Nowa funkcja w płatnościach odroczonych – 3 raty od Twisto
Twisto wprowadziło usługę „Zapłać za 30 dni lub podziel na 3”, która automatycznie rozkłada na raty zakupy niespłacone w terminie. Jak podkreśla firma, Polska jest pierwszym krajem, w którym wdrożono to nowe rozwiązanie BNPL.
Na razie tylko w Polsce
Wśród usług fintechu Twisto pojawiła się nowa opcja – „Zapłać za 30 dni lub w 3 ratach”. Rozwiązanie to jest już dostępne w systemie płatności PayU i można z niego korzystać m.in. na platformach takich jak Pyszne.pl, Biedronka, Hebe, Gemini, e-bilet, C&A czy Jysk. W przyszłości opcja ta ma być udostępniana kolejnym partnerom, którzy będą mogli ją wdrożyć w ramach standardowej integracji systemowej. Jak podkreśla Twisto, Polska jest pierwszym krajem, w którym uruchomiono to rozwiązanie. Firma planuje wprowadzenie usługi także na pozostałych rynkach.
Jak działa najnowsza opcja?
Na czym polega usługa „Zapłać za 30 dni lub w 3 ratach”? To alternatywa dla klasycznego BNPL, które zakłada jednorazową spłatę w wyznaczonym terminie. W nowym modelu, jeśli klient nie opłaci zobowiązania w ciągu 30 dni, kwota zostanie automatycznie rozłożona na trzy raty. Odroczenie płatności jest bezpłatne, natomiast raty wiążą się z dodatkowymi kosztami. Klient może zastrzec, że nie chce automatycznego podziału na raty – musi to jednak zgłosić co najmniej trzy dni przed terminem spłaty. W przeciwnym razie, niezależnie od wartości zakupu, płatność zostanie rozłożona automatycznie.