Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Kulczyk Investments lokuje kapitał w BaseLinker

2021.08.11

Firma Sebastiana Kulczyka zdecydowała się zainwestować w BaseLinker. Jest to polska spółka z branży e-commerce, a jej wartość szacuje się na 500 mln złotych. Tym samym, Kulczyk Investments objęło udziały mniejszościowe spółki.

Kulczyk znowu osiąga sukces

Jarosław Sroka, członek zarządu firmy Kulczyka, nazwał BaseLinker „polskim kandydatem na jednorożca”. Jest to narzędzie do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online. Z nieoficjalnych źródeł wynika, że  o mariaż kapitałowy ze spółką rywalizowało kilkanaście podmiotów, przede wszystkim zagranicznych. Ostatecznie wybrany został Sebastian Kulczyk, który inwestował już w branżę technologiczną. Kwota tych inwestycji wynosi łącznie 150 mln euro. Kulczyk Investments nie zaniedbuje również tradycyjnych branż.

Wsparcie Kulczyk Investments

Kulczyk pomaga też w rozwoju polskich startupów. W 2017 roku powstał jego autorski program akceleracyjno-mentoringowy Incredibles kierowany do młodych, zdolnych przedsiębiorców. Oprócz tego, w maju 2021 roku wraz ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie zainaugurował pierwsze polskie studia MBA dla startupów. Żeby się na nie dostać, należy nagrać dwuminutowy film z odpowiedzią na pytanie, dlaczego chce się w nich uczestniczyć, a także wypełnić formularz. Kulczyk Investments współtworzy też program „Firmament” wspólnie z Radiem 357, w którym startupowcy dzielą się swoim doświadczeniem. 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...