Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Kolejna fala COVID w Chinach. Co to oznacza dla handlu?

Czwartek, 14 Kwiecień 2022

Prawie wszystkie obostrzenia w Polsce związane z COVID-19 zostały zniesione. Mogłoby się wydawać, że pandemia się skończyła. Wiadomo jednak, że Chińczycy znów mierzą się ze znacznym wzrostem zakażeń. Czy ta sytuacja wywrze wpływ na handel?

Szanghaj i Shenzhen ogarnięte pandemią

Obecnie w Szanghaju, a więc jednym z największych ośrodków produkcyjnych i eksportowych w Chinach, notuje się ponad 20 tys. zachorowań dziennie, przez co miasto właściwie odcięto od świata zewnętrznego. Oznacza to poważne zaburzenia w globalnych łańcuchach dostaw, szczególnie że do tej pory Szanghaj nie musiał mierzyć się ze skutkami pandemii. Lockdown dotknął również miasto Shenzhen, nazywane chińską Doliną Krzemową, skupione wokół branży technologicznej.

Wpływ na resztę świata

Ta sytuacja z odbije się na handlu. Skutki gospodarcze są już teraz odczuwalne. Część fabryk zawiesiła swoją działalność: przykładem może być producent pojazdów elektrycznych Nio czy Tesla. Ponadto, coraz więcej kierowców ciężarówek zwyczajnie omija Szanghaj, obawiając się testowania i potencjalnej kwarantanny. Przez to w portach zalegają towary. Wiąże się to z ograniczeniem dostępności produktów i wzrostem ich cen.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...