Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Klienci sklepów internetowych wolą Paczkomaty

Czwartek, 15 Lipiec 2021

Popularność Paczkomatów stale rośnie. Zjawisko to można było obserwować od kilku lat, jednak pandemia sprawiła, że zamówienia do automatów całkowicie zdominowały rynek e-handlu. W kwietniu 2021 r. 89% respondentów badanych przez Kantar wybiera właśnie Paczkomaty. 

Jakie formy dostawy wybierają klienci?

Największą popularnością cieszą się Paczkomaty, do których przesyłki zamawia aż dziewięciu na dziesięciu badanych. Nieco mniej chętnie korzystamy z usług firm kurierskich. Na trzecim miejscu natomiast znajdują się przesyłki pocztowe, które docierają do domów mniej niż połowy osób kupujących w sieci. Respondenci wskazali, że najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze formy przesyłki są szybkość i bezproblemowość. 

Wato przyjrzeć się również danym dotyczącym nadawania przesyłek przez osoby prywatne. Jeszcze do niedawna w tym sektorze dominowała przesyłka pocztowa, która obecnie również ustępuje Paczkomatom. O wiele łatwiej zapakować print do kartonu, nadać paczkę w aplikacji i zanieść do automatu, niż oczekiwać na poczcie i wypełniać etykiety – zwłaszcza w dobie covidowych obostrzeń.

Dynamiczny rozwój Paczkomatów – czy to dobrze dla e-commerce?

Korzystanie z Paczkomatów jest wygodne. Przesyłki są dostarczane bardzo szybko, a ceny dostaw są stosunkowo niskie. Klienci coraz chętniej korzystają z automatów na paczki, a InPost rośnie w siłę. Co ciekawe, ten trend wcale nie jest w pełni korzystny trend dla właścicieli e-sklepów. Przesyłki kurierskie, w których dostawca ma kontakt z kupującym, mogą stać się elementem, który już po powrocie handlu stacjonarnego zatrzyma klientów przy zakupach w Internecie. Wykazały to m.in. badania Gemius z 2020, gdzie ankietowali wskazali przesyłkę kurierską jako najbardziej motywującą metodę wysyłki.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...