Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Sprzedaż alkoholu online zwiększy się o ponad 60%

Czwartek, 9 Grudzień 2021

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez The International Wines and Spirits Record internetowa sprzedaż alkoholu wzrośnie o dwie trzecie do 2025 roku. Aż 16 światowych rynków ma osiągnąć wartość ponad 42 mld dolarów.

Coraz więcej osób na świecie kupuje alkohol przez Internet

Konsumenci coraz częściej decydują się na zakup alkoholu online. W 2020 roku sprzedaż zwiększyła się o 42% w porównaniu z 12-procentowym wzrostem w roku 2019. Ma to duży związek z pandemią i lockdownem, które przyczyniają się do dynamicznego rozwoju branży e-commerce. Stała się ona trzecim kanałem sprzedaży napojów alkoholowych.

Sytuacja prawna w Polsce

Polscy internauci nie mogą kupić alkoholu online, mimo że w Unii Europejskiej i na świecie jest to legalne, a ponadto bezpieczne i cieszące się popularnością. Wszystko przez ustawę z 1982 roku oraz orzecznictwo z 2016. W sieci nie można zweryfikować ani wieku, ani trzeźwości danej osoby. Mówi się jednak, że brak opcji sprzedaży alkoholu online szkodzi małym biznesom, szczególnie browarom.

 
 
 

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...