Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

InPost po raz kolejny osiąga sukces. 20% wzrostu w 2023 roku

2024.01.10

Grupa InPost podzieliła się wynikami za 2023 rok – okazuje się, że najważniejszy gracz w branży logistyki odnotował 20-procentowy wzrost rdr. obsłużonych przesyłek (892,1 mln). Co jeszcze warto wiedzieć?

Polska i kraje zagraniczne

InPost po raz kolejny dzieli się bardzo pozytywnymi wynikami za ubiegły rok. W Polsce wolumen wyniósł 589,5 mln przesyłek (wzrost o 16%), z kolei na rynkach międzynarodowych – 302,6 mln sztuk (wzrost o 28%). Mondial Relay dostarczył 239,9 mln przesyłek (wzrost o 13%). W Wielkiej Brytanii, drugim co do wielkości międzynarodowym rynku, InPost dostarczył w 2023 roku 46,5 mln paczek – przy wzroście o blisko 127% rdr. W najbardziej obłożonym zamówieniami dniu grupa obsłużyła 11 milionów paczek.

Wyniki InPostu w IV kwartale

W IV kwartale Grupa dostarczyła 268,4 mln przesyłek (wzrost o 21%), w tym w Polsce 175,4 mln (wzrost o 17% rdr.), a na rynkach międzynarodowych 93 mln (wzrost o 28% rdr.). Na koniec 2023 roku InPost miał 35 449 urządzeń Paczkomat® (+27 rdr.), w tym w Polsce 21 969 (+14% rdr.), a na rynkach międzynarodowych 13 480 sztuk (+56 r/r). Na koniec ubiegłego roku liczba skrytek wyniosła 4,412 mln (+24 rdr.), w tym w Polsce 3,263 mln (+12% rdr.) i 1,149 mln (+76% rdr.) na rynkach zagranicznych. W 2023 roku Grupa InPost miała 30 615 punktów odbioru (PUDO), w tym 3 714 w Polsce oraz 26 901 na pozostałych rynkach.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...