Najlepsze godziny na publikację postów w social mediach
Media społecznościowe od jakiegoś czasu nie służą już tylko budowaniu relacji międzyludzkich. Mogą pomóc w zwiększaniu sprzedaży, i to nie tylko firmom-gigantom, ale również mniejszym biznesom. Ponadto, wcale nie trzeba przeznaczać na ten cel ogromnych kwot. Sprawdź, jak skutecznie komunikować się z klientami poprzez social media. Warto zastanowić się nad szczegółami: kiedy dokładnie dzielić się treściami na portalach, aby zwiększyć swoją efektywność i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?
Facebook i Twitter
Podpowiadamy, w jakich porach najlepiej publikować posty na wybranych portalach. Jeżeli chodzi o Facebooka, szczególnie warto dzielić się contentem w weekendy, między godziną 12 a 13, w środy, między 15 a 16, oraz w czwartki i piątki – między 13 a 16. Najmniej korzystną porą są weekendowe poranki (przed 8) i wieczory (po 20). W piątki szczególnie warto dzielić się optymistycznymi treściami. W przypadku Twittera dobrym pomysłem jest publikowanie od poniedziałku do piątku, między 12 a 15, a w środę także między 17 a 18. Najlepiej zamieszczać swoje posty aż 14 razy dziennie, ale nigdy częściej niż raz na godzinę.
LinkedIn i Instagram
Na LinkedIn warto zamieszczać treści we wtorki, środy i czwartki, między 7.30 a 8.30, a później – między 17 i 18. Na tym portalu należy unikać godzin nocnych. Zdjęciami na Instagramie można się dzielić w dowolnych porach (oprócz 15-16) od poniedziałku do czwartku. Oczywiście nie trzeba ściśle trzymać się tych wskazówek, to jedynie poglądowe dane. Cały czas zdobywaj wiedzę na temat swoich klientów, odpowiadaj na ich potrzeby, pamiętaj, by nie zaniedbywać otwartych kanałów.