Dzisiaj mamy: Czwartek, 18 Kwiecień 2024

Rekordowe wyniki finansowe Shoper w 2023 roku

2023.09.21

Platforma Shoper podzieliła się wynikami finansowymi za drugi kwartał i pierwsze półrocze 2023 roku. Firma odnotowała dwucyfrowe wzrosty we wszystkich kluczowych wskaźnikach.

Drugi kwartał 2023 roku

W drugim kwartale 2023 roku przychody Shoper wyniosły 36,4 mln zł, co oznacza wzrost o 27% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Skorygowany zysk EBITDA sięgnął 12 mln zł i był wyższy aż o 41% niż rok wcześniej. Z kolei wartość sprzedaży w sklepach internetowych działających na platformie Shoper osiągnęła w drugim kwartale 2 mld zł (GMV Sklepy), a powiększona o inne kanały sprzedaży wyniosła około 2,2 mld zł (GMV Omnichannel). Oba wskaźniki poprawiły się odpowiednio o 10 i 11% w stosunku do drugiego kwartału 2022 roku.

Pierwsze półrocze 2023 roku

W pierwszym półroczu 2023 wyniki finansowe zwiększały się jeszcze szybciej. W porównaniu do pierwszych 6 miesięcy 2022 roku przychody wzrosły o 30% – wyniosły 71,5 mln zł. Gwałtownie rósł także skorygowany zysk EBITDA, którego roczny wzrost przekroczył 41% i wyniósł 23,4 mln zł. Spółka opublikowała też wybrane wskaźniki biznesowe za lipiec i sierpień 2023. W tym okresie przychody osiągnięte przez Shoper były o 20% większe niż w analogicznych miesiącach w 2022 roku, a skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 31%.

Partnerstwa i rozwój

W pierwszej połowie 2023 roku Shoper nawiązał współpracę z dużymi firmami, takimi jak Amazon, eMAG czy Klarna. Spółka otworzyła także nowe biuro w Bydgoszczy, żeby rozwijać swoje usługi z zakresu marketingu internetowego. Shoper wprowadził również wiele nowych opcji, w tym aplikacje bazujące na sztucznej inteligencji.

Polecamy