Młodzież szuka okazji na mobile. Raport Future Mind
Smartfon młodzieży zdaje kleić się do ich dłoni – wedle najświeższego badania aż 2/3 z nich poszukuje najświeższych informacji o aktualnych promocjach właśnie na swoim prywatnym telefonie. Jedni wykorzystują ogólnodostępne witryny, inni – dedykowane rozwiązania i aplikacje, które samodzielnie przeszukują sieć i informują na bieżąco o aktualnych obniżkach.
Młodzież bez smartfona? To nie te czasy!
Czasy, kiedy smartfon służył wyłącznie w celach rozrywkowych, zdaje się być daleko za nami. Future Mind w najnowszym raporcie udowadnia to w dość bezpośredni sposób – 60% respondentów przyznało się do spędzania przed niewielkim ekranem nawet 5 godzin dziennie i to nie tylko podczas zabawy, lecz także pracy. 30% osób stwierdziło, że bez smartfona nie przetrwa połowy dnia, a 10% osób w wieku od 15 do 20 lat nie wyobraża sobie braku dostępu do telefonu przez godzinę! Te wartości co prawda wiele mówią, lecz nie są szokiem – ze smartfonem budzimy się i zasypiamy.
Jak spełnić potrzeby młodych e-konsumentów?
Oczekiwania osób poniżej 35 roku życia względem e-commerce są mocno skonkretyzowane – od dostawców rozwiązań IT wymaga się od szybkiego dostępu do informacji i ich aktualizacji na bieżąco. Siłą rzeczy – dobrych aplikacji mobilnych, z dopracowanym UX oraz UI, działających szybko i bezbłędnie. W końcu aż 1/4 dwudziesto- i trzydziestolatków stwierdziło jednogłośnie, że korzystają z aplikacji, które szukają promocji za nich.