Instagram rezygnuje z opcji swipe up
Od 30 sierpnia Instagram zaczyna wyłączać funkcję swipe up. W zamian proponuje link stickers, czyli klikalne naklejki, które będą prowadzić do zewnętrznych treści. Nowa funkcjonalność ma być na razie dostępna tylko dla użytkowników posiadających ponad 10 tysięcy odbiorców, jednak rozważane jest udostępnienie jej także mniejszym kontom.
Swipe up – ważny punkt w rozwoju konta na IG
Swipe up było opcją bardzo pożądaną przez wielu użytkowników Instagrama, a osiągnięcie magicznego progu 10 tysięcy followersów często było dla nich dużym sukcesem, powodem do świętowania, a także pewną oznaką Insta-prestiżu. Dzięki swipe up userzy mogli linkować w Stories treści zewnętrzne, np. blogowe posty, produkty z e-sklepów czy newsy z portali informacyjnych. By użyć załączonego linku, trzeba było przesunąć po kafelku palcem w górę. Dziś ten sposób odchodzi do lamusa, a w jego miejsce wchodzą interaktywne naklejki. Zmiana wprowadzana jest stopniowo, jak zazwyczaj w przypadku nowości na Instagramie – z czasem będzie dostępna dla coraz szerszego grona użytkowników.
Link sticker, czyli wygodna zmiana
Naklejki z linkiem zaczęto wprowadzać 30 sierpnia. Instagram postanowił lepiej zintegrować funkcjonalności platformy, uznając, że naklejki zdecydowanie lepiej pasują do sposobu, w jaki tworzone są Stories. Wydaje się, że to sensowne posunięcie, biorąc pod uwagę to, że inne użyteczne narzędzia, takie jak ankiety czy okienka na pytania, również mają formę naklejek.
Ciekawsze Stories dzięki naklejkom z linkiem
Naklejki z linkiem będą mogły być umieszczane w dowolnym miejscu na kafelku. Będzie też można modyfikować je tak, jak inne naklejki – zmieniać ich rozmiar czy wybierać wśród różnych stylów. Co istotne, odbiorcy będą mieli możliwość reagowania i odpowiadania na Stories z naklejką z linkiem – przy kafelku z włączoną opcją swipe up nie było takiej możliwości. To świetne wiadomości dla tych, którzy z pomocą Instagrama prowadzą swoje biznesy e-commerce. Dzięki temu zyskają nowe możliwości kreatywnej promocji swoich produktów czy usług.