Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Sprzedaż detaliczna w kwietniu 2023 - dane GUS. Mniejszy udział sprzedaży online

2023.05.24

W kwietniu 2023 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była niższa o 7,3% niż przed rokiem (wobec wzrostu o 19,0% w kwietniu 2022 roku). W porównaniu z marcem br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 0,1%. Z kolei w okresie styczeń – kwiecień 2023 sprzedaż zmniejszyła się rdr. o 4,8% (w 2022 roku mogliśmy mówić o wzroście w wysokości 10,8%).

Kwiecień 2023 a kwiecień 2022

W kwietniu 2023 roku największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym raportowały jednostki z grupy „pozostałe” (o 17,3% wobec wzrostu o 21,2% przed rokiem). Duże zmniejszenie sprzedaży zarejestrowały również następujące grupy: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 15,6%), „meble, rtv, agd” (o 14,7%), „paliwa stałe, ciekłe, gazowe” (o 14,5%), jednostki handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 8,0%). Niewielki wzrost sprzedaży zaobserwowano jedynie w podmiotach z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (o 0,6%).

Porównanie z marcem 2023

W porównaniu z marcem br. w kwietniu 2023 roku odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących – o 6,1%. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży „ogółem” zmalał z 8,6% w marcu br. do 8,1% w kwietniu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek tego udziału zarejestrowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 25,6% przed miesiącem do 21,5%), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 23,0% do 20,0%) oraz „meble, rtv, agd” (z 18,0% do 15,7%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...