Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Kolejna fala COVID w Chinach. Co to oznacza dla handlu?

2022.04.14

Prawie wszystkie obostrzenia w Polsce związane z COVID-19 zostały zniesione. Mogłoby się wydawać, że pandemia się skończyła. Wiadomo jednak, że Chińczycy znów mierzą się ze znacznym wzrostem zakażeń. Czy ta sytuacja wywrze wpływ na handel?

Szanghaj i Shenzhen ogarnięte pandemią

Obecnie w Szanghaju, a więc jednym z największych ośrodków produkcyjnych i eksportowych w Chinach, notuje się ponad 20 tys. zachorowań dziennie, przez co miasto właściwie odcięto od świata zewnętrznego. Oznacza to poważne zaburzenia w globalnych łańcuchach dostaw, szczególnie że do tej pory Szanghaj nie musiał mierzyć się ze skutkami pandemii. Lockdown dotknął również miasto Shenzhen, nazywane chińską Doliną Krzemową, skupione wokół branży technologicznej.

Wpływ na resztę świata

Ta sytuacja z odbije się na handlu. Skutki gospodarcze są już teraz odczuwalne. Część fabryk zawiesiła swoją działalność: przykładem może być producent pojazdów elektrycznych Nio czy Tesla. Ponadto, coraz więcej kierowców ciężarówek zwyczajnie omija Szanghaj, obawiając się testowania i potencjalnej kwarantanny. Przez to w portach zalegają towary. Wiąże się to z ograniczeniem dostępności produktów i wzrostem ich cen.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...