Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

Rekordowa liczba transakcji BLIK-iem podczas Black Friday

2022.12.02

BLIK cieszył się ogromną popularnością podczas Black Friday i Cyber Monday – wskazują na to dane Polskiego Standardu Płatności. Podczas czterech dni (od piątku 25 listopada br. do poniedziałku 28 listopada br.) użytkownicy wykonali blisko 15 mln transakcji o wartości ponad 2 mld zł właśnie tą metodą płatności.

Ile transakcji zrealizowano w poszczególne dni?

W omawianym okresie najwięcej transakcji BLIK-iem dokonano podczas zakupów online – było ich aż 11 mln, o łącznej wartości 1,6 mld zł. Większość z nich miała miejsce podczas Black Friday – właśnie wtedy BLIK zanotował rekordową liczbę transakcji zrealizowanych jednego dnia: prawie 4,3 mln (łącznie z transakcjami P2P: 5,3 mln). 25 listopada 2022 roku użytkownicy dokonali zakupów internetowych ponad 3,1 mln. Osiągnęły one wartość 497 mln zł. Możemy mówić o wzroście w porównaniu z zeszłym rokiem – w 2021 było to 2,5 mln transakcji na kwotę 404 mln zł. Kolejnego dnia, w sobotę, zarejestrowano 2,3 mln transakcji, a w niedzielę – 2,8 mln. Podczas Cyber Monday liczba ta zwiększyła się do 2,9 mln.

Po jakie produkty i usługi sięgali Polacy?

Warto wspomnieć również o tym, że w ciągu tych czterech dni można było zaobserwować zmiany w poszczególnych kategoriach zakupowych, jeżeli chodzi o e-commerce (w zestawieniu z 2021 rokiem). Aktywność użytkowników BLIK-a na stronach z zakładami bukmacherskimi wzrosła aż o 87%. Wpływ na ten stan rzeczy bez wątpienia miał trwający mundial. Z kolei największy ruch transakcyjny zarejestrowano na marketplace’ach (wzrost w wysokości 16%). Konsumenci chętnie kupowali za pośrednictwem BLIK-a również gry (wzrost w wysokości 29%) – jeżeli chodzi o tę kategorię, średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 51,76 zł. Dużą popularnością cieszyły się także sklepy z modą oraz artykułami domowymi – od 25 do 28 listopada br. Polacy zrealizowali o 22% więcej transakcji niż w ubiegłym roku.

BLIK w sklepach stacjonarnych

Użytkownicy BLIK-a chętnie korzystali z tej formy płatności także podczas tradycyjnych zakupów offline. W omawianym okresie odnotowano około 2,7 mln transakcji – w 2021 roku było to niecałe 1,3 mln transakcji. Wartość zakupów osiągnęła 156 mln wobec 77 mln w roku ubiegłym. Na ten wynik miało wpływ rosnące zainteresowanie płatnościami zbliżeniowymi. PSP informuje również, że z kwartału na kwartał zwiększa się liczba osób korzystających z BLIK-a na co dzień – na koniec września było to 12 mln użytkowników.

Polecamy