Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Młodzież szuka okazji na mobile. Raport Future Mind

2023.06.19

Smartfon młodzieży zdaje kleić się do ich dłoni – wedle najświeższego badania aż 2/3 z nich poszukuje najświeższych informacji o aktualnych promocjach właśnie na swoim prywatnym telefonie. Jedni wykorzystują ogólnodostępne witryny, inni – dedykowane rozwiązania i aplikacje, które samodzielnie przeszukują sieć i informują na bieżąco o aktualnych obniżkach.

Młodzież bez smartfona? To nie te czasy!

Czasy, kiedy smartfon służył wyłącznie w celach rozrywkowych, zdaje się być daleko za nami. Future Mind w najnowszym raporcie udowadnia to w dość bezpośredni sposób – 60% respondentów przyznało się do spędzania przed niewielkim ekranem nawet 5 godzin dziennie i to nie tylko podczas zabawy, lecz także pracy. 30% osób stwierdziło, że bez smartfona nie przetrwa połowy dnia, a 10% osób w wieku od 15 do 20 lat nie wyobraża sobie braku dostępu do telefonu przez godzinę! Te wartości co prawda wiele mówią, lecz nie są szokiem – ze smartfonem budzimy się i zasypiamy.

Jak spełnić potrzeby młodych e-konsumentów?


Oczekiwania osób poniżej 35 roku życia względem e-commerce są mocno skonkretyzowane – od dostawców rozwiązań IT wymaga się od szybkiego dostępu do informacji i ich aktualizacji na bieżąco. Siłą rzeczy – dobrych aplikacji mobilnych, z dopracowanym UX oraz UI, działających szybko i bezbłędnie. W końcu aż 1/4 dwudziesto- i trzydziestolatków stwierdziło jednogłośnie, że korzystają z aplikacji, które szukają promocji za nich.

 

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...