Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Rekordowa liczba transakcji BLIK-iem podczas Black Friday

2022.12.02

BLIK cieszył się ogromną popularnością podczas Black Friday i Cyber Monday – wskazują na to dane Polskiego Standardu Płatności. Podczas czterech dni (od piątku 25 listopada br. do poniedziałku 28 listopada br.) użytkownicy wykonali blisko 15 mln transakcji o wartości ponad 2 mld zł właśnie tą metodą płatności.

Ile transakcji zrealizowano w poszczególne dni?

W omawianym okresie najwięcej transakcji BLIK-iem dokonano podczas zakupów online – było ich aż 11 mln, o łącznej wartości 1,6 mld zł. Większość z nich miała miejsce podczas Black Friday – właśnie wtedy BLIK zanotował rekordową liczbę transakcji zrealizowanych jednego dnia: prawie 4,3 mln (łącznie z transakcjami P2P: 5,3 mln). 25 listopada 2022 roku użytkownicy dokonali zakupów internetowych ponad 3,1 mln. Osiągnęły one wartość 497 mln zł. Możemy mówić o wzroście w porównaniu z zeszłym rokiem – w 2021 było to 2,5 mln transakcji na kwotę 404 mln zł. Kolejnego dnia, w sobotę, zarejestrowano 2,3 mln transakcji, a w niedzielę – 2,8 mln. Podczas Cyber Monday liczba ta zwiększyła się do 2,9 mln.

Po jakie produkty i usługi sięgali Polacy?

Warto wspomnieć również o tym, że w ciągu tych czterech dni można było zaobserwować zmiany w poszczególnych kategoriach zakupowych, jeżeli chodzi o e-commerce (w zestawieniu z 2021 rokiem). Aktywność użytkowników BLIK-a na stronach z zakładami bukmacherskimi wzrosła aż o 87%. Wpływ na ten stan rzeczy bez wątpienia miał trwający mundial. Z kolei największy ruch transakcyjny zarejestrowano na marketplace’ach (wzrost w wysokości 16%). Konsumenci chętnie kupowali za pośrednictwem BLIK-a również gry (wzrost w wysokości 29%) – jeżeli chodzi o tę kategorię, średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 51,76 zł. Dużą popularnością cieszyły się także sklepy z modą oraz artykułami domowymi – od 25 do 28 listopada br. Polacy zrealizowali o 22% więcej transakcji niż w ubiegłym roku.

BLIK w sklepach stacjonarnych

Użytkownicy BLIK-a chętnie korzystali z tej formy płatności także podczas tradycyjnych zakupów offline. W omawianym okresie odnotowano około 2,7 mln transakcji – w 2021 roku było to niecałe 1,3 mln transakcji. Wartość zakupów osiągnęła 156 mln wobec 77 mln w roku ubiegłym. Na ten wynik miało wpływ rosnące zainteresowanie płatnościami zbliżeniowymi. PSP informuje również, że z kwartału na kwartał zwiększa się liczba osób korzystających z BLIK-a na co dzień – na koniec września było to 12 mln użytkowników.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...