Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Koniec darmowych zwrotów w e-sklepie Zara

2022.05.16

Czy to pierwsze zwiastuny końca ery darmowych zwrotów? Już niedługo klienci sklepów Zara w wielu europejskich krajach, m.in. Holandii, Wielkiej Brytanii i Belgii, będą musieli opłacić koszt przesyłki ze zwracanym towarem. Oddanie produktów w sklepach stacjonarnych będzie bezpłatne.

Z czego wynika koniec darmowych zwrotów?

Zara informuje, że przyczyną zmiany decyzji w polityce darmowych zwrotów jest wciąż rosnąca liczba produktów, które wracają do magazynów. Firmy z branży fast fashion zauważają, że zjawisko narasta, a konsumenci coraz chętniej zamawiają duże ilości ubrań i zwracają większą część zamówień. Takie zachowania przekładają się bezpośrednio na spadek dochodów marek odzieżowych.

Darmowe zwroty w Zara w Polsce

Na razie w Polsce cały czas obowiązują darmowe zwroty w Zara. Odzieżowy gigant nie zapowiada na razie, by chciał się wycofać z tej usługi w naszym kraju. W państwach, w których darmowa dostawa zostanie wycofana, Klienci będą mieli możliwość bezpłatnego zwrotu towarów z e-sklepu, w placówkach stacjonarnych.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...