Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Electrolux i Ubrania do Oddania wspólnie otwierają e-butik cyrkularny

Poniedziałek, 20 Wrzesień 2021

Na początku września zaczął swoje działanie e-butik Nosdluzej.pl. To e-butik cyrkularny, który jest wspólnym projektem marki Electrolux oraz startupu Ubrania do Oddania. Ma na celu przywracanie do obiegu ubrań z drugiej ręki oraz kreowanie postaw proekologicznych u konsumentów, a także zmianę podejścia marek modowych do biznesu second hand.

Nosdluzej.pl – e-butik cyrkularny

Nosdluzej.pl to sklep internetowy z używaną odzieżą damską, męską oraz dziecięcą. Ubrania dostępne w tym e-butiku pochodzą ze zbiórek prowadzonych przez portal UbraniaDoOddania.pl. Skupowane i zbierane są w Polsce i tutaj też ponownie trafiają do obiegu. Z pomocą marki Electrolux ubrania są czyszczone, prane i suszone w ekologiczny sposób. Dzięki działalności Ubrania do Oddania codziennie odzyskiwane jest średnio 1500 kg odzieży. 

Cyrkularność mody to konieczność

Nosdluzej.pl to odpowiedź na ogromne ilości wyrzucanych ubrań. Każdego roku podczas wytwarzania odzieży zużywa się ok 93 miliardy metrów sześciennych wody i emituje się do atmosfery ponad 1 miliard ton dwutlenku węgla. Z najnowszych analiz przeprowadzanych w UE wynika, że nie możemy sobie na to pozwolić – nasza planeta jest już zbyt wyeksploatowana i jeżeli nic się nie zmieni, za 30 lat będziemy potrzebować takiej ilości zasobów, jaką byłyby w stanie pokryć dopiero trzy kule ziemskie.

Czym jest moda cyrkularna?

Cyrkularność wiąże się z obiegiem zamkniętym – przywracaniem ubrań do ponownego obiegu, troską o recykling surowców, naprawianiem zamiast wyrzucania. Zgodnie z tą ideą ubrania powinny być projektowane tak, by z założenia mogły być używane wielokrotnie i żeby łatwo można było je przetworzyć. Dlatego Ubrania do Oddania razem z marką Electrolux chcą docierać ze swoją ideą do producentów ubrań z segmentu fast fashion. Tylko współdziałanie ma szansę zredukować wpływ branży modowej na degradację środowiska.

 

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...