Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Effie Awards 2021 – poznaj szczegóły i wyniki konkursu!

2021.11.02

Effie Awards to coroczny konkurs marketingowy, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe. 27 października b.r. w warszawskim Teatrze Wielkim odbyła się kolejna gala, organizowana przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Przyznane zostało 58 statuetek – 6 złotych, 25 srebrnych i 27 brązowych. Kto otrzymał nagrody?

Parę wstępnych informacji

Jury składające się z ponad 170 ekspertów zostało podzielone na 11 grup. Przewodniczącym obrad był Maciej Herman, właściciel marki E. Wedel i dyrektor zarządzający Lotte Wedel. Zgłoszenia oceniano w 24 kategoriach, podzielonych na złote, srebrne oraz brązowe. Wśród złotych znalazły się m.in. Kultura i rozrywka czy Marketing & Business Solutions, wśród srebrnych – Commerce czy Finanse, a wśród brązowych – Dobra konsumpcyjne czy Non-profit & Public Service.

Firmy z największą liczbą nominacji

Spośród agencji reklamowych najwięcej nominacji otrzymały: McCann Poland (7), VMLY&R (6) oraz DDB Warszawa (5) oraz Publicis Worldwide (5). McCann Poland i VMLY&R udało się zdobyć sześć nagród, DDB Warszawa otrzymała pięć statuetek, a Publicis Worldwide – trzy. Jeżeli chodzi o domy mediowe, zwycięzcą okazał się Starcom – agencja uzyskała cztery srebrne nagrody i pięć brązowych. Zaraz po niej znalazł się zespół Spark Foundry z pięcioma brązowymi statuetkami.

Kto zdobył złote statuetki Effie Awards?

Złote statuetki Effie Awards zdobyli autorzy kampanii:

  • Random – Storytel, McCANN Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka);
  • Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost;
  • Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film;
  • „Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom;
  • Maestro – wszystko czego chcesz od burgera – McDonald's, DDB Warszawa, OMD;

Nowa kategoria i najbardziej efektywny marketer

Warto wspomnieć, że w 2018 została wprowadzona nowa kategoria – Marketing & Business Solutions – która skupia się na nowoczesnych technologiach i innowacyjnych działaniach marketingowych. W tym roku po raz pierwszy kampania zgłoszona w tej właśnie kategorii zdobyła nagrodę. Chodzi o Rozwój aplikacji InPost Mobile. Z kolei tytuł najbardziej efektownego marketera otrzymały firmy McDonald's oraz Grupa Maspex (ex aequo).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...