Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

E-sklepy jak grzyby po deszczu. Przybywa ich szybciej niż w samym środku pandemii

2021.09.13

Do końca lipca 2021 roku w Polsce przybyło ok. 5200 sklepów internetowych. To ogromny wzrost – większy nawet niż w analogicznym okresie w zeszłym roku, który przecież dla branży e-commerce był rekordowy. Oznacza to, że w polskim Internecie działa już niemal 50 tysięcy e-sklepów.

Wzrost platform typu marketplace

Jednak nowe e-sklepy to nie wszystko. Duże wzrosty notują również platformy sprzedażowe typu marketplace, takie jak Allegro czy Amazon, który jakiś czas temu wszedł na polski rynek. Allegro w II kwartale 2021 roku wykazało sprzedaż większą o 10% w stosunku do tego samego kwartału w poprzednim roku.

Nowe nawyki konsumentów

Wszystko wskazuje na to, że pandemia trwale zmieniła nasze nawyki zakupowe. Mimo rozluźnienia obostrzeń polski rynek e-commerce wciąż dynamicznie rośnie – od grudnia 2020 roku zanotował wzrost o niemal 12%. Rozwija się również internetowa sprzedaż w segmencie FMCG, który wykazał zwiększenie sprzedaży o 49% w stosunku do pierwszego półrocza 2019 roku.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...