Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Francja: Producenci nie mogą niszczyć niesprzedanych produtków

Piątek, 7 Styczeń 2022

We Francji zostały wprowadzone nowe przepisy, które zakazują niszczenia przez producentów czy dystrybutorów niesprzedanych towarów. Chodzi przede wszystkim o ubrania, buty, meble, produkty higieniczne i kosmetyczne, sprzęt elektroniczny oraz elektryczny.

Więcej darowizn dla potrzebujących

Wyżej wymienione produkty będzie trzeba poddać recyklingowi, oddać w formie darów bądź ponownie wykorzystać. Prawo ma objąć także opakowania do przechowywania żywności, garnki, artykuły rekreacyjne, książki i przybory szkolne. Zmiany mogą wpłynąć na zwiększenie liczby darowizn. Warto wspomnieć, że w 2021 roku Agencja ds. Darowizn Rzeczowych uzyskała dwa razy więcej artykułów niż 2 lata wcześniej.

Ograniczenie produkcji i zużycia plastiku

Firmy musiały się dostosować do nowych przepisów. Dla przykładu, Ikea czy Leroy Merlin oferują klientom niesprzedane produkty w dużo bardziej atrakcyjnych cenach. Zmniejszyła się też liczba produkowanych rzeczy. Rok 2022 wiąże się też z odejściem od plastikowych opakowań, co pozwoli ograniczyć wykorzystywanie nieprzyjaznego środowisku surowca.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...