Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Czerwiec 2023

Klienci sklepów internetowych wolą Paczkomaty

2021.07.15

Popularność Paczkomatów stale rośnie. Zjawisko to można było obserwować od kilku lat, jednak pandemia sprawiła, że zamówienia do automatów całkowicie zdominowały rynek e-handlu. W kwietniu 2021 r. 89% respondentów badanych przez Kantar wybiera właśnie Paczkomaty. 

Jakie formy dostawy wybierają klienci?

Największą popularnością cieszą się Paczkomaty, do których przesyłki zamawia aż dziewięciu na dziesięciu badanych. Nieco mniej chętnie korzystamy z usług firm kurierskich. Na trzecim miejscu natomiast znajdują się przesyłki pocztowe, które docierają do domów mniej niż połowy osób kupujących w sieci. Respondenci wskazali, że najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze formy przesyłki są szybkość i bezproblemowość. 

Wato przyjrzeć się również danym dotyczącym nadawania przesyłek przez osoby prywatne. Jeszcze do niedawna w tym sektorze dominowała przesyłka pocztowa, która obecnie również ustępuje Paczkomatom. O wiele łatwiej zapakować print do kartonu, nadać paczkę w aplikacji i zanieść do automatu, niż oczekiwać na poczcie i wypełniać etykiety – zwłaszcza w dobie covidowych obostrzeń.

Dynamiczny rozwój Paczkomatów – czy to dobrze dla e-commerce?

Korzystanie z Paczkomatów jest wygodne. Przesyłki są dostarczane bardzo szybko, a ceny dostaw są stosunkowo niskie. Klienci coraz chętniej korzystają z automatów na paczki, a InPost rośnie w siłę. Co ciekawe, ten trend wcale nie jest w pełni korzystny trend dla właścicieli e-sklepów. Przesyłki kurierskie, w których dostawca ma kontakt z kupującym, mogą stać się elementem, który już po powrocie handlu stacjonarnego zatrzyma klientów przy zakupach w Internecie. Wykazały to m.in. badania Gemius z 2020, gdzie ankietowali wskazali przesyłkę kurierską jako najbardziej motywującą metodę wysyłki.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...