Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

OLX podsumowuje rok 2022. 4,5 miliona użytkowników

2023.01.25

Marka OLX podzieliła się podsumowaniem roku 2022, dzięki któremu mogliśmy dowiedzieć się, że największy serwis ogłoszeniowy w Polsce zwrócił się w stronę racjonalnych i przemyślanych zakupów – ze względu na sytuację w kraju i rosnącą inflację. O czym jeszcze warto wspomnieć?

Jakie przedmioty najbardziej interesowały kupujących na OLX?

Kategorie związane z dobrami codziennego użytku na OLX każdego dnia odwiedzało 2,2 miliona unikalnych użytkowników. Z kolei sprzedawcy dodali do tych kategorii ponad 72 miliony ogłoszeń, co oznacza, że – statystycznie – każdego dnia w serwisie pojawiało się niemal 200 tys. nowych ofert. Kupujący najczęściej wyszukiwali następujące przedmioty: smartfony Apple, drewno kominkowe, drobny sprzęt AGD oraz konsole. W ostatnim kwartale gwałtowny wzrost odnotowała kategoria „Ogrzewanie”. Ponad 100 tys. razy miesięcznie wpisywane były hasła: „pellet”, „ekogroszek” czy wcześniej wspomniane „drewno kominkowe”. Wraz z początkiem zimy użytkownicy poszukiwali ubrań dla najmłodszych, przede wszystkim kombinezonów (ponad 90 tys. wyszukiwań w miesiącu) oraz spodni narciarskich (najpewniej na nadchodzące ferie). Kupujący przeglądali również LEGO, zabawki popularnych marek i „Kuchnię dla dzieci”. Wiosną wielu użytkowników poszukiwało trampolin.

Wzrost sprzedaży i popularne kategorie

W 2022 roku ogłoszenia na platformie dodało 4,5 miliona użytkowników. Najwięcej ofert trafiło do dwóch kategorii: „Dla dzieci” i „Moda”. Najwyższe wzrosty od strony podażowej odnotowały kategorie będące obecnie częścią „Zdrowia i urody” (ponad 20% więcej rdr.), a także następujące kategorie: „Dom i ogród” oraz „Sport i hobby” (11% więcej rdr. w obu przypadkach). W ubiegłym roku najczęściej wystawianymi na OLX przedmiotami były: sukienki, podręczniki szkolne, kurtki, spodnie i gry na konsolę. Oprócz tego, warto wspomnieć, że przedmioty ze statusem „używane” stanowią obecnie 2/3 wszystkich nowo dodawanych ogłoszeń na platformie. Najwięcej z nich znajduje się w następujących kategoriach: „Muzyka i edukacja” (80%), „Dla dzieci” (77%), „Elektronika” (75%) oraz „Moda” (prawie 60%).

Pakiet Ochronny

Bardzo dużym powodzeniem w 2022 roku cieszyła się niedawno wprowadzona usługa, czyli Przesyłka OLX – w jej ramach transakcje są objęte specjalnym Pakietem Ochronnym, który zabezpiecza wpłacone pieniądze w przypadku oszustwa (dostarczenia pustej paczki albo zapakowania innego przedmiotu niż w opisie). Liczba takich transakcji zwiększyła się w 2022 roku o 1/3 w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Z kolei liczba sprzedawców wzrosła o ¼. Największy udział w sprzedaży miały następujące kategorie: „Dla dzieci” i „Moda”. Największe wzrosty można było jednak zaobserwować w kategoriach: „Dom i ogród” (+144%), „Sport i hobby” (+91%) i „Elektronika” (+71%). Średnia wartość zakupionego przedmiotu z tych kategorii zwiększyła się o ponad 30% rdr.

OLX
Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...