Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Najlepsze godziny na publikację postów w social mediach

2021.08.24

Media społecznościowe od jakiegoś czasu nie służą już tylko budowaniu relacji międzyludzkich. Mogą pomóc w zwiększaniu sprzedaży, i to nie tylko firmom-gigantom, ale również mniejszym biznesom. Ponadto, wcale nie trzeba przeznaczać na ten cel ogromnych kwot. Sprawdź, jak skutecznie komunikować się z klientami poprzez social media. Warto zastanowić się nad szczegółami: kiedy dokładnie dzielić się treściami na portalach, aby zwiększyć swoją efektywność i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?

Facebook i Twitter

Podpowiadamy, w jakich porach najlepiej publikować posty na wybranych portalach. Jeżeli chodzi o Facebooka, szczególnie warto dzielić się contentem w weekendy, między godziną 12 a 13, w środy, między 15 a 16, oraz w czwartki i piątki – między 13 a 16. Najmniej korzystną porą są weekendowe poranki (przed 8) i wieczory (po 20). W piątki szczególnie warto dzielić się optymistycznymi treściami. W przypadku Twittera dobrym pomysłem jest publikowanie od poniedziałku do piątku, między 12 a 15, a w środę także między 17 a 18. Najlepiej zamieszczać swoje posty aż 14 razy dziennie, ale nigdy częściej niż raz na godzinę. 

LinkedIn i Instagram

Na LinkedIn warto zamieszczać treści we wtorki, środy i czwartki, między 7.30 a 8.30, a później – między 17 i 18. Na tym portalu należy unikać godzin nocnych. Zdjęciami na Instagramie można się dzielić w dowolnych porach (oprócz 15-16) od poniedziałku do czwartku. Oczywiście nie trzeba ściśle trzymać się tych wskazówek, to jedynie poglądowe dane. Cały czas zdobywaj wiedzę na temat swoich klientów, odpowiadaj na ich potrzeby, pamiętaj, by nie zaniedbywać otwartych kanałów.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...