Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Oceń funkcjonowanie swojego sklepu internetowego za pomocą KPI

2021.07.08

KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli wskaźniki efektywności, pomogą Ci zweryfikować, czy Twój biznes sprawnie prosperuje. Jest to sprawdzone narzędzie, które wykorzystuje się w różnych gałęziach gospodarki. Warto je stosować również w branży e-commerce. Dlaczego? Ponieważ warto kontrolować rozwój swojej firmy i w razie potrzeby wprowadzać konieczne zmiany. Zobacz, co składa się na KPI.

Konkretne wskaźniki efektywności

Zwróć uwagę na ważne wskaźniki efektywności: realny zysk, liczbę odwiedzin, konwersję, liczbę porzuceń koszyka, liczbę wizyt z poziomu smartfonów, wartość zamówień, koszt potrzebny do tego, by wygenerować pojedynczą wizytę. Opiszemy pokrótce każdy z nich.

Realny zysk, a nie tylko przychód

Jest to marża brutto: kwota, która pozostaje przedsiębiorcy po opłaceniu wszystkich kosztów. W kosztach tych mieszczą się wszystkie dodatkowe wydatki.

Rzeczywista liczba odwiedzin

Wiadomo, że liczba odwiedzin przekłada się na realny zysk. Zobacz, skąd przychodzą Twoi klienci: czy trafiają do Ciebie poprzez newsletter, media społecznościowe, wyszukiwarkę?

Konwersja – czym jest?

Konwersja natomiast to relacja liczby zakupów do liczby odwiedzin – Twoim celem jest nie tylko przyciągnięcie klientów, ale również skłonienie ich do dokonania zakupu. Pomocna w jego osiągnięciu może stać się optymalizacja strony, intuicyjne menu czy operatorzy płatności.

Problem porzucania koszyka

Jeżeli zaś Twoi klienci porzucają koszyki, istnieją sposoby, aby zachęcić ich do finalizacji zamówienia. Są to m.in. przypomnienia mailowe czy kampanie remarketingowe.

Wizyty z urządzeń mobilnych

Dbaj również o to, by Twoja strona wyglądała przejrzyście na smarftonach i tabletach, na których coraz częściej przegląda się produkty.

Jaką wartość mają zamówienia?

Wartość zamówień wiąże się z tym, czy klienci są zainteresowani jedynie pojedynczymi przedmiotami, czy poświęcają więcej czasu na zapoznanie się z ofertą. Zachęć ich do większych zakupów poprzez rabaty czy darmową dostawę od konkretnej kwoty.

Dokładny koszt każdych odwiedzin

Wreszcie, przyjrzyj się współczynnikowi ROI (Return on Investment), który ułatwi Ci określenie kosztu potrzebnego do wygenerowania pojedynczej wizyty.

Mamy nadzieję, że wskaźniki efektywności okażą się rzeczywiście przydatne i pozwolą na poprawę funkcjonowania Twojego biznesu. Pierwszym krokiem zawsze powinno być rozeznanie i właściwa ocena sytuacji.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.