Nominowani w konkursie e-Commerce Polska awards
e-Commerce Polska awards jest najważniejszym konkursem dla branży handlu internetowego. Jego laureatami zostają największe, najbardziej innowacyjne marki w Polsce. Znamy już listę tegorocznych nominowanych! W 2022 liczba zgłoszeń była rekordowa, przyznano więc 91 nominacji w 23 kategoriach.
Najważniejsze informacje o konkursie
Konkurs jest organizowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W tym roku odbywa się jego dziesiąta, czyli jubileuszowa edycja. Wydarzenie to pokazuje, w jakim kierunku zmierzają trendy na rynku e-commerce i jak zmienia się cala branża. Bardzo dużą popularność zyskały dwa obszary: cross-border i e-commerce B2B. Uwaga skupiła się również na CSR (ang. Corporate Social Responsibility), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, i na m-commerce. 22 września br. dowiemy się, kto został laureatem w konkursie – tego dnia w Sound Garden w Warszawie odbędzie się Gala Dekady e-Commerce Polska awards. Zbiorą się na niej wszyscy nominowani i najważniejsi eksperci. Podczas gali poznamy też laureata w kategorii Best in, czyli „najlepszego z najlepszych”.
Kategorie dla podmiotów e-commerce
Wśród nominowanych w kategorii „Best on mobile – podmioty średnie i duże” znalazły się następujące marki:
- CCC.eu – za 4-krotny wzrost aplikacji;
- Empik.com – za aplikację Empik jako serce strategii omnichannel;
- Hebe.pl – za strategię mobile;
- Super-Pharm.pl & FutureMind & Exorigo-upos – za aplikację Super-Pharm;
- UrbanCity.pl & Media4U – za zakupy mobilne w stylu streetware.
Jeżeli chodzi o kategorię „Design & Usability – podmioty małe”, nominowani zostali:
- Poranapola.pl – za funkcjonalny design i jasne informacje dla klienta;
- Sportano.pl & Strix – za postawienie w pełni funkcjonalnego sklepu w 3 miesiące;
- Selfiestore.pl – za spójne i jasne pokazywanie produktów;
- Thenude.pl – za efektywny design w świecie nude.
W kategorii „Design & Usability – podmioty średnie i duże” nominację zdobyli:
- Answear.com – za nowy design & usability;
- CCC.eu – za omnichannel, kompleksowe podejście do projektowania;
- Hebe.pl – za design nowoczesnego sklepu internetowego;
- Lancerto.com & Strix – za nową stronę Lancerto i jeszcze lepsze doświadczenia klienta premium.
W kategorii „Best e-Commerce Retailer – podmioty średnie i duże” nominację uzyskały następujące firmy:
- Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
- Modivo – za efekt zamiłowania do mody i innowacyjnej technologii;
- Sephora – za innowacje dające doświadczenia nie tylko offline, ale i online.
Nominowani w kategorii „Best in CSR – podmioty małe” to:
- EKOparty.pl – za eko produkty i strategię;
- LAMITA-ORGANIC.com – za odpowiedzialną modę dla Mamy i córki;
- PoranaPola.pl – za odpowiedzialny rozwój i transparentność;
- YourKAYA.pl – za odpowiedzialną strategię bez tematów tabu.
Jeżeli chodzi o kategorię „Best in CSR – podmioty średnie i duże”, nominację zdobyły poniższe brandy:
- Allegro.pl – za szeroko zakrojoną strategię CSR&SUSTAINABILITY;
- Bee.pl – za projekt Ule na dachu biura;
- CCC.eu – za akcję Dawaj swoim butom drugie życie;
- Oponeo.pl – za „Kręci Nas Recykling”.
W kategorii „Best e-Commerce B2B – podmioty średnie i duże” nominowani zostali:
- Allegro.pl – Allegro Biznes;
- Allegro.pl & PragmaGo – za wdrożenie płatności odroczonych dla biznesu;
- SIG.pl – za nowoczesną platformę e-commerce B2B.
Kolejną kategorią jest „Best campaign (Pomysł promocyjny roku) – podmioty średnie i duże”, a nominowani to:
- Answear.com – za projekt „Girl Power”;
- Modivo – za kampanię „Wyrażanie siebie zmienia świat”;
- TaniaKsiążka.pl – za „WyCzytOn”.
W kategorii „Best in Omnichannel – podmioty średnie i duże” nominację zdobyły następujące marki:
- Empik – za jeden ekosystem zapewniający klientowi spójne doświadczenie zakupowe;
- Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
- Modivo – za łączenie światów;
- Sephora – za konsekwentnie realizowaną strategię omnichannel.
Następna kategoria to „Best in cross-border – podmioty małe”, a nominowani zostali:
- Astrography.com – za sukcesywną ekspansję w niszowym obszarze;
- LEBRAND.pl – za ekspansję mody butikowej.
Z kolei w kategorii „Best in cross-border – podmioty średnie i duże” nominacje otrzymali:
- Answear.com – za efektywne działanie na 11 rynkach Europy;
- Bolf – za działania cross-border w Europie;
- Kinderkraft.pl & Strix – za customer oriented approach w globalnej sprzedaży;
- Modivo – za ekspansję w regionie CEE;
- Savicki.pl – za ekspansję na rynkach zagranicznych.
Nominowane marki w kategorii „Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty małe” to:
- Jurga.com.pl – za dostosowanie małej firmy do realiów pandemicznych;
- Sundose.com – za elastyczność i szybkie reakcje.
Wśród nominowanych w kategorii „Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże” znalazło się miejsce dla:
- Lantre.pl – za emocjonującą podróż w czasie kryzysu;
- mBank.pl – za mobile onboarding;
- Ochnik.com & Merce – za wdrożenie strategii ship-from-store;
- Savicki.pl – za dostosowanie indywidualnych rozwiązań do nowej rzeczywistości.
W kategorii „Best adaptation to new digital reality B2B – podmioty średnie i duże” nominacje otrzymali:
- Opak-System.pl & IdeoForce – za sprawdzoną strategię na niepewne czasy;
- TIM.pl & Fisher Polska & Custommerce – za rich content dla produktów marki Fischer na TIM.pl.
W przedostatniej kategorii, czyli „Best innovator in e-commerce – podmioty średnie i duże” znalazły się poniższe brandy:
- Modivo – za innowacje w usłudze Reserve & Collect;
- Sanbello.pl & Media4U – za jeden koszyk dla dwóch sklepów;
- Savicki.pl – za Innowacje, które wpływają na rozwój.
W ostatniej kategorii – „Best marketplace – podmioty średnie i duże” – nominacje zdobyli:
- Allegro.pl – innowacje w najbardziej znanej platformie w Polsce;
- Empik.com – za dynamiczny rozwój i kolejne kroki milowe rozpędzonej platformy EmpikPlace.
Kategorie dla e-usług
Jeżeli chodzi o kategorię „Best logistic tool”, nominacje uzyskały dwa podmioty:
- InPost – za innowacje w InPost Mobile;
- TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.
W kategorii „Best tool for e-commerce” nominowanych zostało pięć marek:
- Allegro Pay – za unikatowe rozwiązanie dla platformy Allegro;
- Blik – za jeden klik;
- Ergonode – za Ergonode PIM;
- InPost – za innowacje w aplikacji InPost Mobile;
- Sempai – za Sempai Merchant 360.
Nominowani w kategorii „Best cross-border tool/technology/service” to:
- Advox – za wzmocnienie ekspansji zagranicznej z Magento 2;
- Linker Cloud – za innowacje w sieci fulfillment;
- Packeta – za rozwiązania cross-border;
- PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.
W kategorii „Best e-commerce B2B tool/technology/service” nominację uzyskały dwa brandy:
- ING Bank Śląski – za ING Lease Now;
- ONE Company – za wdrożenie nowoczesnego panelu handlowca.
Przedostatnia kategoria dla e-usług brzmi: „Best automatization tool/technology/product for e-commerce”, a nominacje uzyskali:
- Donateo – za możliwości szybkiej pomocy charytatywnej dla biznesu;
- InPost – za innowacje w InPost Mobile;
- SalesTube – za wykorzystanie technologii w celu optymalizacji pod najbardziej jakościowych użytkowników;
- TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.
W ostatniej kategorii – „Best omnichannel tool/technology/service” – nominacje zdobyli:
- Exorigo-Upos – za rozwiązania integrujące kanały offline i online;
- Future Mind – za transformację cyfrową biznesów;
- Merce – za strategię ship-from-store dla retailu.
Kategorie dla e-finansów
W pierwszej kategorii, czyli „Best e-payment solution”, nominacje otrzymały poniższe marki:
- Allegro Pay – za Portfel Allegro Pay;
- mBank & mElements – za bramkę płatności paynow;
- Przelewy24 – za P24NOW ogólnodostępną metodę płatności „trzy w jednym”;
- Tpay – za wdrożenie płatności BLIK w Messengerze.
W kategorii „Best buy now pay later solution” nominacje zdobyli:
- Allegro Pay – za innowacje dla klientów Allegro;
- PayPo – za innowacje w rozwiązaniu;
- Przelewy24 – za P24NOW.
W trzeciej kategorii, „Best cross-border e-payment solution” nominowani zostali:
- Adyen – za innowacje w płatnościach transgranicznych;
- PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.
W kategorii „Best e-banking implementation” nominacje otrzymali:
- Bank Pocztowy – za rozwój digtalizacji;
- mBank – za proces zdalnego otwarcia konta w aplikacji mBanku;
- Santander Bank Polska – za czeki BLIK.
W ostatniej kategorii, „Best online insurer”, nominowane zostały następujące marki:
- TU Europa – za innowacje w app2U;
- PZU S.A. – za innowacje w mojePZU;
- TUiR Warta – za self service w likwidacji szkód;
- Volkswagen Financial Services – za innowacje w aplikacji InMobi.
fot. eizba.pl