Omnicom i Interpublic – nowa fuzja na rynku
Omnicom Group, amerykańskie przedsiębiorstwo reklamowe, do którego należą m.in. agencje BBDO, TBWA, FleishmanHillard i Omnicom Media Group, przejmuje Interpublic Group – właściciela agencji McCann Worldgroup, FCB, Weber Shandwick i Mediabrands. Transakcja zostanie sfinalizowana w drugiej połowie 2025 roku.
Szczegóły przejęcia
Akcjonariusze Interpublic Group otrzymają 0,344 akcji Omnicom za każdą posiadaną przez siebie akcję zwykłą Interpublic. Po zakończeniu transakcji akcjonariusze Omnicom będą posiadać 60,6% połączonej spółki, a akcjonariusze Interpublic – 39,4% udziałów. Wartość przejęcia wynosi aż 13,25 mld dolarów.
Nowy Omnicom znacznie się rozwinie
Po fuzji firma będzie się nazywać Nowy Omnicom i według prognoz wygeneruje roczne synergie kosztów w wysokości 750 milionów dolarów, będzie miała również ponad 100 tys. pracowników. Ma specjalizować się w świadczeniu usług w zakresie mediów, marketingu precyzyjnego, CRM, danych, handlu cyfrowego, reklamy, opieki zdrowotnej, public relations i brandingu.