Dzisiaj mamy: Środa, 13 Listopad 2024

Nominowani w konkursie e-Commerce Polska awards

2022.08.31

e-Commerce Polska awards jest najważniejszym konkursem dla branży handlu internetowego. Jego laureatami zostają największe, najbardziej innowacyjne marki w Polsce. Znamy już listę tegorocznych nominowanych! W 2022 liczba zgłoszeń była rekordowa, przyznano więc 91 nominacji w 23 kategoriach.

Najważniejsze informacje o konkursie

Konkurs jest organizowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W tym roku odbywa się jego dziesiąta, czyli jubileuszowa edycja. Wydarzenie to pokazuje, w jakim kierunku zmierzają trendy na rynku e-commerce i jak zmienia się cala branża. Bardzo dużą popularność zyskały dwa obszary: cross-border i e-commerce B2B. Uwaga skupiła się również na CSR (ang. Corporate Social Responsibility), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, i na m-commerce. 22 września br. dowiemy się, kto został laureatem w konkursie – tego dnia w Sound Garden w Warszawie odbędzie się Gala Dekady e-Commerce Polska awards. Zbiorą się na niej wszyscy nominowani i najważniejsi eksperci. Podczas gali poznamy też laureata w kategorii Best in, czyli „najlepszego z najlepszych”.

Kategorie dla podmiotów e-commerce

Wśród nominowanych w kategorii „Best on mobile – podmioty średnie i duże” znalazły się następujące marki:

  • CCC.eu – za 4-krotny wzrost aplikacji;
  • Empik.com – za aplikację Empik jako serce strategii omnichannel;
  • Hebe.pl – za strategię mobile;
  • Super-Pharm.pl & FutureMind & Exorigo-upos – za aplikację Super-Pharm;
  • UrbanCity.pl & Media4U – za zakupy mobilne w stylu streetware.

Jeżeli chodzi o kategorię „Design & Usability – podmioty małe”, nominowani zostali:

  • Poranapola.pl – za funkcjonalny design i jasne informacje dla klienta;
  • Sportano.pl & Strix – za postawienie w pełni funkcjonalnego sklepu w 3 miesiące;
  • Selfiestore.pl – za spójne i jasne pokazywanie produktów;
  • Thenude.pl – za efektywny design w świecie nude.

W kategorii „Design & Usability – podmioty średnie i duże” nominację zdobyli:

  • Answear.com – za nowy design & usability;
  • CCC.eu – za omnichannel, kompleksowe podejście do projektowania;
  • Hebe.pl – za design nowoczesnego sklepu internetowego;
  • Lancerto.com & Strix – za nową stronę Lancerto i jeszcze lepsze doświadczenia klienta premium.

W kategorii „Best e-Commerce Retailer – podmioty średnie i duże” nominację uzyskały następujące firmy:

  • Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
  • Modivo – za efekt zamiłowania do mody i innowacyjnej technologii;
  • Sephora – za innowacje dające doświadczenia nie tylko offline, ale i online.

Nominowani w kategorii „Best in CSR – podmioty małe” to:

  • EKOparty.pl – za eko produkty i strategię;
  • LAMITA-ORGANIC.com – za odpowiedzialną modę dla Mamy i córki;
  • PoranaPola.pl – za odpowiedzialny rozwój i transparentność;
  • YourKAYA.pl – za odpowiedzialną strategię bez tematów tabu.

Jeżeli chodzi o kategorię „Best in CSR – podmioty średnie i duże”, nominację zdobyły poniższe brandy:

  • Allegro.pl – za szeroko zakrojoną strategię CSR&SUSTAINABILITY;
  • Bee.pl – za projekt Ule na dachu biura;
  • CCC.eu – za akcję Dawaj swoim butom drugie życie;
  • Oponeo.pl – za „Kręci Nas Recykling”.

W kategorii „Best e-Commerce B2B – podmioty średnie i duże” nominowani zostali:

  • Allegro.pl – Allegro Biznes;
  • Allegro.pl & PragmaGo – za wdrożenie płatności odroczonych dla biznesu;
  • SIG.pl – za nowoczesną platformę e-commerce B2B.

Kolejną kategorią jest „Best campaign (Pomysł promocyjny roku) – podmioty średnie i duże”, a nominowani to:

  • Answear.com – za projekt „Girl Power”;
  • Modivo – za kampanię „Wyrażanie siebie zmienia świat”;
  • TaniaKsiążka.pl – za „WyCzytOn”.

W kategorii „Best in Omnichannel – podmioty średnie i duże” nominację zdobyły następujące marki:

  • Empik – za jeden ekosystem zapewniający klientowi spójne doświadczenie zakupowe;
  • Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
  • Modivo – za łączenie światów;
  • Sephora – za konsekwentnie realizowaną strategię omnichannel.

Następna kategoria to „Best in cross-border – podmioty małe”, a nominowani zostali:

  • Astrography.com – za sukcesywną ekspansję w niszowym obszarze;
  • LEBRAND.pl – za ekspansję mody butikowej.

Z kolei w kategorii „Best in cross-border – podmioty średnie i duże” nominacje otrzymali:

  • Answear.com – za efektywne działanie na 11 rynkach Europy;
  • Bolf – za działania cross-border w Europie;
  • Kinderkraft.pl & Strix – za customer oriented approach w globalnej sprzedaży;
  • Modivo – za ekspansję w regionie CEE;
  • Savicki.pl – za ekspansję na rynkach zagranicznych.

Nominowane marki w kategorii „Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty małe” to:

  • Jurga.com.pl – za dostosowanie małej firmy do realiów pandemicznych;
  • Sundose.com – za elastyczność i szybkie reakcje.

Wśród nominowanych w kategorii „Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże” znalazło się miejsce dla:

  • Lantre.pl – za emocjonującą podróż w czasie kryzysu;
  • mBank.pl – za mobile onboarding;
  • Ochnik.com & Merce – za wdrożenie strategii ship-from-store;
  • Savicki.pl – za dostosowanie indywidualnych rozwiązań do nowej rzeczywistości.

W kategorii „Best adaptation to new digital reality B2B – podmioty średnie i duże” nominacje otrzymali:

  • Opak-System.pl & IdeoForce – za sprawdzoną strategię na niepewne czasy;
  • TIM.pl & Fisher Polska & Custommerce – za rich content dla produktów marki Fischer na TIM.pl.

W przedostatniej kategorii, czyli „Best innovator in e-commerce – podmioty średnie i duże” znalazły się poniższe brandy:

  • Modivo – za innowacje w usłudze Reserve & Collect;
  • Sanbello.pl & Media4U – za jeden koszyk dla dwóch sklepów;
  • Savicki.pl – za Innowacje, które wpływają na rozwój.

W ostatniej kategorii – „Best marketplace – podmioty średnie i duże” – nominacje zdobyli:

  • Allegro.pl – innowacje w najbardziej znanej platformie w Polsce;
  • Empik.com – za dynamiczny rozwój i kolejne kroki milowe rozpędzonej platformy EmpikPlace.

Kategorie dla e-usług

Jeżeli chodzi o kategorię „Best logistic tool”, nominacje uzyskały dwa podmioty:

  • InPost – za innowacje w InPost Mobile;
  • TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.

W kategorii „Best tool for e-commerce” nominowanych zostało pięć marek:

  • Allegro Pay – za unikatowe rozwiązanie dla platformy Allegro;
  • Blik – za jeden klik;
  • Ergonode – za Ergonode PIM;
  • InPost – za innowacje w aplikacji InPost Mobile;
  • Sempai – za Sempai Merchant 360.

Nominowani w kategorii „Best cross-border tool/technology/service” to:

  • Advox – za wzmocnienie ekspansji zagranicznej z Magento 2;
  • Linker Cloud – za innowacje w sieci fulfillment;
  • Packeta – za rozwiązania cross-border;
  • PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.

W kategorii „Best e-commerce B2B tool/technology/service” nominację uzyskały dwa brandy:

  • ING Bank Śląski – za ING Lease Now;
  • ONE Company – za wdrożenie nowoczesnego panelu handlowca.

Przedostatnia kategoria dla e-usług brzmi: „Best automatization tool/technology/product for e-commerce”, a nominacje uzyskali:

  • Donateo – za możliwości szybkiej pomocy charytatywnej dla biznesu;
  • InPost – za innowacje w InPost Mobile;
  • SalesTube – za wykorzystanie technologii w celu optymalizacji pod najbardziej jakościowych użytkowników;
  • TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.

W ostatniej kategorii – „Best omnichannel tool/technology/service” – nominacje zdobyli:

  • Exorigo-Upos – za rozwiązania integrujące kanały offline i online;
  • Future Mind – za transformację cyfrową biznesów;
  • Merce – za strategię ship-from-store dla retailu.

Kategorie dla e-finansów

W pierwszej kategorii, czyli „Best e-payment solution”, nominacje otrzymały poniższe marki:

  • Allegro Pay – za Portfel Allegro Pay;
  • mBank & mElements – za bramkę płatności paynow;
  • Przelewy24 – za P24NOW ogólnodostępną metodę płatności „trzy w jednym”;
  • Tpay – za wdrożenie płatności BLIK w Messengerze.

W kategorii „Best buy now pay later solution” nominacje zdobyli:

  • Allegro Pay – za innowacje dla klientów Allegro;
  • PayPo – za innowacje w rozwiązaniu;
  • Przelewy24 – za P24NOW.

W trzeciej kategorii, „Best cross-border e-payment solution” nominowani zostali:

  • Adyen – za innowacje w płatnościach transgranicznych;
  • PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.

W kategorii „Best e-banking implementation” nominacje otrzymali:

  • Bank Pocztowy – za rozwój digtalizacji;
  • mBank – za proces zdalnego otwarcia konta w aplikacji mBanku;
  • Santander Bank Polska – za czeki BLIK.

W ostatniej kategorii, „Best online insurer”, nominowane zostały następujące marki:

  • TU Europa – za innowacje w app2U;
  • PZU S.A. – za innowacje w mojePZU;
  • TUiR Warta – za self service w likwidacji szkód;
  • Volkswagen Financial Services – za innowacje w aplikacji InMobi.

fot. eizba.pl

Polecamy