiącem do 26,3%), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 21,5% do 22,1%). Z kolei spadki odnotowały jednostki z kategorii „meble, rtv, agd” (z 18,7% do 17,9%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...