Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Electrolux i Ubrania do Oddania wspólnie otwierają e-butik cyrkularny

2021.09.20

Na początku września zaczął swoje działanie e-butik Nosdluzej.pl. To e-butik cyrkularny, który jest wspólnym projektem marki Electrolux oraz startupu Ubrania do Oddania. Ma na celu przywracanie do obiegu ubrań z drugiej ręki oraz kreowanie postaw proekologicznych u konsumentów, a także zmianę podejścia marek modowych do biznesu second hand.

Nosdluzej.pl – e-butik cyrkularny

Nosdluzej.pl to sklep internetowy z używaną odzieżą damską, męską oraz dziecięcą. Ubrania dostępne w tym e-butiku pochodzą ze zbiórek prowadzonych przez portal UbraniaDoOddania.pl. Skupowane i zbierane są w Polsce i tutaj też ponownie trafiają do obiegu. Z pomocą marki Electrolux ubrania są czyszczone, prane i suszone w ekologiczny sposób. Dzięki działalności Ubrania do Oddania codziennie odzyskiwane jest średnio 1500 kg odzieży. 

Cyrkularność mody to konieczność

Nosdluzej.pl to odpowiedź na ogromne ilości wyrzucanych ubrań. Każdego roku podczas wytwarzania odzieży zużywa się ok 93 miliardy metrów sześciennych wody i emituje się do atmosfery ponad 1 miliard ton dwutlenku węgla. Z najnowszych analiz przeprowadzanych w UE wynika, że nie możemy sobie na to pozwolić – nasza planeta jest już zbyt wyeksploatowana i jeżeli nic się nie zmieni, za 30 lat będziemy potrzebować takiej ilości zasobów, jaką byłyby w stanie pokryć dopiero trzy kule ziemskie.

Czym jest moda cyrkularna?

Cyrkularność wiąże się z obiegiem zamkniętym – przywracaniem ubrań do ponownego obiegu, troską o recykling surowców, naprawianiem zamiast wyrzucania. Zgodnie z tą ideą ubrania powinny być projektowane tak, by z założenia mogły być używane wielokrotnie i żeby łatwo można było je przetworzyć. Dlatego Ubrania do Oddania razem z marką Electrolux chcą docierać ze swoją ideą do producentów ubrań z segmentu fast fashion. Tylko współdziałanie ma szansę zredukować wpływ branży modowej na degradację środowiska.

 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...