Płatności odroczone w Google Pay. Rusza projekt pilotażowy
Google Pay nawiązało współpracę z potentatami rynku płatności odroczonych: fintechami Zip i Affirm. Zapowiedziano już rychły pilotaż nowego rozwiązania finansowego, który na początku pojawi się w Stanach Zjednoczonych. Amerykańscy klienci będą mogli zacząć z niego korzystać jeszcze w tym miesiącu.
Google przeprowadzi testy
W fazie pilotażowej narzędzie ma być dostępne w aplikacjach mobilnych lub w sklepach internetowych niektórych marek. Przy finalizacji zakupów konsument zobaczy ikonę Google Pay, a gdy w nią kliknie, jego oczom ukażą się symbole dostawców płatności odroczonych – Affirm i Zip. Po wybraniu któregoś z nich klient pozna warunki usługi i w prosty sposób rozłoży swoją transakcję na kilka rat.
Współpraca z Affirm i Zip
Kooperacja między Google Pay a wcześniej wspomnianymi fintechami zmieni przede wszystkim to, że zniknie potrzeba bezpośrednich integracji usługi płatności odroczonych w sklepie internetowym – narzędzie pojawi się jako dodatek do wdrożonego już wcześniej Google Pay. Google nie będzie pobierać dodatkowych opłat od sprzedawców ani klientów. Jeżeli pilotaż zakończy się sukcesem, usługa prawdopodobnie pojawi się w większej liczbie sklepów i, być może, w kolejnych krajach.