Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Najważniejsze wyniki finansowe Allegro za II kwartał 2023

2023.09.29

Spółka Allegro spełnia prawie wszystkie oczekiwania na drugi kwartał 2023, wyraźnie przekraczając cele na poziomie skorygowanego zysku EBITDA. Popularna platforma zakupowa może pochwalić się sukcesami pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej.

Działalność w Polsce i liczba kupujących

Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce zwiększyła się w drugim kwartale o 11,3% rdr. – do 13,48 mld PLN. W ten sposób znacząco przewyższyła dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce. W całym pierwszym półroczu 2023 GMV wzrosła o 12,6% rdr. Z kolei przychody z działalności w Polsce zwiększyły się w drugim kwartale o 18,4% rdr. – do 1,89 PLN, a w pierwszym półroczu o 20,4% rdr. Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła piąty kwartał z rzędu, osiągając w drugim kwartale 2023 poziom 14,3 mln. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego zwiększyła się o 9,4% rdr. – do 3 664 PLN.

Przychody Allegro w drugim kwartale 2023

Rosnące GMV i średnia prowizja od sprzedaży przy jednoczesnej kontroli kosztów przełożyły się na zwiększenie skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce – o 22,1% rdr. w drugim kwartale i o 25,6% w pierwszym półroczu 2023. Skonsolidowana wartość GMV, która uwzględnia działalność międzynarodową grupy, wzrosła o 10,3% rdr. w drugim kwartale i o 15,4% rdr. w pierwszym półroczu. Przychody grupy wzrosły o 8,5% rdr. w drugim kwartale i o 31% w pierwszym półroczu, a skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA urósł o 19,9% rdr. w drugim kwartale i o 17,3% w pierwszym półroczu.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...