Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Problem e-handlu – duża liczba zwrotów

2021.12.20

Handel internetowy wiąże się z licznymi zwrotami. Z raportu „Polacy na e-zakupach 2021”, sporządzonego przez Santander Consumer Bank, wynika, że ponad połowa badanych przynajmniej raz zwróciła produkt zamówiony online. Przeważnie są to ubrania, obuwie oraz elektronika.

Kto najczęściej odsyła produkty i dlaczego?

Najczęściej wskazywanymi przyczynami zwrotu okazały się niewłaściwie wymiary (55,6%), niezgodność towaru z opisem (12,4%) i wady fabryczne (prawie 12%). 8,7% ankietowanych przyznaje, że zwróciło przesyłkę kilkanaście razy, natomiast 43,4% – że nigdy im się to nie zdarzyło. Osoby, które zazwyczaj odsyłają produkty, to mieszkańcy dużych miast (powyżej 250 tys. mieszkańców). Najrzadziej robią to starsi (w wieku 60-69 lat i powyżej 70). W takich ośrodkach miejskich, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław zwroty są dużo łatwiejsze niż w małych miasteczkach czy na wsiach. Liczy się także poziom zarobków, jako że odsyłanie towarów nie zawsze jest darmowe.

Co najczęściej oddajemy?

Polacy w większości przypadków oddają ubrania (56,2% badanych) oraz obuwie (38,8%), co może się wiązać z niezgodnością rozmiarów w różnych sklepach. Na kolejnym miejscu znajduje się elektronika (16,4%), sprzęt AGD (8,2%), narzędzia (7,9%) i zabawki (5,5%). Produkty odsyłają najczęściej kobiety (71%).  Mniej niż 3% badanych dokonuje nieprzemyślanych zakupów i z tego powodu decyduje się na zwrot produktów.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...