Najważniejsze wyniki finansowe Allegro za II kwartał 2023
Spółka Allegro spełnia prawie wszystkie oczekiwania na drugi kwartał 2023, wyraźnie przekraczając cele na poziomie skorygowanego zysku EBITDA. Popularna platforma zakupowa może pochwalić się sukcesami pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej.
Działalność w Polsce i liczba kupujących
Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce zwiększyła się w drugim kwartale o 11,3% rdr. – do 13,48 mld PLN. W ten sposób znacząco przewyższyła dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce. W całym pierwszym półroczu 2023 GMV wzrosła o 12,6% rdr. Z kolei przychody z działalności w Polsce zwiększyły się w drugim kwartale o 18,4% rdr. – do 1,89 PLN, a w pierwszym półroczu o 20,4% rdr. Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła piąty kwartał z rzędu, osiągając w drugim kwartale 2023 poziom 14,3 mln. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego zwiększyła się o 9,4% rdr. – do 3 664 PLN.
Przychody Allegro w drugim kwartale 2023
Rosnące GMV i średnia prowizja od sprzedaży przy jednoczesnej kontroli kosztów przełożyły się na zwiększenie skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce – o 22,1% rdr. w drugim kwartale i o 25,6% w pierwszym półroczu 2023. Skonsolidowana wartość GMV, która uwzględnia działalność międzynarodową grupy, wzrosła o 10,3% rdr. w drugim kwartale i o 15,4% rdr. w pierwszym półroczu. Przychody grupy wzrosły o 8,5% rdr. w drugim kwartale i o 31% w pierwszym półroczu, a skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA urósł o 19,9% rdr. w drugim kwartale i o 17,3% w pierwszym półroczu.