Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Klienci sklepów internetowych wolą Paczkomaty

2021.07.15

Popularność Paczkomatów stale rośnie. Zjawisko to można było obserwować od kilku lat, jednak pandemia sprawiła, że zamówienia do automatów całkowicie zdominowały rynek e-handlu. W kwietniu 2021 r. 89% respondentów badanych przez Kantar wybiera właśnie Paczkomaty. 

Jakie formy dostawy wybierają klienci?

Największą popularnością cieszą się Paczkomaty, do których przesyłki zamawia aż dziewięciu na dziesięciu badanych. Nieco mniej chętnie korzystamy z usług firm kurierskich. Na trzecim miejscu natomiast znajdują się przesyłki pocztowe, które docierają do domów mniej niż połowy osób kupujących w sieci. Respondenci wskazali, że najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze formy przesyłki są szybkość i bezproblemowość. 

Wato przyjrzeć się również danym dotyczącym nadawania przesyłek przez osoby prywatne. Jeszcze do niedawna w tym sektorze dominowała przesyłka pocztowa, która obecnie również ustępuje Paczkomatom. O wiele łatwiej zapakować print do kartonu, nadać paczkę w aplikacji i zanieść do automatu, niż oczekiwać na poczcie i wypełniać etykiety – zwłaszcza w dobie covidowych obostrzeń.

Dynamiczny rozwój Paczkomatów – czy to dobrze dla e-commerce?

Korzystanie z Paczkomatów jest wygodne. Przesyłki są dostarczane bardzo szybko, a ceny dostaw są stosunkowo niskie. Klienci coraz chętniej korzystają z automatów na paczki, a InPost rośnie w siłę. Co ciekawe, ten trend wcale nie jest w pełni korzystny trend dla właścicieli e-sklepów. Przesyłki kurierskie, w których dostawca ma kontakt z kupującym, mogą stać się elementem, który już po powrocie handlu stacjonarnego zatrzyma klientów przy zakupach w Internecie. Wykazały to m.in. badania Gemius z 2020, gdzie ankietowali wskazali przesyłkę kurierską jako najbardziej motywującą metodę wysyłki.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...