Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Instagram rezygnuje z opcji swipe up

Piątek, 3 Wrzesień 2021

Od 30 sierpnia Instagram zaczyna wyłączać funkcję swipe up. W zamian proponuje link stickers, czyli klikalne naklejki, które będą prowadzić do zewnętrznych treści. Nowa funkcjonalność ma być na razie dostępna tylko dla użytkowników posiadających ponad 10 tysięcy odbiorców, jednak rozważane jest udostępnienie jej także mniejszym kontom.

Swipe up – ważny punkt w rozwoju konta na IG

Swipe up było opcją bardzo pożądaną przez wielu użytkowników Instagrama, a osiągnięcie magicznego progu 10 tysięcy followersów często było dla nich dużym sukcesem, powodem do świętowania, a także pewną oznaką Insta-prestiżu. Dzięki swipe up userzy mogli linkować w Stories treści zewnętrzne, np. blogowe posty, produkty z e-sklepów czy newsy z portali informacyjnych. By użyć załączonego linku, trzeba było przesunąć po kafelku palcem w górę. Dziś ten sposób odchodzi do lamusa, a w jego miejsce wchodzą interaktywne naklejki. Zmiana wprowadzana jest stopniowo, jak zazwyczaj w przypadku nowości na Instagramie – z czasem będzie dostępna dla coraz szerszego grona użytkowników.

Link sticker, czyli wygodna zmiana

Naklejki z linkiem zaczęto wprowadzać 30 sierpnia. Instagram postanowił lepiej zintegrować funkcjonalności platformy, uznając, że naklejki zdecydowanie lepiej pasują do sposobu, w jaki tworzone są Stories. Wydaje się, że to sensowne posunięcie, biorąc pod uwagę to, że inne użyteczne narzędzia, takie jak ankiety czy okienka na pytania, również mają formę naklejek. 

Ciekawsze Stories dzięki naklejkom z linkiem

Naklejki z linkiem będą mogły być umieszczane w dowolnym miejscu na kafelku. Będzie też można modyfikować je tak, jak inne naklejki – zmieniać ich rozmiar czy wybierać wśród różnych stylów. Co istotne, odbiorcy będą mieli możliwość reagowania i odpowiadania na Stories z naklejką z linkiem – przy kafelku z włączoną opcją swipe up nie było takiej możliwości. To świetne wiadomości dla tych, którzy z pomocą Instagrama prowadzą swoje biznesy e-commerce. Dzięki temu zyskają nowe możliwości kreatywnej promocji swoich produktów czy usług.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...