Najważniejsze trendy konsumencie w 2023 roku – Polacy uwielbiają popkulturę
Globalna sieć płatności Klarna podzieliła się swoim drugim raportem pt. „The Checkout”, w którym pokazuje najważniejsze treny konsumenckie 2023 roku. Jednym z najważniejszych z nich jest tzw. „fandom fashion”. Wiemy także, że w minionym roku klienci z całego świata (w tym z Polski) masowo sięgali po produkty inspirowane najważniejszymi wydarzeniami ze świata popkultury.
Film „Barbie” i różowe szaleństwo
Jednym z najgłośniejszych tego typu wydarzeń była premiera filmu „Barbie” (reż. Greta Gerwig). Jego akcje marketingowe przeszły najśmielsze oczekiwania, a trend barbiecore zawładnął social mediami i światem mody. Klienci Klarny najchętniej sięgali po skórzane kowbojki (+57% w sierpniu), różowe bikini (wzrost o 1259% w lipcu) i lakiery do paznokci w tym kolorze (+276% w lipcu).
Taylor Swift i inne gwiazdy
Trend „fandom fashion” ma związek z amerykańską piosenkarką, Taylor Swift. Klarna odnotowała w sierpniu znaczy wzrost sprzedaży zestawów do tworzenia bransoletek przyjaźni (+2883%), a ręcznie robiona biżuteria jest stałym elementem koncertów artystki. Polscy konsumenci chętnie sięgali też po sukienki z frędzlami (+166% w lipcu). Dużym zainteresowaniem cieszyły się kowbojskie dodatki: kapelusze (+1367% w czerwcu) i buty (+410% w sierpniu), które wiążą się z koncertami takich gwiazd, jak Beyoncé oraz Harry Styles.