Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

#PrasówkaEcomersy (29.08-02.09.2022 r.)

2022.09.05

Pisaliśmy o tym, że platforma wszystko.pl będzie już niedługo dostępna dla wszystkich, a Michał Pachnik zostaje nowym dyrektorem e-commerce w Grupie CCC. Nasi czytelnicy dowiedzieli się, do czefo można wykorzystać autuomaty paczkowe Furgonetka Box oraz poznać wnioski z raportu Mokka na temat m-commerce. Informowaliśmy o nowej opcji w aplikacji mobilnej InPostu – przekazywaniu sobie paczek do odbioru, a także o zmianach na platformie Allegro. Opublikowaliśmy wywiad z Arturem Smolickim, Google Ads Specialist, Google Premium Partner 2022, na temat Google Ads oraz wpływu kampanii na sprzedaż w sklepie internetowym. Poznaliśmy również nominowanych w konkursie e-Commerce Polska awards. Wspominaliśmy o aplikacja mobilnej Poczty Polskiej i rozszerzeniu współpracy spółki z Packetą. Zastanawialiśmy się też, z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć handlowcy internetowi. Pisaliśmy, że X-kom będzie oferować usługi z zakresu q-commerce dzięki współpracy z firmą logistyczną PickPack. Nasi czytelnicy mogli się również dowiedzieć o sukcesach InPostu w drugim kwartale 2022 roku i o dofinansowaniu w wysokości 1,1 mln dla startupu DigitalFirst.AI. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat promowania e-sklepu na Pintereście. 

Platforma wszystko.pl będzie dostępna dla wszystkich. Zmiany zaczną się jeszcze w sierpniu

Nadchodzą zmiany na platformie wszystko.pl. Do tej pory z bezpłatnego serwisu mogli korzystać tylko użytkownicy systemów Comarch ERP. Już niedługo każdy chętny bez problemu się zarejestruje i rozpocznie sprzedaż. Jeszcze w tym miesiącu będzie miało miejsce towarowanie marketplace’u.

https://ecomersy.pl/platforma-wszystkopl-bedzie-dostepna-dla-wszystkich-zmiany-zaczna-sie-jeszcze-w-sierpniu

Michał Pachnik nowym dyrektorem e-commerce w Grupie CCC

CCC ma nowego dyrektora e-commerce. Został nim Michał Pachnik, tym samym zastępując Jakuba Jasińskiego. Wcześniej przez pięć lat pełnił funkcję wicedyrektora w dziale sprzedaży internetowej.

https://ecomersy.pl/automaty-paczkowe-furgonetka-box-do-czego-mozna-je-wykorzystac 

Polacy coraz częściej wybierają m-commerce. Wnioski z raportu Mokka

Z raportu przygotowanego przez fintech Mokka wynika, że trend polegający na kupowanie przez urządzenia mobilne funkcjonuje w Polsce bardzo prężnie. 51% ankietowanych robi zakupy w ten sposób, a 40% korzysta w tym celu z aplikacji w telefonie. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z badania?

https://ecomersy.pl/nowa-opcja-w-aplikacji-mobilnej-inpostu-bedzie-mozna-przekazywac-sobie-paczki-do-odbioru

Google Ads bez tajemnic. Jak kampanie wpływają na sprzedaż w sklepie internetowym? - wywiad z Arturem Smolickim, Google Ads Specialist, Google Premium Partner 2022

Jak znaleźć się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania? To z pozoru proste – wystarczy zainwestować w reklamę. O tym, jak działają algorytmy wyszukiwarki oraz dlaczego warto inwestować w reklamę Google opowiada Artur Smolicki – Google Ads Specialist, Google Premier Partner 2022.

https://ecomersy.pl/nominowani-w-konkursie-e-commerce-polskaawards

Od września szykują się zmiany na platformie Allegro. Wśród nich zmiana nazwy usługi płatności odroczonych

Allegro planuje zmiany, które wejdą w życie już we wrześniu i w październiku. Pierwsze z nich pojawią się już 5 września – chodzi m.in. o zwiększenie limitu aktywnych ogłoszeń na jednym koncie na Allegro Lokalnie, a także wprowadzenie nowej nazwy usługi Odroczona płatność dla Firm, która zostanie przekształcona w Allegro Pay Business.

https://ecomersy.pl/aplikacja-mobilna-poczty-polskiej-i-rozszerzenie-wspolpracy-z-packeta

Z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć handlowcy internetowi?

Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo dochodowym biznesem. Nie jest to jednak samograj, którego wystarczy postawić a reszta zadzieje się sama. W końcu w internecie wszystko jest łatwiejsze, prawda? Otóż, właśnie nie bardzo! Poziom skomplikowania narzędzi internetowych, sytuacji geopolitycznej i nastrojów konsumenckich mogą szybko przyćmić tak hucznie obwieszczane wzrosty udziału platform e-commerce w rynku. Prowadzenie ich z każdym dniem staje się coraz droższe, trudniejsze i bardziej złożone. Każda przewaga jest dzisiaj na wagę złota. Co powinieneś wiedzieć o e-commerce w 2022 roku, aby utrzymać się na rynku?

https://ecomersy.pl/x-kom-z-uslugami-z-zakresu-q-commerce-wspolpraca-z-firma-logistyczna-pickpack

InPost z sukcesami w drugim kwartale 2022 roku. Wśród nich prawie 98-procentowy wzrost przychodów

InPost odnotował w II kwartale 2022 roku wzrost przychodów o 97,8% – do 1 696,5 mln zł. Z kolei skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 41% – do 511 mln zł (mimo rosnącej inflacji). Spółka zarejestrowała również rekordowy wzrost wolumenów – w omawianym okresie dostarczyła 179,9 mln przesyłek (o 73% więcej).

https://ecomersy.pl/11-mln-dolarow-dofinansowania-dla-startupu-digitalfirstai

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-44-jak-promowac-sklep-na-pinterest-czy-warto

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...