Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Electrolux i Ubrania do Oddania wspólnie otwierają e-butik cyrkularny

2021.09.20

Na początku września zaczął swoje działanie e-butik Nosdluzej.pl. To e-butik cyrkularny, który jest wspólnym projektem marki Electrolux oraz startupu Ubrania do Oddania. Ma na celu przywracanie do obiegu ubrań z drugiej ręki oraz kreowanie postaw proekologicznych u konsumentów, a także zmianę podejścia marek modowych do biznesu second hand.

Nosdluzej.pl – e-butik cyrkularny

Nosdluzej.pl to sklep internetowy z używaną odzieżą damską, męską oraz dziecięcą. Ubrania dostępne w tym e-butiku pochodzą ze zbiórek prowadzonych przez portal UbraniaDoOddania.pl. Skupowane i zbierane są w Polsce i tutaj też ponownie trafiają do obiegu. Z pomocą marki Electrolux ubrania są czyszczone, prane i suszone w ekologiczny sposób. Dzięki działalności Ubrania do Oddania codziennie odzyskiwane jest średnio 1500 kg odzieży. 

Cyrkularność mody to konieczność

Nosdluzej.pl to odpowiedź na ogromne ilości wyrzucanych ubrań. Każdego roku podczas wytwarzania odzieży zużywa się ok 93 miliardy metrów sześciennych wody i emituje się do atmosfery ponad 1 miliard ton dwutlenku węgla. Z najnowszych analiz przeprowadzanych w UE wynika, że nie możemy sobie na to pozwolić – nasza planeta jest już zbyt wyeksploatowana i jeżeli nic się nie zmieni, za 30 lat będziemy potrzebować takiej ilości zasobów, jaką byłyby w stanie pokryć dopiero trzy kule ziemskie.

Czym jest moda cyrkularna?

Cyrkularność wiąże się z obiegiem zamkniętym – przywracaniem ubrań do ponownego obiegu, troską o recykling surowców, naprawianiem zamiast wyrzucania. Zgodnie z tą ideą ubrania powinny być projektowane tak, by z założenia mogły być używane wielokrotnie i żeby łatwo można było je przetworzyć. Dlatego Ubrania do Oddania razem z marką Electrolux chcą docierać ze swoją ideą do producentów ubrań z segmentu fast fashion. Tylko współdziałanie ma szansę zredukować wpływ branży modowej na degradację środowiska.

 

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...