Dzisiaj mamy: Piątek, 19 Kwiecień 2024

#PrasówkaEcomersy (30.01 - 03.02)

2023.02.06

Pisaliśmy o nowej opcji dla amerykańskich użytkowników Amazon Prime – abonament na leki i o nowym planie subskrypcji w Amazon, czyli Prime Lite. Informowaliśmy, że Grupa OLX zapowiada redukcję zatrudnień. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Testy RFID w Poczcie Polskiej zostały zakończone oraz że TaniaKsiazka.pl i Nextplease podejmują współpracę. Podzieliliśmy się artykułem na temat Helpful Content Update. Wspomnieliśmy, że w Poznaniu będzie mniej paczkomatów i że Mokka wchodzi na bułgarski rynek. Opublikowaliśmy TOP stycznia od #ecomersy! Pisaliśmy o tym, że kolejna firma jest na celowniku UOKiK – tym razem to Amazon. Podzieliliśmy się wywiadem z Mateuszem Rębiszem, Sales & Partnerships Manager w Wygodne Zwroty, na temat polityki dostaw i zwrotów w sklepie internetowym. Pisaliśmy, że Twisto optymalizuje koszty i 1% użytkowników straci konta oraz że Blik współpracuje z Comperia.pl.

Nowa opcja dla amerykańskich użytkowników Amazon Prime – abonament na leki

Firma Amazon wprowadziła nową opcję: abonament na leki. Dotyczy ona jedynie amerykańskich członków programu Prime i kosztuje 5 dolarów miesięcznie. Rozwiązanie nosi nazwę RxPass.

https://ecomersy.pl/nowa-opcja-dla-amerykanskich-uzytkownikow-amazon-prime-abonament-na-leki

Grupa OLX zapowiada redukcję zatrudnień

W Grupie OLX szykują się zwolnienia – dotyczy to także Polski. Redukcja zatrudnienia spowodowana jest koniecznością dostosowania się do obecnych warunków ekonomicznych i wzmocnienia struktury kosztowej. Może to oznaczać, że nawet 30% załogi z całego świata pożegna się z etatem.

https://ecomersy.pl/grupa-olx-zapowiada-redukcje-zatrudnien

Nowy plan subskrypcji w Amazon. Prime Lite w fazie testów 

Amazon testuje nową wersję subskrypcji Prime – Lite – która miałaby mniej kosztować. Firma liczy na to, że tańsza usługa przyciągnie nowych użytkowników i zatrzyma starych. Testy odbywają się w Indiach.

https://ecomersy.pl/nowy-plan-subskrypcji-w-amazon-prime-lite-w-fazie-testow

Testy RFID w Poczcie Polskiej zostały zakończone. Rewolucja w dostawach

Poczta Polska jakiś czas temu zdecydowała się na przeprowadzenie w swoich sortowniach testów technologii RFID. Odbyło się to w ramach projektu naukowo-badawczego, realizowanego we współpracy z Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym. RFID nie był testowany na taką skalę jeszcze nigdzie na świecie. 26 stycznia br. poinformowano o zakończeniu testów.

https://ecomersy.pl/testy-rfid-w-poczcie-polskiej-zostaly-zakonczone

Używane książki w aplikacji? TaniaKsiazka.pl i Nextplease podejmują współpracę

TaniaKsiazka.pl i Nextplease podejmują współpracę, aby ułatwić użytkownikom sprzedaż używanych książek. Ma do tego służyć bezpłatna aplikacja Nextplease, która została stworzona przez Daniela Wojciechowskiego i Adama Oleksiaka.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-taniej-ksiazki-i-next-please-aplikacja-do-sprzedazy-uzywanych-ksiazek

Czym jest Helpful Content Update i dlaczego powinno Cię to zainteresować?

Helpful Content Update to najnowsza aktualizacja głównego algorytmu Google, która skupia się przede wszystkim na przydatności treści – jak sama nazwa wskazuje. Ma ona ogromne znaczenie dla wszystkich osób zajmujących się działaniami SEO i marketingiem internetowym. Warto zastanowić się, w jaki sposób aktualizacja wpłynie na tworzenie contentu. Dzisiaj przedstawimy Ci najważniejsze informacje dotyczące Helpful Content Update.

https://ecomersy.pl/czym-jest-helpful-content-update-i-dlaczego-powinno-cie-to-zainteresowac

W Poznaniu będzie mniej paczkomatów. Komu nie podoba się „paczkomatoza”?

Z centrum Poznania zniknie niemal 60 automatów paczkowych InPostu i Allegro – wszystko za sprawą Miejskiego Konserwatora Zabytków, który zarządził ich usunięcie, ponieważ maszyny pojawiły się bez jego zgody.

https://ecomersy.pl/w-poznaniu-bedzie-mniej-paczkomatow-komu-nie-podoba-sie-paczkomatoza

Mokka wchodzi na bułgarski rynek. Fintech widzi tam potencjał

Firma Mokka, czyli wiodący dostawca płatności odroczonych w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczęła działalność operacyjną w Bułgarii. Oznacza to, że bułgarscy klienci różnych sklepów internetowych i stacjonarnych zyskali dostęp do usługi BNPL.

https://ecomersy.pl/mokka-wchodzi-na-bulgarski-rynek-fintech-widzi-tam-potencjal

TOP stycznia od #ecomersy!

Jakie teksty opublikowane w styczniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: na temat tego, że mPay nie będzie już współpracować z Zaorskim i Dzikim Trenerem, wycofaniu się Shopee z Polski oraz zmianach w niemieckim prawie. W styczniowym TOP-ie znalazło się też miejsce na prasówkę z tygodnia od 2.01 do 5.01. Pisaliśmy również o nowej usłudze Komputronika – subskrypcji sprzętów oraz o zajęciu nowego stanowiska w PayU przez Joannę Pieńkowską-Olczak. Naszym czytelnikom spodobał się także tekst na temat pozycjonowania międzynarodowego. Opublikowaliśmy artykuł na temat webwritingu oraz tekst na temat segmentacji zakupowej. Duże zainteresowanie zdobyły wnioski z badania zleconego przez Santander – na temat kupowania w sieci.

https://ecomersy.pl/top-stycznia-od-ecomersy

Kolejna firma na celowniku UOKiK. Czy Amazon narusza interesy konsumentów?

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce Amazon EU SARL, która jest zarejestrowana w Luksemburgu. Firma prowadzi sprzedaż za pośrednictwem znanego serwisu – Amazon.pl. Okazuje się jednak, że podmiot może stosować praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Jeżeli zarzuty się potwierdzą, firmie grozi kara do 10% rocznego obrotu.

https://ecomersy.pl/kolejna-firma-na-celowniku-uokik-czy-amazon-narusza-interesy-konsumentow

Polityka dostaw i zwrotów w sklepie internetowym. Polecamy dobre praktyki - wywiad z Mateuszem Rębiszem, Sales & Partnerships Manager w Wygodne Zwroty

Szybkie dostawy i bezproblemowe zwroty to czynniki, które mają ogromny wpływ na sprzedaż. Jak o nie zadbać? Zapytaliśmy u źródła. Zapraszamy na rozmowę z Mateuszem Rębiszem, odpowiedzialnym za rozwój projektu Wygodne Zwroty. W wywiadzie znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i dowiecie się, jak wdrożyć dobre praktyki.

https://ecomersy.pl/polityka-dostaw-i-zwrotow-w-sklepie-internetowym-polecamy-dobre-praktyki-wywiad-z-mateuszem-rebiszem-sales-partnerships-manager-w-wygodne-zwroty

Twisto optymalizuje koszty. 1% użytkowników straci konta

Część polskich klientów Twisto otrzymało od firmy wiadomości z informacją o planowanym zamknięciu ich kont. Wiadomo jednak, że sytuacja ta dotyczy zaledwie 1% użytkowników, którzy przynoszą firmie największe straty (chodzi m.in. o osoby korzystające z nieoprocentowanych rat).

https://ecomersy.pl/twisto-tnie-koszty-usunie-konta-niektorym-klientom

E-sprzedaż ubezpieczeń i szybkie płatności. Blik współpracuje Comperia.pl

Grupa Comperia.pl SA podjęła współpracę z Polskim Standardem Płatności. Najważniejszą usługą PIP jest możliwość korzystania z ekspresowych, wygodnych płatności BLIK, które cieszą się ogromną popularnością wśród klientów.

https://ecomersy.pl/comperiapl-sa-z-szybkimi-platnosciami-blik-grupa-comperiapl-sa-podjela-wspolprace-z-polskim-standardem-platnosci-najwazniejsza-usluga-pip-jest-mozliwosc-korzystania-z-ekspresowych-wygodnych-platn

EcomersyBasic #63: Baza mailingowa klientów sklepu internetowego. Czy warto ją mieć? Jak o nią dbać?

Baza mailingowa jest bardzo istotnym pojęciem w świecie e-mail marketingu, czyli marketingu wykorzystującego do komunikacji pocztę elektroniczną. Służy on budowaniu i podtrzymywaniu relacji z klientami oraz zwiększaniu sprzedaży. Warto poświęcić nieco więcej uwagi właśnie bazie mailingowej, ponieważ to narzędzie może okazać się niezwykle przydatne dla właścicieli sklepów internetowych. Zostań z nami, aby wszystkiego się dowiedzieć.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-63-baza-mailingowa-klientow-sklepu-internetowego-czy-warto-ja-miec-jak-o-nia-dbac

 

Polecamy