Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy (29.08-02.09.2022 r.)

2022.09.05

Pisaliśmy o tym, że platforma wszystko.pl będzie już niedługo dostępna dla wszystkich, a Michał Pachnik zostaje nowym dyrektorem e-commerce w Grupie CCC. Nasi czytelnicy dowiedzieli się, do czefo można wykorzystać autuomaty paczkowe Furgonetka Box oraz poznać wnioski z raportu Mokka na temat m-commerce. Informowaliśmy o nowej opcji w aplikacji mobilnej InPostu – przekazywaniu sobie paczek do odbioru, a także o zmianach na platformie Allegro. Opublikowaliśmy wywiad z Arturem Smolickim, Google Ads Specialist, Google Premium Partner 2022, na temat Google Ads oraz wpływu kampanii na sprzedaż w sklepie internetowym. Poznaliśmy również nominowanych w konkursie e-Commerce Polska awards. Wspominaliśmy o aplikacja mobilnej Poczty Polskiej i rozszerzeniu współpracy spółki z Packetą. Zastanawialiśmy się też, z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć handlowcy internetowi. Pisaliśmy, że X-kom będzie oferować usługi z zakresu q-commerce dzięki współpracy z firmą logistyczną PickPack. Nasi czytelnicy mogli się również dowiedzieć o sukcesach InPostu w drugim kwartale 2022 roku i o dofinansowaniu w wysokości 1,1 mln dla startupu DigitalFirst.AI. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat promowania e-sklepu na Pintereście. 

Platforma wszystko.pl będzie dostępna dla wszystkich. Zmiany zaczną się jeszcze w sierpniu

Nadchodzą zmiany na platformie wszystko.pl. Do tej pory z bezpłatnego serwisu mogli korzystać tylko użytkownicy systemów Comarch ERP. Już niedługo każdy chętny bez problemu się zarejestruje i rozpocznie sprzedaż. Jeszcze w tym miesiącu będzie miało miejsce towarowanie marketplace’u.

https://ecomersy.pl/platforma-wszystkopl-bedzie-dostepna-dla-wszystkich-zmiany-zaczna-sie-jeszcze-w-sierpniu

Michał Pachnik nowym dyrektorem e-commerce w Grupie CCC

CCC ma nowego dyrektora e-commerce. Został nim Michał Pachnik, tym samym zastępując Jakuba Jasińskiego. Wcześniej przez pięć lat pełnił funkcję wicedyrektora w dziale sprzedaży internetowej.

https://ecomersy.pl/automaty-paczkowe-furgonetka-box-do-czego-mozna-je-wykorzystac 

Polacy coraz częściej wybierają m-commerce. Wnioski z raportu Mokka

Z raportu przygotowanego przez fintech Mokka wynika, że trend polegający na kupowanie przez urządzenia mobilne funkcjonuje w Polsce bardzo prężnie. 51% ankietowanych robi zakupy w ten sposób, a 40% korzysta w tym celu z aplikacji w telefonie. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z badania?

https://ecomersy.pl/nowa-opcja-w-aplikacji-mobilnej-inpostu-bedzie-mozna-przekazywac-sobie-paczki-do-odbioru

Google Ads bez tajemnic. Jak kampanie wpływają na sprzedaż w sklepie internetowym? - wywiad z Arturem Smolickim, Google Ads Specialist, Google Premium Partner 2022

Jak znaleźć się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania? To z pozoru proste – wystarczy zainwestować w reklamę. O tym, jak działają algorytmy wyszukiwarki oraz dlaczego warto inwestować w reklamę Google opowiada Artur Smolicki – Google Ads Specialist, Google Premier Partner 2022.

https://ecomersy.pl/nominowani-w-konkursie-e-commerce-polskaawards

Od września szykują się zmiany na platformie Allegro. Wśród nich zmiana nazwy usługi płatności odroczonych

Allegro planuje zmiany, które wejdą w życie już we wrześniu i w październiku. Pierwsze z nich pojawią się już 5 września – chodzi m.in. o zwiększenie limitu aktywnych ogłoszeń na jednym koncie na Allegro Lokalnie, a także wprowadzenie nowej nazwy usługi Odroczona płatność dla Firm, która zostanie przekształcona w Allegro Pay Business.

https://ecomersy.pl/aplikacja-mobilna-poczty-polskiej-i-rozszerzenie-wspolpracy-z-packeta

Z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć handlowcy internetowi?

Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo dochodowym biznesem. Nie jest to jednak samograj, którego wystarczy postawić a reszta zadzieje się sama. W końcu w internecie wszystko jest łatwiejsze, prawda? Otóż, właśnie nie bardzo! Poziom skomplikowania narzędzi internetowych, sytuacji geopolitycznej i nastrojów konsumenckich mogą szybko przyćmić tak hucznie obwieszczane wzrosty udziału platform e-commerce w rynku. Prowadzenie ich z każdym dniem staje się coraz droższe, trudniejsze i bardziej złożone. Każda przewaga jest dzisiaj na wagę złota. Co powinieneś wiedzieć o e-commerce w 2022 roku, aby utrzymać się na rynku?

https://ecomersy.pl/x-kom-z-uslugami-z-zakresu-q-commerce-wspolpraca-z-firma-logistyczna-pickpack

InPost z sukcesami w drugim kwartale 2022 roku. Wśród nich prawie 98-procentowy wzrost przychodów

InPost odnotował w II kwartale 2022 roku wzrost przychodów o 97,8% – do 1 696,5 mln zł. Z kolei skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 41% – do 511 mln zł (mimo rosnącej inflacji). Spółka zarejestrowała również rekordowy wzrost wolumenów – w omawianym okresie dostarczyła 179,9 mln przesyłek (o 73% więcej).

https://ecomersy.pl/11-mln-dolarow-dofinansowania-dla-startupu-digitalfirstai

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-44-jak-promowac-sklep-na-pinterest-czy-warto

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...