Dzisiaj mamy: Niedziela, 28 Maj 2023

Oceń funkcjonowanie swojego sklepu internetowego za pomocą KPI

2021.07.08

KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli wskaźniki efektywności, pomogą Ci zweryfikować, czy Twój biznes sprawnie prosperuje. Jest to sprawdzone narzędzie, które wykorzystuje się w różnych gałęziach gospodarki. Warto je stosować również w branży e-commerce. Dlaczego? Ponieważ warto kontrolować rozwój swojej firmy i w razie potrzeby wprowadzać konieczne zmiany. Zobacz, co składa się na KPI.

Konkretne wskaźniki efektywności

Zwróć uwagę na ważne wskaźniki efektywności: realny zysk, liczbę odwiedzin, konwersję, liczbę porzuceń koszyka, liczbę wizyt z poziomu smartfonów, wartość zamówień, koszt potrzebny do tego, by wygenerować pojedynczą wizytę. Opiszemy pokrótce każdy z nich.

Realny zysk, a nie tylko przychód

Jest to marża brutto: kwota, która pozostaje przedsiębiorcy po opłaceniu wszystkich kosztów. W kosztach tych mieszczą się wszystkie dodatkowe wydatki.

Rzeczywista liczba odwiedzin

Wiadomo, że liczba odwiedzin przekłada się na realny zysk. Zobacz, skąd przychodzą Twoi klienci: czy trafiają do Ciebie poprzez newsletter, media społecznościowe, wyszukiwarkę?

Konwersja – czym jest?

Konwersja natomiast to relacja liczby zakupów do liczby odwiedzin – Twoim celem jest nie tylko przyciągnięcie klientów, ale również skłonienie ich do dokonania zakupu. Pomocna w jego osiągnięciu może stać się optymalizacja strony, intuicyjne menu czy operatorzy płatności.

Problem porzucania koszyka

Jeżeli zaś Twoi klienci porzucają koszyki, istnieją sposoby, aby zachęcić ich do finalizacji zamówienia. Są to m.in. przypomnienia mailowe czy kampanie remarketingowe.

Wizyty z urządzeń mobilnych

Dbaj również o to, by Twoja strona wyglądała przejrzyście na smarftonach i tabletach, na których coraz częściej przegląda się produkty.

Jaką wartość mają zamówienia?

Wartość zamówień wiąże się z tym, czy klienci są zainteresowani jedynie pojedynczymi przedmiotami, czy poświęcają więcej czasu na zapoznanie się z ofertą. Zachęć ich do większych zakupów poprzez rabaty czy darmową dostawę od konkretnej kwoty.

Dokładny koszt każdych odwiedzin

Wreszcie, przyjrzyj się współczynnikowi ROI (Return on Investment), który ułatwi Ci określenie kosztu potrzebnego do wygenerowania pojedynczej wizyty.

Mamy nadzieję, że wskaźniki efektywności okażą się rzeczywiście przydatne i pozwolą na poprawę funkcjonowania Twojego biznesu. Pierwszym krokiem zawsze powinno być rozeznanie i właściwa ocena sytuacji.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...
EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?

2023.04.27
Większość z nas zdaje sobie sprawę, że trudnych klientów nie brakuje – wielu sprzedawców przekonało się o tym na własnej skórze. Wina nierzadko leży po stronie przedsiębiorcy, jednak nie zawsze. Czasami ataki i pretensje konsumentów okazują się zupełnie nieuzasadnione. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik...