Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Oceń funkcjonowanie swojego sklepu internetowego za pomocą KPI

Czwartek, 8 Lipiec 2021

KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli wskaźniki efektywności, pomogą Ci zweryfikować, czy Twój biznes sprawnie prosperuje. Jest to sprawdzone narzędzie, które wykorzystuje się w różnych gałęziach gospodarki. Warto je stosować również w branży e-commerce. Dlaczego? Ponieważ warto kontrolować rozwój swojej firmy i w razie potrzeby wprowadzać konieczne zmiany. Zobacz, co składa się na KPI.

Konkretne wskaźniki efektywności

Zwróć uwagę na ważne wskaźniki efektywności: realny zysk, liczbę odwiedzin, konwersję, liczbę porzuceń koszyka, liczbę wizyt z poziomu smartfonów, wartość zamówień, koszt potrzebny do tego, by wygenerować pojedynczą wizytę. Opiszemy pokrótce każdy z nich.

Realny zysk, a nie tylko przychód

Jest to marża brutto: kwota, która pozostaje przedsiębiorcy po opłaceniu wszystkich kosztów. W kosztach tych mieszczą się wszystkie dodatkowe wydatki.

Rzeczywista liczba odwiedzin

Wiadomo, że liczba odwiedzin przekłada się na realny zysk. Zobacz, skąd przychodzą Twoi klienci: czy trafiają do Ciebie poprzez newsletter, media społecznościowe, wyszukiwarkę?

Konwersja – czym jest?

Konwersja natomiast to relacja liczby zakupów do liczby odwiedzin – Twoim celem jest nie tylko przyciągnięcie klientów, ale również skłonienie ich do dokonania zakupu. Pomocna w jego osiągnięciu może stać się optymalizacja strony, intuicyjne menu czy operatorzy płatności.

Problem porzucania koszyka

Jeżeli zaś Twoi klienci porzucają koszyki, istnieją sposoby, aby zachęcić ich do finalizacji zamówienia. Są to m.in. przypomnienia mailowe czy kampanie remarketingowe.

Wizyty z urządzeń mobilnych

Dbaj również o to, by Twoja strona wyglądała przejrzyście na smarftonach i tabletach, na których coraz częściej przegląda się produkty.

Jaką wartość mają zamówienia?

Wartość zamówień wiąże się z tym, czy klienci są zainteresowani jedynie pojedynczymi przedmiotami, czy poświęcają więcej czasu na zapoznanie się z ofertą. Zachęć ich do większych zakupów poprzez rabaty czy darmową dostawę od konkretnej kwoty.

Dokładny koszt każdych odwiedzin

Wreszcie, przyjrzyj się współczynnikowi ROI (Return on Investment), który ułatwi Ci określenie kosztu potrzebnego do wygenerowania pojedynczej wizyty.

Mamy nadzieję, że wskaźniki efektywności okażą się rzeczywiście przydatne i pozwolą na poprawę funkcjonowania Twojego biznesu. Pierwszym krokiem zawsze powinno być rozeznanie i właściwa ocena sytuacji.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...