InPost obchodzi 25 urodziny. Firma cały czas rośnie
W tym roku InPost obchodzi swoje 25-lecie – firma została założona w 1999 roku, a jej założycielem i szefem jest Rafał Brzoska. W tym czasie spółka stała się jednym z najpopularniejszych polskich operatorów logistycznych, a jej Paczkomaty cieszą się ogromną popularnością.
Rozwój nie tylko w Polsce
Przez wszystkie lata InPost (wcześniej Integer.pl) przeszedł od lokalnej firmy, poprzez dużego gracza na rynku pocztowym, do największego w Polsce dostawcy nowoczesnej logistyki dla e-commerce. Obecnie firma rozwija swoją ofertę już nie tylko na skalę krajową, ale paneuropejską. InPost pracuje aktualnie nad kolejnymi projektami, takimi jak InPost Fresh czy InPost Pay.
Wyniki za 2023 rok i plany na przyszłość
W 2023 roku InPost dostarczył łącznie 892,1 mln przesyłek (20% wzrostu rdr.), z czego w Polsce 589,5 mln przesyłek (+16% rdr.), a na rynkach zagranicznych 302,6 mln sztuk (+28% rdr). Firma miała na koniec ubiegłego roku 35 449 Paczkomatów, czyli o 27% więcej niż w 2022. W tym roku InPost planuje przeznaczyć na inwestycje aż 1,2 mld zł. Spółka planuje postawić w Polsce kolejne 2 tys. urządzeń paczkowych oraz po około 3 tys. we Francji i Wielkiej Brytanii.