Od aukcji do globalnego marketplace’u – 30 lat historii eBay
eBay – jeden z pionierów handlu internetowego – w tym roku świętuje 30-lecie działalności. Założona w 1995 roku firma ewoluowała z platformy aukcyjnej w globalny marketplace, z którego każdego dnia korzystają miliony kupujących i sprzedających w 190 krajach. Platforma eBay odegrała kluczową rolę w kształtowaniu e-commerce na całym świecie.
Wsparcie dla sprzedawców
Misją eBay od początku było łączenie ludzi i tworzenie szans ekonomicznych dla każdego. Dziś na platformie dostępnych jest ponad 2,4 miliarda ofert, z których korzystają 134 miliony kupujących na całym świecie. W Polsce eBay wspiera sprzedawców w rozwoju działalności na rynkach zagranicznych. Z badań przeprowadzonych wśród małych i średnich przedsiębiorstw wynika, że serwis postrzegany jest jako skuteczne narzędzie biznesowe – aż 33,3% ankietowanych wskazało go jako preferowany kanał ekspansji międzynarodowej.
AI napędza innowacje na eBay
eBay konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako zaufana platforma dla kupujących i sprzedających. Ważną funkcję pełni tu sztuczna inteligencja – pomaga w wyszukiwaniu produktów, buduje zaufanie i zwiększa zaangażowanie użytkowników. Dzięki rozwiązaniom opartym na AI ponad 10 milionów sprzedawców przygotowało już ponad 200 milionów ofert. Sztuczna inteligencja usprawnia procesy również wewnątrz organizacji: dostarcza zaawansowanych analiz i wspiera kreatywność, umożliwiając pracownikom koncentrację na zadaniach o najwyższej wartości.