Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Nowy sposób potwierdzania płatności w mBanku – biometria behawioralna

2022.10.19

mBank wprowadza nową usługę, która ma na celu zabezpieczenie płatność kartą w Internecie, czyli biometrię behawioralną. To nowoczesne rozwiązanie polega na stworzeniu profilu biometrycznego klienta na podstawie sposobu używania klawiatury. Zostało opracowane we współpracy z dwoma firmami – ITCARD oraz Digital Fingerprints.

Do kogo kierowane jest nowoczesne rozwiązanie?

Jest to pierwszy bank w Polsce, który oferuje tego typu zabezpieczenie. Konsumenci mają obecnie do wyboru dwie metody potwierdzenia e-płatności kartą: poprzez aplikację mobilną mBanku oraz za pomocą kodu SMS. Biometria behawioralna kierowana jest do osób korzystającej z tej drugiej metody, czyli do ok. 15% wszystkich klientów detalicznych, którzy w ciągu miesiąca autoryzują niemal 245 tys. płatności.

Na czym to polega?

Biometria behawioralna polega na tym, że dana osoba musi przepisać pięć udostępnionych wyrazów, korzystając z klawiatury. W ten sposób mBank może zbudować i zweryfikować jej profil biometryczny. Po zebraniu wystarczającej ilości danych liczba słów zostanie zmniejszona. Chodzi o to, by sprawdzić, jakich klawiszy używa płacący (alfanumerycznych, nawigacyjnych, manipulacyjnych) i jak szybko to robi. System nie gromadzi żadnych wrażliwych danych. Nie trzeba jednak się na to zgadzać – można zamiast tego potwierdzać transakcje w aplikacji mBanku.

Źródło zdjęcia: https://pl.media.mbank.pl/

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...