Finałowa trzynastka konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2024 – do kogo powędrowały nagrody?
Znamy już finałową trzynastkę konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2024! Izba Gospodarki Elektronicznej po raz piąty zaprosiła do udziału liderów branży handlu elektronicznego i ich zespoły – w tym roku wpłynęło ponad 100 zgłoszeń. Kto został wyróżniony?
Kategorie indywidualne – zwycięzcy
Zdobywcą statuetki Grand Prix 2024 w konkursie Dyrektor e-Commerce oraz nagrody w kategorii „Sport/hobby/turystyka” został Michał Jaworski, zarządzający e-commerce, marketingiem i omnichannelem w Rainbow Tours, jednym z najprężniej działających biur podróży w Polsce. W kategorii „Cross-border” wygrała Dagmara Ollesz-Miącz, dyrektor e-commerce TATUUM. Mariusz Serafin, dyrektor marketingu i e-commerce G8 S.A. (Lancerto i Próchnik), zwyciężył w dwóch kategoriach – „Innovative e-Commerce Leader” oraz „Fashion”. Liderką w nowej kategorii, czyli „Family e-Commerce Business”, została Dorota Bachman, współzałożycielka TuZwierzaki.pl.
Kolejne kategorie indywidualne
Jeżeli chodzi o kategorię „e-Commerce B2B”, zwycięstwem może się pochwalić Piotr Truszkowski, który odpowiada za sukces Allegro Business. W kategorii „Beauty/kosmetyki” wygrał Bartosz Zaborowski z firmy Ziaja, a w kategorii „Producer” – Oskar Lipiński z Daag. Liderem w obszarze szeroko pojętego sustainability e-commerce jest obecnie Maciej Bojczewski, CEO i founder Klubu Zabawkowego. W najpopularniejszej kategorii, czyli „Long Term Cooperation”, zwycięzcą został Tomasz Szagdaj z Nowej Itaki. Kategorię „Omnichannel” zdominował Mariusz Nowak z Black Red White, a „Wysoką efektywność przy niskim budżecie” – Mateusz Haber z Surf Inc. Z kolei w kategorii „Dom i ogród” zatriumfowała Małgorzata Kaszowska z Max Kuchnie.
Nagrody dla zespołów
Najlepszym zespołem e-commerce B2C w obszarze marketingu wśród dużych firm obwołano pracowników Przelewów24, a nagroda dla najlepszego zespołu marketingu w obszarze e-commerce B2C wśród firm średnich trafiła do Kuboty. Najlepszym zespołem e-commerce B2C logistyki został zespół sklepu Empik. Obszar e-commerce B2B i marketingu w tym zakresie najlepiej w ostatnich miesiącach rozwijał zespół Allegro Business. W obszarze sprzedaży e-commmerce B2C w podmiotach dużych najefektywniejszy okazał się zespół Polskich Linii Lotniczych LOT.