Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

#PrasówkaEcomersy (30.01 - 03.02)

2023.02.06

Pisaliśmy o nowej opcji dla amerykańskich użytkowników Amazon Prime – abonament na leki i o nowym planie subskrypcji w Amazon, czyli Prime Lite. Informowaliśmy, że Grupa OLX zapowiada redukcję zatrudnień. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Testy RFID w Poczcie Polskiej zostały zakończone oraz że TaniaKsiazka.pl i Nextplease podejmują współpracę. Podzieliliśmy się artykułem na temat Helpful Content Update. Wspomnieliśmy, że w Poznaniu będzie mniej paczkomatów i że Mokka wchodzi na bułgarski rynek. Opublikowaliśmy TOP stycznia od #ecomersy! Pisaliśmy o tym, że kolejna firma jest na celowniku UOKiK – tym razem to Amazon. Podzieliliśmy się wywiadem z Mateuszem Rębiszem, Sales & Partnerships Manager w Wygodne Zwroty, na temat polityki dostaw i zwrotów w sklepie internetowym. Pisaliśmy, że Twisto optymalizuje koszty i 1% użytkowników straci konta oraz że Blik współpracuje z Comperia.pl.

Nowa opcja dla amerykańskich użytkowników Amazon Prime – abonament na leki

Firma Amazon wprowadziła nową opcję: abonament na leki. Dotyczy ona jedynie amerykańskich członków programu Prime i kosztuje 5 dolarów miesięcznie. Rozwiązanie nosi nazwę RxPass.

https://ecomersy.pl/nowa-opcja-dla-amerykanskich-uzytkownikow-amazon-prime-abonament-na-leki

Grupa OLX zapowiada redukcję zatrudnień

W Grupie OLX szykują się zwolnienia – dotyczy to także Polski. Redukcja zatrudnienia spowodowana jest koniecznością dostosowania się do obecnych warunków ekonomicznych i wzmocnienia struktury kosztowej. Może to oznaczać, że nawet 30% załogi z całego świata pożegna się z etatem.

https://ecomersy.pl/grupa-olx-zapowiada-redukcje-zatrudnien

Nowy plan subskrypcji w Amazon. Prime Lite w fazie testów 

Amazon testuje nową wersję subskrypcji Prime – Lite – która miałaby mniej kosztować. Firma liczy na to, że tańsza usługa przyciągnie nowych użytkowników i zatrzyma starych. Testy odbywają się w Indiach.

https://ecomersy.pl/nowy-plan-subskrypcji-w-amazon-prime-lite-w-fazie-testow

Testy RFID w Poczcie Polskiej zostały zakończone. Rewolucja w dostawach

Poczta Polska jakiś czas temu zdecydowała się na przeprowadzenie w swoich sortowniach testów technologii RFID. Odbyło się to w ramach projektu naukowo-badawczego, realizowanego we współpracy z Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym. RFID nie był testowany na taką skalę jeszcze nigdzie na świecie. 26 stycznia br. poinformowano o zakończeniu testów.

https://ecomersy.pl/testy-rfid-w-poczcie-polskiej-zostaly-zakonczone

Używane książki w aplikacji? TaniaKsiazka.pl i Nextplease podejmują współpracę

TaniaKsiazka.pl i Nextplease podejmują współpracę, aby ułatwić użytkownikom sprzedaż używanych książek. Ma do tego służyć bezpłatna aplikacja Nextplease, która została stworzona przez Daniela Wojciechowskiego i Adama Oleksiaka.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-taniej-ksiazki-i-next-please-aplikacja-do-sprzedazy-uzywanych-ksiazek

Czym jest Helpful Content Update i dlaczego powinno Cię to zainteresować?

Helpful Content Update to najnowsza aktualizacja głównego algorytmu Google, która skupia się przede wszystkim na przydatności treści – jak sama nazwa wskazuje. Ma ona ogromne znaczenie dla wszystkich osób zajmujących się działaniami SEO i marketingiem internetowym. Warto zastanowić się, w jaki sposób aktualizacja wpłynie na tworzenie contentu. Dzisiaj przedstawimy Ci najważniejsze informacje dotyczące Helpful Content Update.

https://ecomersy.pl/czym-jest-helpful-content-update-i-dlaczego-powinno-cie-to-zainteresowac

W Poznaniu będzie mniej paczkomatów. Komu nie podoba się „paczkomatoza”?

Z centrum Poznania zniknie niemal 60 automatów paczkowych InPostu i Allegro – wszystko za sprawą Miejskiego Konserwatora Zabytków, który zarządził ich usunięcie, ponieważ maszyny pojawiły się bez jego zgody.

https://ecomersy.pl/w-poznaniu-bedzie-mniej-paczkomatow-komu-nie-podoba-sie-paczkomatoza

Mokka wchodzi na bułgarski rynek. Fintech widzi tam potencjał

Firma Mokka, czyli wiodący dostawca płatności odroczonych w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczęła działalność operacyjną w Bułgarii. Oznacza to, że bułgarscy klienci różnych sklepów internetowych i stacjonarnych zyskali dostęp do usługi BNPL.

https://ecomersy.pl/mokka-wchodzi-na-bulgarski-rynek-fintech-widzi-tam-potencjal

TOP stycznia od #ecomersy!

Jakie teksty opublikowane w styczniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: na temat tego, że mPay nie będzie już współpracować z Zaorskim i Dzikim Trenerem, wycofaniu się Shopee z Polski oraz zmianach w niemieckim prawie. W styczniowym TOP-ie znalazło się też miejsce na prasówkę z tygodnia od 2.01 do 5.01. Pisaliśmy również o nowej usłudze Komputronika – subskrypcji sprzętów oraz o zajęciu nowego stanowiska w PayU przez Joannę Pieńkowską-Olczak. Naszym czytelnikom spodobał się także tekst na temat pozycjonowania międzynarodowego. Opublikowaliśmy artykuł na temat webwritingu oraz tekst na temat segmentacji zakupowej. Duże zainteresowanie zdobyły wnioski z badania zleconego przez Santander – na temat kupowania w sieci.

https://ecomersy.pl/top-stycznia-od-ecomersy

Kolejna firma na celowniku UOKiK. Czy Amazon narusza interesy konsumentów?

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce Amazon EU SARL, która jest zarejestrowana w Luksemburgu. Firma prowadzi sprzedaż za pośrednictwem znanego serwisu – Amazon.pl. Okazuje się jednak, że podmiot może stosować praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Jeżeli zarzuty się potwierdzą, firmie grozi kara do 10% rocznego obrotu.

https://ecomersy.pl/kolejna-firma-na-celowniku-uokik-czy-amazon-narusza-interesy-konsumentow

Polityka dostaw i zwrotów w sklepie internetowym. Polecamy dobre praktyki - wywiad z Mateuszem Rębiszem, Sales & Partnerships Manager w Wygodne Zwroty

Szybkie dostawy i bezproblemowe zwroty to czynniki, które mają ogromny wpływ na sprzedaż. Jak o nie zadbać? Zapytaliśmy u źródła. Zapraszamy na rozmowę z Mateuszem Rębiszem, odpowiedzialnym za rozwój projektu Wygodne Zwroty. W wywiadzie znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i dowiecie się, jak wdrożyć dobre praktyki.

https://ecomersy.pl/polityka-dostaw-i-zwrotow-w-sklepie-internetowym-polecamy-dobre-praktyki-wywiad-z-mateuszem-rebiszem-sales-partnerships-manager-w-wygodne-zwroty

Twisto optymalizuje koszty. 1% użytkowników straci konta

Część polskich klientów Twisto otrzymało od firmy wiadomości z informacją o planowanym zamknięciu ich kont. Wiadomo jednak, że sytuacja ta dotyczy zaledwie 1% użytkowników, którzy przynoszą firmie największe straty (chodzi m.in. o osoby korzystające z nieoprocentowanych rat).

https://ecomersy.pl/twisto-tnie-koszty-usunie-konta-niektorym-klientom

E-sprzedaż ubezpieczeń i szybkie płatności. Blik współpracuje Comperia.pl

Grupa Comperia.pl SA podjęła współpracę z Polskim Standardem Płatności. Najważniejszą usługą PIP jest możliwość korzystania z ekspresowych, wygodnych płatności BLIK, które cieszą się ogromną popularnością wśród klientów.

https://ecomersy.pl/comperiapl-sa-z-szybkimi-platnosciami-blik-grupa-comperiapl-sa-podjela-wspolprace-z-polskim-standardem-platnosci-najwazniejsza-usluga-pip-jest-mozliwosc-korzystania-z-ekspresowych-wygodnych-platn

EcomersyBasic #63: Baza mailingowa klientów sklepu internetowego. Czy warto ją mieć? Jak o nią dbać?

Baza mailingowa jest bardzo istotnym pojęciem w świecie e-mail marketingu, czyli marketingu wykorzystującego do komunikacji pocztę elektroniczną. Służy on budowaniu i podtrzymywaniu relacji z klientami oraz zwiększaniu sprzedaży. Warto poświęcić nieco więcej uwagi właśnie bazie mailingowej, ponieważ to narzędzie może okazać się niezwykle przydatne dla właścicieli sklepów internetowych. Zostań z nami, aby wszystkiego się dowiedzieć.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-63-baza-mailingowa-klientow-sklepu-internetowego-czy-warto-ja-miec-jak-o-nia-dbac

 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...