Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Raport Facebooka: Polscy przedsiębiorcy dobrze poradzili sobie w czasie pandemii

Piątek, 1 Październik 2021

Pandemia odbiła się negatywnie na gospodarce całego świata. Raport Facebooka mówi jednak, że polskie firmy poradziły sobie z kryzysem dużo lepiej, niż przedsiębiorcy z innych krajów. W Polsce niewielu z nich ogłosiło upadłość. Doszło też do relatywnie małych redukcji zatrudnienia.

Większość polskich firm przetrwała pandemię

W ostatnich dniach Facebook opublikował raport „State of Small Business”, do którego dane zostały zebrane wśród przedsiębiorców korzystających z portalu. Jego wyniki są bardzo optymistyczne dla Polaków. Aż 92% właścicieli firm zadeklarowało, że nadal prowadzi działalność. To o wiele więcej niż średnia światowa, która wynosi około 82%. Co więcej, tylko 19% osób reprezentujących firmy zadeklarowało, że pandemia wymusiła na nich redukcję zatrudniania. To aż o 14% mniej niż światowa średnia.

Prawie 1/3 firm zanotowała duże wzrosty. Wielu przedsiębiorców boi się o przyszłość

To nie koniec dobrych widomości. Prawie 30% ankietowanych z Polski odpowiedziało, że ich firma urosła w trakcie pandemii. Dalsze dane są mniej optymistyczne. Aż 4% badanych nie ma pewności czy ich firma przetrwa kolejne 12 miesięcy. Co więcej 44% boi się o popyt, a prawie 25% spodziewa się problemów z płynnością finansową.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...