Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Na Snapchacie nauczysz się podstaw języka migowego

Środa, 3 Listopad 2021

Czy Snapchat może służyć celom edukacyjnym? Okazuje się, że owszem! Z okazji Międzynarodowego Tygodnia Głuchych, który miał miejsce we wrześniu, aplikacja przygotowała specjalne filtry, które uczą podstaw języka migowego.

Podstawowe informacje na temat osób głuchych

Warto zaznaczyć, że nie ma jednego, międzynarodowego języka migowego. Poszczególne kraje mają swoje odpowiedniki. Snapchat popularyzuje Amerykański Język Migowy, natomiast w Polsce obowiązuje Polski Język Migowy. Zwróćmy uwagę również na nomenklaturę i zapis. Nie powinno się używać nazwy „głuchoniemi”, ponieważ osoby głuche mają swój język, nie są więc nieme. Podobnie „głuchy” pisany małą literą to ktoś, kto nie posiada zmysłu słuchu, natomiast Głuchy przynależy do Kultury Głuchych.

Specjalna soczewka na Snapchacie

Snapchat postanowił zrobić krok w stronę Głuchych. W tym celu posłużył się sztuczną inteligencją, która potrafi rozpoznać i przetłumaczyć język ASL (American Sign Language) poprzez wykorzystanie soczewek AR. Co więcej, za ich opracowanie odpowiadają osoby z różnymi wadami słuchu, w tym właśnie głusi. Głównym założeniem tego pomysłu było zwiększenie inkluzywności i zwrócenie uwagi na problem wykluczenia komunikacyjnego.

Popularyzacja języka migowego

Dzięki nowej opcji możemy nauczyć się najpopularniejszych słów w Amerykańskim Języku Migowym. Przygotowane zostały również specjalne naklejki, które przedstawiają ułożenie ręki oznaczające zwrot „kocham cię” we wszystkich językach migowych. Dzięki takim inicjatywom być może więcej osób zdecyduje się na naukę migania.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...