Marcowy boom w e-commerce – sprzedaż przyspiesza
W marcu 2025 roku wskaźnik kondycji polskiego e-commerce – BaseLinker Index – osiągnął 153 pkt, notując wyraźny wzrost wobec lutego br. (120 pkt). Indeks opracowany przez analityków platformy BaseLinker bazuje na danych sprzedażowych 3 tys. firm działających online. Wartość bazowa (100 pkt) została ustalona na podstawie wyników ze stycznia 2022.
Wzrost liczby zamówień i wartości koszyka
Sprzedaż internetowa w marcu 2025 wśród 3 tys. firm analizowanych przez BaseLinker była o 12% wyższa niż rok wcześniej. Liczba zamówień wzrosła o 8,5%, a średnia wartość zamówienia – o 3,2%, do 204,30 zł. W porównaniu z lutym 2025 odnotowano zwiększenie sprzedaży o 27,7%, na co złożył się wzrost liczby zamówień o 22,3% i wzrost średniej wartości zamówienia o 4,4%.
Cross-border w górę, top kategorie nie zwalniają
Sprzedaż krajowa w marcu 2025 zwiększyła się rok do roku o 11,3%, a cross-border – o 15,9%, osiągając 17,13% udziału w całości sprzedaży. Największe wzrosty ponownie odnotowały kategorie: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”.