Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Na Snapchacie nauczysz się podstaw języka migowego

2021.11.03

Czy Snapchat może służyć celom edukacyjnym? Okazuje się, że owszem! Z okazji Międzynarodowego Tygodnia Głuchych, który miał miejsce we wrześniu, aplikacja przygotowała specjalne filtry, które uczą podstaw języka migowego.

Podstawowe informacje na temat osób głuchych

Warto zaznaczyć, że nie ma jednego, międzynarodowego języka migowego. Poszczególne kraje mają swoje odpowiedniki. Snapchat popularyzuje Amerykański Język Migowy, natomiast w Polsce obowiązuje Polski Język Migowy. Zwróćmy uwagę również na nomenklaturę i zapis. Nie powinno się używać nazwy „głuchoniemi”, ponieważ osoby głuche mają swój język, nie są więc nieme. Podobnie „głuchy” pisany małą literą to ktoś, kto nie posiada zmysłu słuchu, natomiast Głuchy przynależy do Kultury Głuchych.

Specjalna soczewka na Snapchacie

Snapchat postanowił zrobić krok w stronę Głuchych. W tym celu posłużył się sztuczną inteligencją, która potrafi rozpoznać i przetłumaczyć język ASL (American Sign Language) poprzez wykorzystanie soczewek AR. Co więcej, za ich opracowanie odpowiadają osoby z różnymi wadami słuchu, w tym właśnie głusi. Głównym założeniem tego pomysłu było zwiększenie inkluzywności i zwrócenie uwagi na problem wykluczenia komunikacyjnego.

Popularyzacja języka migowego

Dzięki nowej opcji możemy nauczyć się najpopularniejszych słów w Amerykańskim Języku Migowym. Przygotowane zostały również specjalne naklejki, które przedstawiają ułożenie ręki oznaczające zwrot „kocham cię” we wszystkich językach migowych. Dzięki takim inicjatywom być może więcej osób zdecyduje się na naukę migania.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...