Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Effie Awards 2021 – poznaj szczegóły i wyniki konkursu!

Wtorek, 2 Listopad 2021

Effie Awards to coroczny konkurs marketingowy, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe. 27 października b.r. w warszawskim Teatrze Wielkim odbyła się kolejna gala, organizowana przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Przyznane zostało 58 statuetek – 6 złotych, 25 srebrnych i 27 brązowych. Kto otrzymał nagrody?

Parę wstępnych informacji

Jury składające się z ponad 170 ekspertów zostało podzielone na 11 grup. Przewodniczącym obrad był Maciej Herman, właściciel marki E. Wedel i dyrektor zarządzający Lotte Wedel. Zgłoszenia oceniano w 24 kategoriach, podzielonych na złote, srebrne oraz brązowe. Wśród złotych znalazły się m.in. Kultura i rozrywka czy Marketing & Business Solutions, wśród srebrnych – Commerce czy Finanse, a wśród brązowych – Dobra konsumpcyjne czy Non-profit & Public Service.

Firmy z największą liczbą nominacji

Spośród agencji reklamowych najwięcej nominacji otrzymały: McCann Poland (7), VMLY&R (6) oraz DDB Warszawa (5) oraz Publicis Worldwide (5). McCann Poland i VMLY&R udało się zdobyć sześć nagród, DDB Warszawa otrzymała pięć statuetek, a Publicis Worldwide – trzy. Jeżeli chodzi o domy mediowe, zwycięzcą okazał się Starcom – agencja uzyskała cztery srebrne nagrody i pięć brązowych. Zaraz po niej znalazł się zespół Spark Foundry z pięcioma brązowymi statuetkami.

Kto zdobył złote statuetki Effie Awards?

Złote statuetki Effie Awards zdobyli autorzy kampanii:

  • Random – Storytel, McCANN Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka);
  • Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost;
  • Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film;
  • „Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom;
  • Maestro – wszystko czego chcesz od burgera – McDonald's, DDB Warszawa, OMD;

Nowa kategoria i najbardziej efektywny marketer

Warto wspomnieć, że w 2018 została wprowadzona nowa kategoria – Marketing & Business Solutions – która skupia się na nowoczesnych technologiach i innowacyjnych działaniach marketingowych. W tym roku po raz pierwszy kampania zgłoszona w tej właśnie kategorii zdobyła nagrodę. Chodzi o Rozwój aplikacji InPost Mobile. Z kolei tytuł najbardziej efektownego marketera otrzymały firmy McDonald's oraz Grupa Maspex (ex aequo).

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...