Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Sprzedaż detaliczna w kwietniu 2023 - dane GUS. Mniejszy udział sprzedaży online

2023.05.24

W kwietniu 2023 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była niższa o 7,3% niż przed rokiem (wobec wzrostu o 19,0% w kwietniu 2022 roku). W porównaniu z marcem br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 0,1%. Z kolei w okresie styczeń – kwiecień 2023 sprzedaż zmniejszyła się rdr. o 4,8% (w 2022 roku mogliśmy mówić o wzroście w wysokości 10,8%).

Kwiecień 2023 a kwiecień 2022

W kwietniu 2023 roku największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym raportowały jednostki z grupy „pozostałe” (o 17,3% wobec wzrostu o 21,2% przed rokiem). Duże zmniejszenie sprzedaży zarejestrowały również następujące grupy: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 15,6%), „meble, rtv, agd” (o 14,7%), „paliwa stałe, ciekłe, gazowe” (o 14,5%), jednostki handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 8,0%). Niewielki wzrost sprzedaży zaobserwowano jedynie w podmiotach z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (o 0,6%).

Porównanie z marcem 2023

W porównaniu z marcem br. w kwietniu 2023 roku odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących – o 6,1%. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży „ogółem” zmalał z 8,6% w marcu br. do 8,1% w kwietniu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek tego udziału zarejestrowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 25,6% przed miesiącem do 21,5%), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 23,0% do 20,0%) oraz „meble, rtv, agd” (z 18,0% do 15,7%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...