Dzisiaj mamy: Środa, 22 Maj 2024

Sprzedaż detaliczna w kwietniu 2023 - dane GUS. Mniejszy udział sprzedaży online

2023.05.24

W kwietniu 2023 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była niższa o 7,3% niż przed rokiem (wobec wzrostu o 19,0% w kwietniu 2022 roku). W porównaniu z marcem br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 0,1%. Z kolei w okresie styczeń – kwiecień 2023 sprzedaż zmniejszyła się rdr. o 4,8% (w 2022 roku mogliśmy mówić o wzroście w wysokości 10,8%).

Kwiecień 2023 a kwiecień 2022

W kwietniu 2023 roku największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym raportowały jednostki z grupy „pozostałe” (o 17,3% wobec wzrostu o 21,2% przed rokiem). Duże zmniejszenie sprzedaży zarejestrowały również następujące grupy: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 15,6%), „meble, rtv, agd” (o 14,7%), „paliwa stałe, ciekłe, gazowe” (o 14,5%), jednostki handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 8,0%). Niewielki wzrost sprzedaży zaobserwowano jedynie w podmiotach z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (o 0,6%).

Porównanie z marcem 2023

W porównaniu z marcem br. w kwietniu 2023 roku odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących – o 6,1%. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży „ogółem” zmalał z 8,6% w marcu br. do 8,1% w kwietniu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek tego udziału zarejestrowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 25,6% przed miesiącem do 21,5%), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 23,0% do 20,0%) oraz „meble, rtv, agd” (z 18,0% do 15,7%).

GUS
Polecamy