Nowa kampania Dove – „Real virtual beauty”
Marka kosmetyczna Dove (Unilever) rozpoczęła kampanię pod hasłem „Real virtual beauty”, która odnosi się do nadmiernej seksualizacji kobiet w grach wideo i promowaniu nierealnych standardów piękna. Firma chce się sprzeciwić temu zjawisku, przedstawiając w filmiku nowy typ bohaterki.
Treść filmiku
Główna postać materiału wideo jest na początku ubrana w ciasną zbroję z dużym dekoltem. Walczy z potworem w rytm muzyki, a następnie okazuje się, że jedynie odgrywa rolę. Bohaterka wchodzi do przymierzalni i zdejmuje zbroję, a widzowie dostrzegają inną sylwetkę niż w zbroi. Dziewczyna postanawia więcej nie zakładać seksownego kostiumu.
Badanie wśród kobiet i dziewcząt
Animowana reklama Dove to sprzeciw wobec nadmiernemu seksualizowaniu kobiet w grach wideo. Kampania rozpoczęła się po tym, jak ostatnie badanie marki pokazało, że 60% dziewcząt i 62% kobiet uważa, że ich wizerunek ich płci jest zniekształcony w grach. Przy tworzeniu wideo firma Dove współpracowała z Epic Games i Women in Games.