Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

Nie wszystkie przesyłki zamówione na Allegro dotrą przed świętami

2021.12.22

Allegro zmienia daty dostarczenia przedświątecznych zamówień. Przesyłki złożone 21 grudnia po wyznaczonej godzinie wysyłki mogą zostać nadane już 27 grudnia. Wywołuje to sprzeciw sprzedawców, których obroty zostaną zmniejszone w kluczowych dniach.

Allegro tłumaczy opóźnienia

Przewidywany termin dostawy części zamówień złożonych 21 grudnia został zmieniony na poświąteczny poniedziałek. Wzbudziło to niezadowolenie sprzedawców, ponieważ pierwotnie klienci mieli mieć więcej czasu na zakupy z gwarancją przedświątecznej dostawy. Allegro tłumaczy to zwiększoną liczbą zamówień oraz trudnymi warunkami pogodowymi. Podobno ostatni weekend oraz poniedziałek (20.12) okazały się rekordowe pod względem zamówionych przesyłek. Marketplace udostępnił nową rozpiskę dla sprzedawców:

  • zamówienia, które kupujący złożą 21 grudnia do godziny wysyłki tego samego dnia należy nadać, zgodnie z deklaracją, 21 grudnia;
  • zamówienia, które kupujący złożą 21 grudnia po godzinie wysyłki tego samego dnia można nadać do 27 grudnia;
  • zamówienia, które kupujący złożą po 21 grudnia w ofertach z wysyłką w 24h można nadać do 27 grudnia;
  • zamówienia, które kupujący złożą po 21 grudnia w ofertach z deklaracją wysyłki w 48h można nadać do 28 grudnia;
  • zamówienia, które kupujący złożą po 21 grudnia w ofertach z deklaracją wysyłki w 72h można nadać do 29 grudnia.

Sprzedawcy oburzeni

Niezadowoleni sprzedawcy odwołują się do obietnicy InPostu, według której wszystkie przesyłki nadane do środy, 22 grudnia, zostaną dostarczone do piątku, 24 grudnia, czyli w dzień wigilii. Jak wiadomo, Allegro jest obecnie największą platformą e-commerce w Polsce. Mnóstwo osób jest oburzonych nagłą zmianą i niedotrzymywaniem ustalonych wcześniej warunków. Twierdzą, że zostali wprowadzeni w błąd.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...