Dzisiaj mamy: Środa, 1 Maj 2024

Sprzedaż detaliczna w sierpniu 2023. Większy udział handlu online

2023.09.22

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu 2023 roku była niższa niż przed rokiem o 2,7% (wobec wzrostu o 4,2% w sierpniu 2022). W porównaniu z lipcem 2023 roku odnotowano zwiększenie sprzedaży detalicznej o 2,8%. W okresie styczeń-sierpień 2023 sprzedaż zmniejszyła się rdr. o 4,2% (w 2022 roku wzrosła o 7,3%).

Sierpień 2023 a sierpień 2022

W sierpniu 2023 roku największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku zarejestrowały, podobnie jak w poprzednich miesiącach, podmioty z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (spadek o 14,3% wobec spadku o 1,6% przed rokiem). Znaczne zmniejszenie sprzedaży odnotowano także w grupach „pozostałe” (o 13,4%) oraz „meble, rtv, agd” (o 10,6%). Przedsiębiorstwa handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi wykazały spadek o 2,1%. Spośród prezentowanych grup wzrost zarejestrowały jedynie jednostki sprzedające pojazdy samochodowe, motocykle, części (o 3,4%).

Sierpień 2023 a lipiec 2023

W sierpniu 2023 (w porównaniu z miesiącem poprzednim) odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących – o 6,2%. Udział sprzedaży online w sprzedaży „ogółem” wzrósł z 7,9% w lipcu 2023 r do 8,2% w sierpniu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału zarejestrowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 21,8% przed miesiącem do 23,1%) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 15,0% do 15,7%). Spadek udziału wykazały z kolei jednostki sprzedające tekstylia, odzież, obuwie (z 18,6% do 17,7%).

Polecamy