Listopad 2025: rekordowy Black Month w polskim e-commerce
Z najnowszego raportu edrone wynika, że polski e-commerce odnotował najlepszy w historii Black Month. Sklepy internetowe współpracujące z platformą osiągnęły ponad 900 mln zł przychodu – o 35% więcej niż rok wcześniej. Złożono blisko 2 mln zamówień, a średnia wartość koszyka wyniosła 425 zł.
Multikanałowa komunikacja napędza sprzedaż
Black Friday 2025 potwierdził rosnącą rolę spójnej komunikacji omnichannel – klienci sprawnie przemieszczają się między wiadomościami e-mail, SMS-ami, WhatsAppem i stronami WWW. Sklepy korzystające z multikanałowych kampanii osiągnęły wyższe wyniki niż te bazujące tylko na jednym kanale. Przychód z jednej wiadomości SMS wyniósł 4,75 zł, a z WhatsApp – aż 13,47 zł. Konwersja SMS-ów była dziesięciokrotnie wyższa niż e-maili, a średnia wartość zamówienia z WhatsAppa sięgnęła 687 zł.
Automatyzacje kluczem do wzrostu
Mimo wysokiej skuteczności SMS-ów i WhatsAppa, to e-mail marketing generował 89% zamówień dzięki największym zasięgom. Najwyższy wzrost przyniosły newslettery (17 mln zł), odzyskiwanie porzuconych koszyków (3 mln zł) oraz powitalne wiadomości z rabatami (9 mln zł). Połączenie automatyzacji i multikanałowych kampanii znacząco wpłynęło na powracalność i liczbę pierwszych zakupów.
Najmocniejsze kategorie sprzedaży
Liderem sprzedaży stały się artykuły dla dzieci – mówimy tutaj o blisko 200 mln zł przychodu i wzroście o 140 mln zł rok do roku. Moda utrzymała silną pozycję, przekraczając 150 mln zł, a kategorie Meble oraz Dom i ogród łącznie osiągnęły 176 mln zł. Jak podkreśla edrone, nie same promocje decydują dziś o sukcesie, lecz sposób komunikacji marki z klientem, który oczekuje szybkich, dopasowanych i spójnych komunikatów.
