Dzisiaj mamy: Niedziela, 28 Maj 2023

Problem e-handlu – duża liczba zwrotów

2021.12.20

Handel internetowy wiąże się z licznymi zwrotami. Z raportu „Polacy na e-zakupach 2021”, sporządzonego przez Santander Consumer Bank, wynika, że ponad połowa badanych przynajmniej raz zwróciła produkt zamówiony online. Przeważnie są to ubrania, obuwie oraz elektronika.

Kto najczęściej odsyła produkty i dlaczego?

Najczęściej wskazywanymi przyczynami zwrotu okazały się niewłaściwie wymiary (55,6%), niezgodność towaru z opisem (12,4%) i wady fabryczne (prawie 12%). 8,7% ankietowanych przyznaje, że zwróciło przesyłkę kilkanaście razy, natomiast 43,4% – że nigdy im się to nie zdarzyło. Osoby, które zazwyczaj odsyłają produkty, to mieszkańcy dużych miast (powyżej 250 tys. mieszkańców). Najrzadziej robią to starsi (w wieku 60-69 lat i powyżej 70). W takich ośrodkach miejskich, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław zwroty są dużo łatwiejsze niż w małych miasteczkach czy na wsiach. Liczy się także poziom zarobków, jako że odsyłanie towarów nie zawsze jest darmowe.

Co najczęściej oddajemy?

Polacy w większości przypadków oddają ubrania (56,2% badanych) oraz obuwie (38,8%), co może się wiązać z niezgodnością rozmiarów w różnych sklepach. Na kolejnym miejscu znajduje się elektronika (16,4%), sprzęt AGD (8,2%), narzędzia (7,9%) i zabawki (5,5%). Produkty odsyłają najczęściej kobiety (71%).  Mniej niż 3% badanych dokonuje nieprzemyślanych zakupów i z tego powodu decyduje się na zwrot produktów.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...
EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

2023.04.27
Większość z nas zdaje sobie sprawę, że trudnych klientów nie brakuje – wielu sprzedawców przekonało się o tym na własnej skórze. Wina nierzadko leży po stronie przedsiębiorcy, jednak nie zawsze. Czasami ataki i pretensje konsumentów okazują się zupełnie nieuzasadnione. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik...