Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Problem e-handlu – duża liczba zwrotów

Poniedziałek, 20 Grudzień 2021

Handel internetowy wiąże się z licznymi zwrotami. Z raportu „Polacy na e-zakupach 2021”, sporządzonego przez Santander Consumer Bank, wynika, że ponad połowa badanych przynajmniej raz zwróciła produkt zamówiony online. Przeważnie są to ubrania, obuwie oraz elektronika.

Kto najczęściej odsyła produkty i dlaczego?

Najczęściej wskazywanymi przyczynami zwrotu okazały się niewłaściwie wymiary (55,6%), niezgodność towaru z opisem (12,4%) i wady fabryczne (prawie 12%). 8,7% ankietowanych przyznaje, że zwróciło przesyłkę kilkanaście razy, natomiast 43,4% – że nigdy im się to nie zdarzyło. Osoby, które zazwyczaj odsyłają produkty, to mieszkańcy dużych miast (powyżej 250 tys. mieszkańców). Najrzadziej robią to starsi (w wieku 60-69 lat i powyżej 70). W takich ośrodkach miejskich, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław zwroty są dużo łatwiejsze niż w małych miasteczkach czy na wsiach. Liczy się także poziom zarobków, jako że odsyłanie towarów nie zawsze jest darmowe.

Co najczęściej oddajemy?

Polacy w większości przypadków oddają ubrania (56,2% badanych) oraz obuwie (38,8%), co może się wiązać z niezgodnością rozmiarów w różnych sklepach. Na kolejnym miejscu znajduje się elektronika (16,4%), sprzęt AGD (8,2%), narzędzia (7,9%) i zabawki (5,5%). Produkty odsyłają najczęściej kobiety (71%).  Mniej niż 3% badanych dokonuje nieprzemyślanych zakupów i z tego powodu decyduje się na zwrot produktów.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...