Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Problem e-handlu – duża liczba zwrotów

2021.12.20

Handel internetowy wiąże się z licznymi zwrotami. Z raportu „Polacy na e-zakupach 2021”, sporządzonego przez Santander Consumer Bank, wynika, że ponad połowa badanych przynajmniej raz zwróciła produkt zamówiony online. Przeważnie są to ubrania, obuwie oraz elektronika.

Kto najczęściej odsyła produkty i dlaczego?

Najczęściej wskazywanymi przyczynami zwrotu okazały się niewłaściwie wymiary (55,6%), niezgodność towaru z opisem (12,4%) i wady fabryczne (prawie 12%). 8,7% ankietowanych przyznaje, że zwróciło przesyłkę kilkanaście razy, natomiast 43,4% – że nigdy im się to nie zdarzyło. Osoby, które zazwyczaj odsyłają produkty, to mieszkańcy dużych miast (powyżej 250 tys. mieszkańców). Najrzadziej robią to starsi (w wieku 60-69 lat i powyżej 70). W takich ośrodkach miejskich, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław zwroty są dużo łatwiejsze niż w małych miasteczkach czy na wsiach. Liczy się także poziom zarobków, jako że odsyłanie towarów nie zawsze jest darmowe.

Co najczęściej oddajemy?

Polacy w większości przypadków oddają ubrania (56,2% badanych) oraz obuwie (38,8%), co może się wiązać z niezgodnością rozmiarów w różnych sklepach. Na kolejnym miejscu znajduje się elektronika (16,4%), sprzęt AGD (8,2%), narzędzia (7,9%) i zabawki (5,5%). Produkty odsyłają najczęściej kobiety (71%).  Mniej niż 3% badanych dokonuje nieprzemyślanych zakupów i z tego powodu decyduje się na zwrot produktów.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...