Polski startup Booste z dofinansowaniem w wysokości 54 mln zł podbija nowe rynki
Booste, czyli polski fintech oferujący finansowanie firm z branży e-commerce, w ciągu jedynie 5 miesięcy od rozpoczęcia działalności wchodzi na nowe rynki europejskie. Z usług Booste skorzystają klienci z Holandii, Irlandii i Wielkiej Brytanii.
Booste finansuje biznesy e-commerce w oparciu o model revenue-based financing. Oznacza to, że spłata uzależniona jest od przyszłych przychodów klienta. Środki uzyskane dzięki platformie Booste można przeznaczyć na działania marketingowe albo zakup towaru. Opłaty wynoszą odpowiednio 6% za finansowanie marketingu i 9% za kapitał na kupno towaru do sklepu internetowego.
54 mln złotych na ekspansję na Zachód
W rozwój polskiego startupu w rundzie inwestycyjnej A zainwestowała firma DialCom24. Booste ma ambicję stać się wiodącą platformą finansowania biznesów e-commerce w modelu RBF na nowych rynkach. CEO i współzałożyciel platformy Booste, Jakub Pietraszek, zapewnia, że na Irlandii, Holandii i Wielkiej Brytanii się nie skończy. Przy notowanym obecnie wzroście sprzedaży online tylko zdecydowane i intensywne kampanie marketingowe dają firmom z branży e-commerce szansę na wyróżnienie się wśród rosnącej konkurencji.
Pożyczka dla firmy bez zbędnych formalności
Z powodu pandemii wiele firm przeniosło swoją działalność do Internetu. Realia rynkowe nieustannie się zmieniają, co wymusza na przedsiębiorcach ogromną elastyczność. Dla branży e-commerce RBF to świetny model finansowania. Platforma Booste łączy się z danymi z używanego w sklepie systemu CMS albo wykorzystywanych narzędzi marketingowych. To dla Booste wystarczające dane, by zaproponować klientowi spersonalizowaną ofertę finansowania. Dostęp do środków klient otrzymuje nawet w 48 godzin od złożenia wniosku o pożyczkę. Platforma finansuje wyłącznie firmy e-commerce. Pożyczkę spłaca się zależnie od wygenerowanych przez pożyczkobiorcę przychodów, ustalając, jaka ich część będzie przeznaczana na spłatę.
Nie tylko finansowanie
Platforma Booste oferuje klientom nie tylko finansowanie. Udostępnia klientom również wiedzę o tym, jak optymalizować działania marketingowe w biznesie e-commerce. Do dyspozycji klientów są webinary oraz różne materiały edukacyjne. Firma planuje również wdrożenie innych narzędzi dla firm z branży, które będą wspierać je w efektywnej sprzedaży.