Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Oceń funkcjonowanie swojego sklepu internetowego za pomocą KPI

2021.07.08

KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli wskaźniki efektywności, pomogą Ci zweryfikować, czy Twój biznes sprawnie prosperuje. Jest to sprawdzone narzędzie, które wykorzystuje się w różnych gałęziach gospodarki. Warto je stosować również w branży e-commerce. Dlaczego? Ponieważ warto kontrolować rozwój swojej firmy i w razie potrzeby wprowadzać konieczne zmiany. Zobacz, co składa się na KPI.

Konkretne wskaźniki efektywności

Zwróć uwagę na ważne wskaźniki efektywności: realny zysk, liczbę odwiedzin, konwersję, liczbę porzuceń koszyka, liczbę wizyt z poziomu smartfonów, wartość zamówień, koszt potrzebny do tego, by wygenerować pojedynczą wizytę. Opiszemy pokrótce każdy z nich.

Realny zysk, a nie tylko przychód

Jest to marża brutto: kwota, która pozostaje przedsiębiorcy po opłaceniu wszystkich kosztów. W kosztach tych mieszczą się wszystkie dodatkowe wydatki.

Rzeczywista liczba odwiedzin

Wiadomo, że liczba odwiedzin przekłada się na realny zysk. Zobacz, skąd przychodzą Twoi klienci: czy trafiają do Ciebie poprzez newsletter, media społecznościowe, wyszukiwarkę?

Konwersja – czym jest?

Konwersja natomiast to relacja liczby zakupów do liczby odwiedzin – Twoim celem jest nie tylko przyciągnięcie klientów, ale również skłonienie ich do dokonania zakupu. Pomocna w jego osiągnięciu może stać się optymalizacja strony, intuicyjne menu czy operatorzy płatności.

Problem porzucania koszyka

Jeżeli zaś Twoi klienci porzucają koszyki, istnieją sposoby, aby zachęcić ich do finalizacji zamówienia. Są to m.in. przypomnienia mailowe czy kampanie remarketingowe.

Wizyty z urządzeń mobilnych

Dbaj również o to, by Twoja strona wyglądała przejrzyście na smarftonach i tabletach, na których coraz częściej przegląda się produkty.

Jaką wartość mają zamówienia?

Wartość zamówień wiąże się z tym, czy klienci są zainteresowani jedynie pojedynczymi przedmiotami, czy poświęcają więcej czasu na zapoznanie się z ofertą. Zachęć ich do większych zakupów poprzez rabaty czy darmową dostawę od konkretnej kwoty.

Dokładny koszt każdych odwiedzin

Wreszcie, przyjrzyj się współczynnikowi ROI (Return on Investment), który ułatwi Ci określenie kosztu potrzebnego do wygenerowania pojedynczej wizyty.

Mamy nadzieję, że wskaźniki efektywności okażą się rzeczywiście przydatne i pozwolą na poprawę funkcjonowania Twojego biznesu. Pierwszym krokiem zawsze powinno być rozeznanie i właściwa ocena sytuacji.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...