Dzisiaj mamy: Czwartek, 9 Maj 2024

Słowa kluczowe w tekście SEO. Jak znaleźć frazy, które będą skuteczne?

2023.07.11

Internet rządzi się swoimi prawami. Z jednej strony daje mnóstwo radości i pomaga w poszerzaniu horyzontów, a przy tym stanowi podstawę generowania dochodu w każdej firmie działającej w e-commerce. Z drugiej strony jednak właściciel witryny musi zawalczyć o widoczność, aby jego strona www, w tym sklep czy portfolio, nie zaginęły w gąszczu konkurencji. A ta rośnie w zasadzie z dnia na dzień. Słowa kluczowe są jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce Google, dlatego warto poznać ich specyfikę nieco bliżej, a przy tym także zaplanować je przy użyciu wyselekcjonowanych narzędzi.

Czym są frazy kluczowe i w jakim celu służą?

Frazy kluczowe to pojedyncze słowa lub połączenie kilku wyrazów, które mają jak najbardziej przypominać pytania wpisywane przez internautę w pole wyszukiwania w najpopularniejszej wyszukiwarce – Google. Frazy muszą perfekcyjnie pasować do zawartości danej witryny lub podstrony, aby trafiający na nią internauta pozostał na niej jak najdłużej. Przedsiębiorcy powinno zależeć na tym, dzięki frazie ściśle powiązaną z prowadzoną przez siebie działalnością, np. „męskie kalosze do wędkowania”, wskoczyć aż na pierwszą pozycję. Choć tak naprawdę za pozytywny wynik można uznać już pierwszą stronę wyników.


Zobacz też: Title i Description. Zadbaj o nie i podnieś sprzedaż!


Gdzie szukać fraz kluczowych?

Jak w takim razie wybrać odpowiednie frazy kluczowe? Poza zwykłą, samodzielną analizą witryny oraz konkurencji, warto wspomóc się także specjalistycznymi narzędziami, które całą pracę przeprowadzą w zasadzie za Ciebie. Na rynku są narzędzia darmowe – idealne dla prywatnych osób, jak i płatne, znacznie bardziej rozbudowane i skomplikowane, przeznaczone dla agencji SEO oraz najbardziej wymagających przedsiębiorców.

  • Planer Słów Kluczowych Google – mimo że narzędzie to powstało jako uzupełnieniem kampanii Google Ads, to tak naprawdę doskonale sprawdzi się także do pozycjonowania. Wystarczy w planerze wpisać główną frazę dopasowaną do danej podstrony – np. „sklep wędkarski”, „czerwona koszula w kratę”. Planer na ich podstawie przygotuje frazy pokrewne.
  • KWFinder – różnicę względem Planera od Google stanowi to, że KWFinder jest dedykowany do pozycjonowania, dlatego można w nim znaleźć wiele opcji zwiększających wydajność pracy, w tym precyzyjną liczbę zapytań. W narzędziu można obserwować także trendy, jak i wspomóc się w prognozowaniu wyników.
  • Ubersuggest – narzędzie cechuje się wysoką wydajnością działania oraz możliwością filtrowania fraz na podstawie urządzenia (mobilne, stacjonarne). Ponadto prezentuje wyniki na podstawie wykresów, jak i rozbija je na czynniki pierwsze, np. na popularność danej frazy względem wieku internauty.
  • Semstorm – narzędzie proste w obsłudze i niezwykle pomocne – można poznać za jego pomocą wiele fraz, przeanalizować ich przydatność, sortować i analizować w najmniejszych szczegółach.

Oczywiście możliwości jest znacznie więcej. Do obsługi wyżej wymienionych opcji potrzeba nieco doświadczenia. Na rynku dostępne są także prostsze rozwiązania, które prowadzą użytkownika przez cały proces tworzenia SEO. Korzystają z nich zarówno profesjonalni copywriterzy, jak i osoby samodzielnie prowadzące sklepy. Wśród nich nie można pominąć takich programów jak Surfer SEO – narzędzia zaawansowanego technicznie, w którym można także przygotować treści w zgodzie z SEO, a także SENUTO – aplikacji do generowania pokrewnych, skorelowanych haseł.

Polecamy