Effie Awards 2021 – poznaj szczegóły i wyniki konkursu!
Effie Awards to coroczny konkurs marketingowy, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe. 27 października b.r. w warszawskim Teatrze Wielkim odbyła się kolejna gala, organizowana przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Przyznane zostało 58 statuetek – 6 złotych, 25 srebrnych i 27 brązowych. Kto otrzymał nagrody?
Parę wstępnych informacji
Jury składające się z ponad 170 ekspertów zostało podzielone na 11 grup. Przewodniczącym obrad był Maciej Herman, właściciel marki E. Wedel i dyrektor zarządzający Lotte Wedel. Zgłoszenia oceniano w 24 kategoriach, podzielonych na złote, srebrne oraz brązowe. Wśród złotych znalazły się m.in. Kultura i rozrywka czy Marketing & Business Solutions, wśród srebrnych – Commerce czy Finanse, a wśród brązowych – Dobra konsumpcyjne czy Non-profit & Public Service.
Firmy z największą liczbą nominacji
Spośród agencji reklamowych najwięcej nominacji otrzymały: McCann Poland (7), VMLY&R (6) oraz DDB Warszawa (5) oraz Publicis Worldwide (5). McCann Poland i VMLY&R udało się zdobyć sześć nagród, DDB Warszawa otrzymała pięć statuetek, a Publicis Worldwide – trzy. Jeżeli chodzi o domy mediowe, zwycięzcą okazał się Starcom – agencja uzyskała cztery srebrne nagrody i pięć brązowych. Zaraz po niej znalazł się zespół Spark Foundry z pięcioma brązowymi statuetkami.
Kto zdobył złote statuetki Effie Awards?
Złote statuetki Effie Awards zdobyli autorzy kampanii:
- Random – Storytel, McCANN Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka);
- Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost;
- Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film;
- „Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom;
- Maestro – wszystko czego chcesz od burgera – McDonald's, DDB Warszawa, OMD;
Nowa kategoria i najbardziej efektywny marketer
Warto wspomnieć, że w 2018 została wprowadzona nowa kategoria – Marketing & Business Solutions – która skupia się na nowoczesnych technologiach i innowacyjnych działaniach marketingowych. W tym roku po raz pierwszy kampania zgłoszona w tej właśnie kategorii zdobyła nagrodę. Chodzi o Rozwój aplikacji InPost Mobile. Z kolei tytuł najbardziej efektownego marketera otrzymały firmy McDonald's oraz Grupa Maspex (ex aequo).