Dzisiaj mamy: Wtorek, 31 Styczeń 2023

Polski startup Booste z dofinansowaniem w wysokości 54 mln zł podbija nowe rynki

2021.06.18

Booste, czyli polski fintech oferujący finansowanie firm z branży e-commerce, w ciągu jedynie 5 miesięcy od rozpoczęcia działalności wchodzi na nowe rynki europejskie. Z usług Booste skorzystają klienci z Holandii, Irlandii i Wielkiej Brytanii.

Booste finansuje biznesy e-commerce w oparciu o model revenue-based financing. Oznacza to, że spłata uzależniona jest od przyszłych przychodów klienta. Środki uzyskane dzięki platformie Booste można przeznaczyć na działania marketingowe albo zakup towaru. Opłaty wynoszą odpowiednio 6% za finansowanie marketingu i 9% za kapitał na kupno towaru do sklepu internetowego.

54 mln złotych na ekspansję na Zachód

W rozwój polskiego startupu w rundzie inwestycyjnej A zainwestowała firma DialCom24. Booste ma ambicję stać się wiodącą platformą finansowania biznesów e-commerce w modelu RBF na nowych rynkach. CEO i współzałożyciel platformy Booste, Jakub Pietraszek, zapewnia, że na Irlandii, Holandii i Wielkiej Brytanii się nie skończy. Przy notowanym obecnie wzroście sprzedaży online tylko zdecydowane i intensywne kampanie marketingowe dają firmom z branży e-commerce szansę na wyróżnienie się wśród rosnącej konkurencji.

Pożyczka dla firmy bez zbędnych formalności

Z powodu pandemii wiele firm przeniosło swoją działalność do Internetu. Realia rynkowe nieustannie się zmieniają, co wymusza na przedsiębiorcach ogromną elastyczność. Dla branży e-commerce RBF to świetny model finansowania. Platforma Booste łączy się z danymi z używanego w sklepie systemu CMS albo wykorzystywanych narzędzi marketingowych. To dla Booste wystarczające dane, by zaproponować klientowi spersonalizowaną ofertę finansowania. Dostęp do środków klient otrzymuje nawet w 48 godzin od złożenia wniosku o pożyczkę. Platforma finansuje wyłącznie firmy e-commerce. Pożyczkę spłaca się zależnie od wygenerowanych przez pożyczkobiorcę przychodów, ustalając, jaka ich część będzie przeznaczana na spłatę.

Nie tylko finansowanie

Platforma Booste oferuje klientom nie tylko finansowanie. Udostępnia klientom również wiedzę o tym, jak optymalizować działania marketingowe w biznesie e-commerce. Do dyspozycji klientów są webinary oraz różne materiały edukacyjne. Firma planuje również wdrożenie innych narzędzi dla firm z branży, które będą wspierać je w efektywnej sprzedaży.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

2023.01.27
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego...
EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

2023.01.20
Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się...
#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

2023.01.13
Marketing relacji, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na budowie więzi z klientami. I to nie byle jakiej, a długofalowej, obustronnej i opartej na zaufaniu oraz lojalności. Jaki jest cel działań marketingu relacji, czemu warto postawić na maraton zamiast sprintu i dlaczego nawiązywanie relacji z klientami jest tak ważne i...
#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

2022.12.30
Inwentaryzacja to pojęcie kojarzące się przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi. Można je jednak odnieść również do sprzedaży internetowej. Najprościej mówiąc, jest to zespół działań rachunkowych, które prowadzą do precyzyjnego ustalenia stanu liczbowego i wartości majątku firmy. W inwentaryzacji nie może zabraknąć szczegółowego raportu dotyczącego składników majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia....