Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Nowy sposób potwierdzania płatności w mBanku – biometria behawioralna

2022.10.19

mBank wprowadza nową usługę, która ma na celu zabezpieczenie płatność kartą w Internecie, czyli biometrię behawioralną. To nowoczesne rozwiązanie polega na stworzeniu profilu biometrycznego klienta na podstawie sposobu używania klawiatury. Zostało opracowane we współpracy z dwoma firmami – ITCARD oraz Digital Fingerprints.

Do kogo kierowane jest nowoczesne rozwiązanie?

Jest to pierwszy bank w Polsce, który oferuje tego typu zabezpieczenie. Konsumenci mają obecnie do wyboru dwie metody potwierdzenia e-płatności kartą: poprzez aplikację mobilną mBanku oraz za pomocą kodu SMS. Biometria behawioralna kierowana jest do osób korzystającej z tej drugiej metody, czyli do ok. 15% wszystkich klientów detalicznych, którzy w ciągu miesiąca autoryzują niemal 245 tys. płatności.

Na czym to polega?

Biometria behawioralna polega na tym, że dana osoba musi przepisać pięć udostępnionych wyrazów, korzystając z klawiatury. W ten sposób mBank może zbudować i zweryfikować jej profil biometryczny. Po zebraniu wystarczającej ilości danych liczba słów zostanie zmniejszona. Chodzi o to, by sprawdzić, jakich klawiszy używa płacący (alfanumerycznych, nawigacyjnych, manipulacyjnych) i jak szybko to robi. System nie gromadzi żadnych wrażliwych danych. Nie trzeba jednak się na to zgadzać – można zamiast tego potwierdzać transakcje w aplikacji mBanku.

Źródło zdjęcia: https://pl.media.mbank.pl/

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...