Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Instagram rezygnuje z opcji swipe up

2021.09.03

Od 30 sierpnia Instagram zaczyna wyłączać funkcję swipe up. W zamian proponuje link stickers, czyli klikalne naklejki, które będą prowadzić do zewnętrznych treści. Nowa funkcjonalność ma być na razie dostępna tylko dla użytkowników posiadających ponad 10 tysięcy odbiorców, jednak rozważane jest udostępnienie jej także mniejszym kontom.

Swipe up – ważny punkt w rozwoju konta na IG

Swipe up było opcją bardzo pożądaną przez wielu użytkowników Instagrama, a osiągnięcie magicznego progu 10 tysięcy followersów często było dla nich dużym sukcesem, powodem do świętowania, a także pewną oznaką Insta-prestiżu. Dzięki swipe up userzy mogli linkować w Stories treści zewnętrzne, np. blogowe posty, produkty z e-sklepów czy newsy z portali informacyjnych. By użyć załączonego linku, trzeba było przesunąć po kafelku palcem w górę. Dziś ten sposób odchodzi do lamusa, a w jego miejsce wchodzą interaktywne naklejki. Zmiana wprowadzana jest stopniowo, jak zazwyczaj w przypadku nowości na Instagramie – z czasem będzie dostępna dla coraz szerszego grona użytkowników.

Link sticker, czyli wygodna zmiana

Naklejki z linkiem zaczęto wprowadzać 30 sierpnia. Instagram postanowił lepiej zintegrować funkcjonalności platformy, uznając, że naklejki zdecydowanie lepiej pasują do sposobu, w jaki tworzone są Stories. Wydaje się, że to sensowne posunięcie, biorąc pod uwagę to, że inne użyteczne narzędzia, takie jak ankiety czy okienka na pytania, również mają formę naklejek. 

Ciekawsze Stories dzięki naklejkom z linkiem

Naklejki z linkiem będą mogły być umieszczane w dowolnym miejscu na kafelku. Będzie też można modyfikować je tak, jak inne naklejki – zmieniać ich rozmiar czy wybierać wśród różnych stylów. Co istotne, odbiorcy będą mieli możliwość reagowania i odpowiadania na Stories z naklejką z linkiem – przy kafelku z włączoną opcją swipe up nie było takiej możliwości. To świetne wiadomości dla tych, którzy z pomocą Instagrama prowadzą swoje biznesy e-commerce. Dzięki temu zyskają nowe możliwości kreatywnej promocji swoich produktów czy usług.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...