Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Kara finansowa dla firmy Apple. Chodzi o prywatność

2023.01.11

Firmie Apple otrzymała grzywnę w wysokości 8,5 mln dolarów za nielegalne gromadzenie danych. Kara została nałożona przez francuski organ ochrony danych, CNIL. Dokładniej mówiąc, chodzi o zbieranie informacji o właścicielach iPhone’ów w celu kierowania do nich odpowiednich reklam.

Czy Apple rzeczywiście chroni prywatność?

Jest to dosyć zaskakująca nowina, zważywszy na to, że Apple cieszy się bardzo dobrą reputacją, jeżeli chodzi o ochronę danych swoich użytkowników. Dlatego właśnie na przestrzeni lat firma otrzymała mniej kar finansowych niż konkurenci. W końcu hasłem przewodnim kampanii dotyczącej iPhone’ów jest zdanie „Prywatność. To jest iPhone”. W oświadczeniu CNIL możemy przeczytać, że firma nie otrzymała zgody francuskich użytkowników iOS 14.6 na korzystanie z ich danych.

Zarzuty ze strony CNIL

W przypadku iPhone’ów z systemem iOS 14.6 i starszych ustawienia prywatności dotyczące spersonalizowanych reklam były domyślne. Użytkownicy sami musieli podjąć działania, jeżeli chcieli chronić swoje dane. Według CNIL narusza to prawo unijne dotyczące prywatności. Nie chodzi jednak o RODO, a o dyrektywę o prywatności i łączności elektronicznej z 2002 roku. Nowsze wersje systemu iOS wyświetlają użytkownikom odpowiednią informację jeszcze przed zebraniem danych.  W przyszłości prawdopodobnie możemy spodziewać się większej liczby reklam ze strony Apple. 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...