InPost i Modivo testują wielorazowe paczki
Czy czeka nas rewolucja w e-commerce? InPost we współpracy z Modivo testuje ekologiczne opakowania dla sklepów internetowych. Działania te mają na celu zmniejszenie zapotrzebowania na jednorazowe paczki.
Wyrzucanie paczek – bolączka e-commerce
Każe z opakowań posiada etykietę zwrotną, którą można zeskanować w dowolnym Paczkomacie. Umożliwi to zwrot do magazynu InPostu, a następnie – do sklepu online. Jak podają statystyki, w ubiegłym roku Polacy zamówili 640 mln paczek. Taka liczba jednorazowych opakowań to ogromna szkoda dla środowiska. Branża e-commerce musi zadbać o proekologiczne rozwiązania i nowoczesną logistykę.
Współpraca z platformą Modivo
Prezest InPostu deklaruje, że opakowania wielokrotnego użytku są precyzyjnie wymierzane, aby nie marnować przestrzeni. Do projektu przyłączyła się platforma Modivo, rozwijana przez grupę CCC, która jest liderem na rynku obuwniczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki dużej rozpoznawalności marki coraz więcej osób będzie dowiadywało się o innowacyjnym rozwiązaniu.