Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Polski startup Booste z dofinansowaniem w wysokości 54 mln zł podbija nowe rynki

2021.06.18

Booste, czyli polski fintech oferujący finansowanie firm z branży e-commerce, w ciągu jedynie 5 miesięcy od rozpoczęcia działalności wchodzi na nowe rynki europejskie. Z usług Booste skorzystają klienci z Holandii, Irlandii i Wielkiej Brytanii.

Booste finansuje biznesy e-commerce w oparciu o model revenue-based financing. Oznacza to, że spłata uzależniona jest od przyszłych przychodów klienta. Środki uzyskane dzięki platformie Booste można przeznaczyć na działania marketingowe albo zakup towaru. Opłaty wynoszą odpowiednio 6% za finansowanie marketingu i 9% za kapitał na kupno towaru do sklepu internetowego.

54 mln złotych na ekspansję na Zachód

W rozwój polskiego startupu w rundzie inwestycyjnej A zainwestowała firma DialCom24. Booste ma ambicję stać się wiodącą platformą finansowania biznesów e-commerce w modelu RBF na nowych rynkach. CEO i współzałożyciel platformy Booste, Jakub Pietraszek, zapewnia, że na Irlandii, Holandii i Wielkiej Brytanii się nie skończy. Przy notowanym obecnie wzroście sprzedaży online tylko zdecydowane i intensywne kampanie marketingowe dają firmom z branży e-commerce szansę na wyróżnienie się wśród rosnącej konkurencji.

Pożyczka dla firmy bez zbędnych formalności

Z powodu pandemii wiele firm przeniosło swoją działalność do Internetu. Realia rynkowe nieustannie się zmieniają, co wymusza na przedsiębiorcach ogromną elastyczność. Dla branży e-commerce RBF to świetny model finansowania. Platforma Booste łączy się z danymi z używanego w sklepie systemu CMS albo wykorzystywanych narzędzi marketingowych. To dla Booste wystarczające dane, by zaproponować klientowi spersonalizowaną ofertę finansowania. Dostęp do środków klient otrzymuje nawet w 48 godzin od złożenia wniosku o pożyczkę. Platforma finansuje wyłącznie firmy e-commerce. Pożyczkę spłaca się zależnie od wygenerowanych przez pożyczkobiorcę przychodów, ustalając, jaka ich część będzie przeznaczana na spłatę.

Nie tylko finansowanie

Platforma Booste oferuje klientom nie tylko finansowanie. Udostępnia klientom również wiedzę o tym, jak optymalizować działania marketingowe w biznesie e-commerce. Do dyspozycji klientów są webinary oraz różne materiały edukacyjne. Firma planuje również wdrożenie innych narzędzi dla firm z branży, które będą wspierać je w efektywnej sprzedaży.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...