Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Słowa kluczowe w tekście SEO. Jak znaleźć frazy, które będą skuteczne?

2023.07.11

Internet rządzi się swoimi prawami. Z jednej strony daje mnóstwo radości i pomaga w poszerzaniu horyzontów, a przy tym stanowi podstawę generowania dochodu w każdej firmie działającej w e-commerce. Z drugiej strony jednak właściciel witryny musi zawalczyć o widoczność, aby jego strona www, w tym sklep czy portfolio, nie zaginęły w gąszczu konkurencji. A ta rośnie w zasadzie z dnia na dzień. Słowa kluczowe są jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce Google, dlatego warto poznać ich specyfikę nieco bliżej, a przy tym także zaplanować je przy użyciu wyselekcjonowanych narzędzi.

Czym są frazy kluczowe i w jakim celu służą?

Frazy kluczowe to pojedyncze słowa lub połączenie kilku wyrazów, które mają jak najbardziej przypominać pytania wpisywane przez internautę w pole wyszukiwania w najpopularniejszej wyszukiwarce – Google. Frazy muszą perfekcyjnie pasować do zawartości danej witryny lub podstrony, aby trafiający na nią internauta pozostał na niej jak najdłużej. Przedsiębiorcy powinno zależeć na tym, dzięki frazie ściśle powiązaną z prowadzoną przez siebie działalnością, np. „męskie kalosze do wędkowania”, wskoczyć aż na pierwszą pozycję. Choć tak naprawdę za pozytywny wynik można uznać już pierwszą stronę wyników.


Zobacz też: Title i Description. Zadbaj o nie i podnieś sprzedaż!


Gdzie szukać fraz kluczowych?

Jak w takim razie wybrać odpowiednie frazy kluczowe? Poza zwykłą, samodzielną analizą witryny oraz konkurencji, warto wspomóc się także specjalistycznymi narzędziami, które całą pracę przeprowadzą w zasadzie za Ciebie. Na rynku są narzędzia darmowe – idealne dla prywatnych osób, jak i płatne, znacznie bardziej rozbudowane i skomplikowane, przeznaczone dla agencji SEO oraz najbardziej wymagających przedsiębiorców.

  • Planer Słów Kluczowych Google – mimo że narzędzie to powstało jako uzupełnieniem kampanii Google Ads, to tak naprawdę doskonale sprawdzi się także do pozycjonowania. Wystarczy w planerze wpisać główną frazę dopasowaną do danej podstrony – np. „sklep wędkarski”, „czerwona koszula w kratę”. Planer na ich podstawie przygotuje frazy pokrewne.
  • KWFinder – różnicę względem Planera od Google stanowi to, że KWFinder jest dedykowany do pozycjonowania, dlatego można w nim znaleźć wiele opcji zwiększających wydajność pracy, w tym precyzyjną liczbę zapytań. W narzędziu można obserwować także trendy, jak i wspomóc się w prognozowaniu wyników.
  • Ubersuggest – narzędzie cechuje się wysoką wydajnością działania oraz możliwością filtrowania fraz na podstawie urządzenia (mobilne, stacjonarne). Ponadto prezentuje wyniki na podstawie wykresów, jak i rozbija je na czynniki pierwsze, np. na popularność danej frazy względem wieku internauty.
  • Semstorm – narzędzie proste w obsłudze i niezwykle pomocne – można poznać za jego pomocą wiele fraz, przeanalizować ich przydatność, sortować i analizować w najmniejszych szczegółach.

Oczywiście możliwości jest znacznie więcej. Do obsługi wyżej wymienionych opcji potrzeba nieco doświadczenia. Na rynku dostępne są także prostsze rozwiązania, które prowadzą użytkownika przez cały proces tworzenia SEO. Korzystają z nich zarówno profesjonalni copywriterzy, jak i osoby samodzielnie prowadzące sklepy. Wśród nich nie można pominąć takich programów jak Surfer SEO – narzędzia zaawansowanego technicznie, w którym można także przygotować treści w zgodzie z SEO, a także SENUTO – aplikacji do generowania pokrewnych, skorelowanych haseł.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...