Rohlik Group – coraz silniejszy gracz w europejskim e-commerce
Internetowy supermarket z Czech, Rohlik Group, odnotował 25-procentowy wzrost sprzedaży za 2023 roku, osiągając wynik 700 mln euro. Firma powoli staje się wiodącym graczem e-commerce w Europie. Co jeszcze o niej wiemy?
Nie tylko Czechy
Grupa Rohlik działa na terenie Czech (pod marką Rohlik.cz), Węgier (Kifli.hu), Austrii (Gurkerl.at), Niemiec (Knuspr.de) i Rumunii (Sezamo.ro), działając w branży e-grocery (spożywcze zakupy online). W latach 2015-2023 firma odnotowała CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) na poziomie 76%, a w samym 2023 ponad 800 tys. klientów złożyło 11,5 mln zamówień w pięciu krajach.
Plany na przyszłość
W połowie 2022 roku wycena Grupy Rohlik wynosiła 1,3 mld euro. Grupa zebrała 593 mln dolarów w postaci finansowania od firm venture capital, w tym Index Ventures, Partech i Sofina. Czeski Rohlik powstał w 2014 roku i jest obecnie jednym z najbardziej znaczących graczy w europejskim e-handlu. Do 2030 roku firma zamierza działać w 30 miastach w Europie.