Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

E-sklepy jak grzyby po deszczu. Przybywa ich szybciej niż w samym środku pandemii

2021.09.13

Do końca lipca 2021 roku w Polsce przybyło ok. 5200 sklepów internetowych. To ogromny wzrost – większy nawet niż w analogicznym okresie w zeszłym roku, który przecież dla branży e-commerce był rekordowy. Oznacza to, że w polskim Internecie działa już niemal 50 tysięcy e-sklepów.

Wzrost platform typu marketplace

Jednak nowe e-sklepy to nie wszystko. Duże wzrosty notują również platformy sprzedażowe typu marketplace, takie jak Allegro czy Amazon, który jakiś czas temu wszedł na polski rynek. Allegro w II kwartale 2021 roku wykazało sprzedaż większą o 10% w stosunku do tego samego kwartału w poprzednim roku.

Nowe nawyki konsumentów

Wszystko wskazuje na to, że pandemia trwale zmieniła nasze nawyki zakupowe. Mimo rozluźnienia obostrzeń polski rynek e-commerce wciąż dynamicznie rośnie – od grudnia 2020 roku zanotował wzrost o niemal 12%. Rozwija się również internetowa sprzedaż w segmencie FMCG, który wykazał zwiększenie sprzedaży o 49% w stosunku do pierwszego półrocza 2019 roku.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...