Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Nie wszystkie przesyłki zamówione na Allegro dotrą przed świętami

Środa, 22 Grudzień 2021

Allegro zmienia daty dostarczenia przedświątecznych zamówień. Przesyłki złożone 21 grudnia po wyznaczonej godzinie wysyłki mogą zostać nadane już 27 grudnia. Wywołuje to sprzeciw sprzedawców, których obroty zostaną zmniejszone w kluczowych dniach.

Allegro tłumaczy opóźnienia

Przewidywany termin dostawy części zamówień złożonych 21 grudnia został zmieniony na poświąteczny poniedziałek. Wzbudziło to niezadowolenie sprzedawców, ponieważ pierwotnie klienci mieli mieć więcej czasu na zakupy z gwarancją przedświątecznej dostawy. Allegro tłumaczy to zwiększoną liczbą zamówień oraz trudnymi warunkami pogodowymi. Podobno ostatni weekend oraz poniedziałek (20.12) okazały się rekordowe pod względem zamówionych przesyłek. Marketplace udostępnił nową rozpiskę dla sprzedawców:

  • zamówienia, które kupujący złożą 21 grudnia do godziny wysyłki tego samego dnia należy nadać, zgodnie z deklaracją, 21 grudnia;
  • zamówienia, które kupujący złożą 21 grudnia po godzinie wysyłki tego samego dnia można nadać do 27 grudnia;
  • zamówienia, które kupujący złożą po 21 grudnia w ofertach z wysyłką w 24h można nadać do 27 grudnia;
  • zamówienia, które kupujący złożą po 21 grudnia w ofertach z deklaracją wysyłki w 48h można nadać do 28 grudnia;
  • zamówienia, które kupujący złożą po 21 grudnia w ofertach z deklaracją wysyłki w 72h można nadać do 29 grudnia.

Sprzedawcy oburzeni

Niezadowoleni sprzedawcy odwołują się do obietnicy InPostu, według której wszystkie przesyłki nadane do środy, 22 grudnia, zostaną dostarczone do piątku, 24 grudnia, czyli w dzień wigilii. Jak wiadomo, Allegro jest obecnie największą platformą e-commerce w Polsce. Mnóstwo osób jest oburzonych nagłą zmianą i niedotrzymywaniem ustalonych wcześniej warunków. Twierdzą, że zostali wprowadzeni w błąd.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...