Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Nominowani w konkursie e-Commerce Polska awards

2022.08.31

e-Commerce Polska awards jest najważniejszym konkursem dla branży handlu internetowego. Jego laureatami zostają największe, najbardziej innowacyjne marki w Polsce. Znamy już listę tegorocznych nominowanych! W 2022 liczba zgłoszeń była rekordowa, przyznano więc 91 nominacji w 23 kategoriach.

Najważniejsze informacje o konkursie

Konkurs jest organizowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W tym roku odbywa się jego dziesiąta, czyli jubileuszowa edycja. Wydarzenie to pokazuje, w jakim kierunku zmierzają trendy na rynku e-commerce i jak zmienia się cala branża. Bardzo dużą popularność zyskały dwa obszary: cross-border i e-commerce B2B. Uwaga skupiła się również na CSR (ang. Corporate Social Responsibility), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, i na m-commerce. 22 września br. dowiemy się, kto został laureatem w konkursie – tego dnia w Sound Garden w Warszawie odbędzie się Gala Dekady e-Commerce Polska awards. Zbiorą się na niej wszyscy nominowani i najważniejsi eksperci. Podczas gali poznamy też laureata w kategorii Best in, czyli „najlepszego z najlepszych”.

Kategorie dla podmiotów e-commerce

Wśród nominowanych w kategorii „Best on mobile – podmioty średnie i duże” znalazły się następujące marki:

  • CCC.eu – za 4-krotny wzrost aplikacji;
  • Empik.com – za aplikację Empik jako serce strategii omnichannel;
  • Hebe.pl – za strategię mobile;
  • Super-Pharm.pl & FutureMind & Exorigo-upos – za aplikację Super-Pharm;
  • UrbanCity.pl & Media4U – za zakupy mobilne w stylu streetware.

Jeżeli chodzi o kategorię „Design & Usability – podmioty małe”, nominowani zostali:

  • Poranapola.pl – za funkcjonalny design i jasne informacje dla klienta;
  • Sportano.pl & Strix – za postawienie w pełni funkcjonalnego sklepu w 3 miesiące;
  • Selfiestore.pl – za spójne i jasne pokazywanie produktów;
  • Thenude.pl – za efektywny design w świecie nude.

W kategorii „Design & Usability – podmioty średnie i duże” nominację zdobyli:

  • Answear.com – za nowy design & usability;
  • CCC.eu – za omnichannel, kompleksowe podejście do projektowania;
  • Hebe.pl – za design nowoczesnego sklepu internetowego;
  • Lancerto.com & Strix – za nową stronę Lancerto i jeszcze lepsze doświadczenia klienta premium.

W kategorii „Best e-Commerce Retailer – podmioty średnie i duże” nominację uzyskały następujące firmy:

  • Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
  • Modivo – za efekt zamiłowania do mody i innowacyjnej technologii;
  • Sephora – za innowacje dające doświadczenia nie tylko offline, ale i online.

Nominowani w kategorii „Best in CSR – podmioty małe” to:

  • EKOparty.pl – za eko produkty i strategię;
  • LAMITA-ORGANIC.com – za odpowiedzialną modę dla Mamy i córki;
  • PoranaPola.pl – za odpowiedzialny rozwój i transparentność;
  • YourKAYA.pl – za odpowiedzialną strategię bez tematów tabu.

Jeżeli chodzi o kategorię „Best in CSR – podmioty średnie i duże”, nominację zdobyły poniższe brandy:

  • Allegro.pl – za szeroko zakrojoną strategię CSR&SUSTAINABILITY;
  • Bee.pl – za projekt Ule na dachu biura;
  • CCC.eu – za akcję Dawaj swoim butom drugie życie;
  • Oponeo.pl – za „Kręci Nas Recykling”.

W kategorii „Best e-Commerce B2B – podmioty średnie i duże” nominowani zostali:

  • Allegro.pl – Allegro Biznes;
  • Allegro.pl & PragmaGo – za wdrożenie płatności odroczonych dla biznesu;
  • SIG.pl – za nowoczesną platformę e-commerce B2B.

Kolejną kategorią jest „Best campaign (Pomysł promocyjny roku) – podmioty średnie i duże”, a nominowani to:

  • Answear.com – za projekt „Girl Power”;
  • Modivo – za kampanię „Wyrażanie siebie zmienia świat”;
  • TaniaKsiążka.pl – za „WyCzytOn”.

W kategorii „Best in Omnichannel – podmioty średnie i duże” nominację zdobyły następujące marki:

  • Empik – za jeden ekosystem zapewniający klientowi spójne doświadczenie zakupowe;
  • Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
  • Modivo – za łączenie światów;
  • Sephora – za konsekwentnie realizowaną strategię omnichannel.

Następna kategoria to „Best in cross-border – podmioty małe”, a nominowani zostali:

  • Astrography.com – za sukcesywną ekspansję w niszowym obszarze;
  • LEBRAND.pl – za ekspansję mody butikowej.

Z kolei w kategorii „Best in cross-border – podmioty średnie i duże” nominacje otrzymali:

  • Answear.com – za efektywne działanie na 11 rynkach Europy;
  • Bolf – za działania cross-border w Europie;
  • Kinderkraft.pl & Strix – za customer oriented approach w globalnej sprzedaży;
  • Modivo – za ekspansję w regionie CEE;
  • Savicki.pl – za ekspansję na rynkach zagranicznych.

Nominowane marki w kategorii „Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty małe” to:

  • Jurga.com.pl – za dostosowanie małej firmy do realiów pandemicznych;
  • Sundose.com – za elastyczność i szybkie reakcje.

Wśród nominowanych w kategorii „Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże” znalazło się miejsce dla:

  • Lantre.pl – za emocjonującą podróż w czasie kryzysu;
  • mBank.pl – za mobile onboarding;
  • Ochnik.com & Merce – za wdrożenie strategii ship-from-store;
  • Savicki.pl – za dostosowanie indywidualnych rozwiązań do nowej rzeczywistości.

W kategorii „Best adaptation to new digital reality B2B – podmioty średnie i duże” nominacje otrzymali:

  • Opak-System.pl & IdeoForce – za sprawdzoną strategię na niepewne czasy;
  • TIM.pl & Fisher Polska & Custommerce – za rich content dla produktów marki Fischer na TIM.pl.

W przedostatniej kategorii, czyli „Best innovator in e-commerce – podmioty średnie i duże” znalazły się poniższe brandy:

  • Modivo – za innowacje w usłudze Reserve & Collect;
  • Sanbello.pl & Media4U – za jeden koszyk dla dwóch sklepów;
  • Savicki.pl – za Innowacje, które wpływają na rozwój.

W ostatniej kategorii – „Best marketplace – podmioty średnie i duże” – nominacje zdobyli:

  • Allegro.pl – innowacje w najbardziej znanej platformie w Polsce;
  • Empik.com – za dynamiczny rozwój i kolejne kroki milowe rozpędzonej platformy EmpikPlace.

Kategorie dla e-usług

Jeżeli chodzi o kategorię „Best logistic tool”, nominacje uzyskały dwa podmioty:

  • InPost – za innowacje w InPost Mobile;
  • TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.

W kategorii „Best tool for e-commerce” nominowanych zostało pięć marek:

  • Allegro Pay – za unikatowe rozwiązanie dla platformy Allegro;
  • Blik – za jeden klik;
  • Ergonode – za Ergonode PIM;
  • InPost – za innowacje w aplikacji InPost Mobile;
  • Sempai – za Sempai Merchant 360.

Nominowani w kategorii „Best cross-border tool/technology/service” to:

  • Advox – za wzmocnienie ekspansji zagranicznej z Magento 2;
  • Linker Cloud – za innowacje w sieci fulfillment;
  • Packeta – za rozwiązania cross-border;
  • PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.

W kategorii „Best e-commerce B2B tool/technology/service” nominację uzyskały dwa brandy:

  • ING Bank Śląski – za ING Lease Now;
  • ONE Company – za wdrożenie nowoczesnego panelu handlowca.

Przedostatnia kategoria dla e-usług brzmi: „Best automatization tool/technology/product for e-commerce”, a nominacje uzyskali:

  • Donateo – za możliwości szybkiej pomocy charytatywnej dla biznesu;
  • InPost – za innowacje w InPost Mobile;
  • SalesTube – za wykorzystanie technologii w celu optymalizacji pod najbardziej jakościowych użytkowników;
  • TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.

W ostatniej kategorii – „Best omnichannel tool/technology/service” – nominacje zdobyli:

  • Exorigo-Upos – za rozwiązania integrujące kanały offline i online;
  • Future Mind – za transformację cyfrową biznesów;
  • Merce – za strategię ship-from-store dla retailu.

Kategorie dla e-finansów

W pierwszej kategorii, czyli „Best e-payment solution”, nominacje otrzymały poniższe marki:

  • Allegro Pay – za Portfel Allegro Pay;
  • mBank & mElements – za bramkę płatności paynow;
  • Przelewy24 – za P24NOW ogólnodostępną metodę płatności „trzy w jednym”;
  • Tpay – za wdrożenie płatności BLIK w Messengerze.

W kategorii „Best buy now pay later solution” nominacje zdobyli:

  • Allegro Pay – za innowacje dla klientów Allegro;
  • PayPo – za innowacje w rozwiązaniu;
  • Przelewy24 – za P24NOW.

W trzeciej kategorii, „Best cross-border e-payment solution” nominowani zostali:

  • Adyen – za innowacje w płatnościach transgranicznych;
  • PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.

W kategorii „Best e-banking implementation” nominacje otrzymali:

  • Bank Pocztowy – za rozwój digtalizacji;
  • mBank – za proces zdalnego otwarcia konta w aplikacji mBanku;
  • Santander Bank Polska – za czeki BLIK.

W ostatniej kategorii, „Best online insurer”, nominowane zostały następujące marki:

  • TU Europa – za innowacje w app2U;
  • PZU S.A. – za innowacje w mojePZU;
  • TUiR Warta – za self service w likwidacji szkód;
  • Volkswagen Financial Services – za innowacje w aplikacji InMobi.

fot. eizba.pl

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...